aluminium of messing staaf

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
fclergue
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 19/10/05, 11:33




par fclergue » 20/10/05, 11:19

Andre schreef:Om meer nikkel te hebben, zal het nodig zijn om inconel 72% nikkel te proberen
of monel. Maar ik ben niet overtuigd van een in het oog springend verschil met
deze geallieerde staven, de enige hengel die ik niet beroemd vond in een gebruik
volledige panton is een staaf van !/2 inch puur koper.

Na meerdere observaties lijkt het erop dat het koper ontgast en dat dit verstikking van de motor tot gevolg heeft.
Daarom raad ik aan om koperen leidingen te vermijden (jammer dat het echter erg praktisch is) voor de circuits van de reactor.
U kunt reageren, ik zou graag willen weten of we deze hypothese als vanzelfsprekend kunnen beschouwen.
dank u
François
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 20/10/05, 11:53

Ik weet niet wat je bedoelt niet ontgassen, maar hoe dan ook, koper gebruiken voor het inwendige van de reactor is niet echt mogelijk gezien de bereikte T°. (700°C bij naverbranding in het uitlaatcircuit)

Kun je meer vertellen over je ervaring?

In ieder geval is aangetoond dat het gebruik van koper de werking niet verbetert.
0 x
fclergue
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 19/10/05, 11:33




par fclergue » 21/10/05, 10:09

Deze zomer met een vriend hebben we dit afgeleid:
de assemblage werd op een GO-generator geplaatst, 1 bubbler. Het betreffende onderdeel bevindt zich tussen de uitlaat van de reactor en de inlaat van de motor (ongeveer 150 mm buis).
Door de buis te vervangen voor het gemak van aansluiting, merkten we dat de motor beter liep, minder afsloeg.

We vroegen ons af of een mogelijk lek van dit onderdeel hetzelfde effect zou hebben. We hebben er geen gevonden.

Ik geef toe dat de conclusie snel is getrokken, de hypothese moet worden onder ogen gezien

François
0 x
rpsantina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 17/12/04, 16:11
Plaats: 81 - Zuid-Tarn
x 10




par rpsantina » 21/10/05, 10:55

Hallo,

Uit experimenten van André blijkt dat het gas dat de reactor verlaat zo min mogelijk moet afkoelen.

Kan het niet zijn dat koper (een zeer goede thermische geleider) minder goed presteert dan bijvoorbeeld gietijzer?

Om het te controleren, isoleer je gewoon je koperen buis (ja, ik weet dat het makkelijk gezegd is :P ) en valideer het :rolleyes:

@+
0 x
RPS (Dpt Tarn Zuid 81)
i-Alleen degenen die niets te doen zijn nooit verkeerd
ii-Alles is mogelijk zolang er een beetje tijd er wordt besteed
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 21/10/05, 14:53

Ga eens een gietijzeren buis proberen te buigen...
Er wordt vooral gekozen voor koper omdat het makkelijk "bewerkbaar" is

Ik weet niet of dit enig effect heeft op de werking.

Voor fclergue: waarmee heb je koper vervangen?
0 x
fclergue
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 19/10/05, 11:33




par fclergue » 21/10/05, 16:53

Vervanging met twee T-stukken en een buis.
We dachten ook aan een douchekoord maar die leek ons ​​te klein.
Natuurlijk maakt het de zaken er niet makkelijker op, ik ben het ermee eens dat koper helpt
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/10/05, 19:40

Hallo fclergue,

Koperen reactorbuis, nooit geprobeerd, het lijkt me een beetje tangentieel met de hitte, vooral bij een benzinemotor. Koperen staaf Ik heb het erover gehad, de temperatuur van de staaf is niet zo hoog dat koper het ondersteunt, maar het is de minst effectieve van de weinige geteste metalen. Messing heb ik niet geprobeerd, duraluminium is zo goed als staal en breekt gemakkelijk door snelle oxidatie, wanneer de duur weet ik niet, test slechts een paar uur.
Voor het uitlaatkanaal van de reactor is het meestal commerciële roodkoperen buis, de geteste materialen zijn stalen buis met gietijzeren T
roestvrijstalen buis, flexibel neopreen (hydraulische leiding, hoewel deze op lange termijn niet bestand is tegen een 100% te hete panton).
Het is niet zozeer het materiaal van het uitlaatkanaal dat de loop beïnvloedt, maar eerder de sectie, de lengte, evenals de ellebogen, al mijn kanalen zijn van koper, de kortst mogelijke zonder directe elleboog, het kanaal is bedekt met een rode siliconen thermische isolatiemantel. op deze leiding soldeer ik een thermokoppel type K, het is mijn referentie om de reactor aan te sturen. Na een tijdje met water gelopen te hebben, in het geval van de benzinemotor, wordt de koperen leiding van binnen zwart en kopergroen in de aansluitingen met het inlaatspruitstuk (waarschijnlijk door de aard van de verschillende metalen, aluminium en koper). , of condensatie. aan het begin?)
maar het zijn details zonder groot belang.
Het inlaatkanaal in de reactor zou niet eens moeten bestaan, de reactor zou rechtstreeks in de bubbler moeten schieten, of de bubbler heel dichtbij moeten plaatsen en een kamer moeten maken, of een groot kanaal dat de reactor voedt,
de stoom mag deze compressie of laminering niet ondergaan in een te kleine buis voordat hij in de reactor aankomt, dus vermijd zoveel mogelijk een lange reactor-borrelleiding,
Andre
0 x
jonsmit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 18/10/05, 14:26
Plaats: Parisenne regio




par jonsmit » 06/11/05, 20:57

hallo, welke reactor(en) zou(den) nodig zijn voor een patrouille 3.3td diesel uit 1988 die in de toekomst een GO+oliemengsel of zelfs 100% olie verbruikt. Dankjewel.
0 x
alle olie het water in de wind in de zon te Ptits zoiseaux is beter als het is allemaal goed

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 203-gasten