Gillier-Pantone op een T3 Transporter

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 17/10/08, 20:03

als ik de foto's nog eens bekijk, vind ik dat je lasnaden er niet waterdicht uitzien. vooral ter hoogte van de gegalvaniseerde fittingen die voor het lassen hadden moeten worden blootgelegd
Ik vraag me af of het niet ook een element is dat je prestatie benadeelt.
Een goed gemaakte las is waterdicht
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
JCF
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 40
Inschrijving: 21/11/04, 22:58




par JCF » 26/10/08, 11:42

@manoria:
- voor de grootte van mijn reactor heb ik voornamelijk de aanbevelingen van André in de wiki gevolgd en a priori werkt het goed, dus ik heb niet veel reden om het te veranderen, behalve de diameter van de buisuitlaat. Maar als ik de reactor moest veranderen, moest alles opnieuw worden gedaan, wat op hetzelfde neerkomt!;
- de lasnaden zijn inderdaad erg lelijk, maar ze zijn allemaal waterdicht. Het was bijzonder moeilijk om te solderen omdat de pot gealuminiseerd is, en daarom crachouille in alle richtingen, zelfs na de elementen goed te hebben geschuurd, heel erg vervelend. Waar het niet waterdicht is, is rond de koperen leidingen van de GVI. We hebben van alles geprobeerd, zelfs oxy-acetyleen, ik weet niet waar ik dat mee moet solderen! dus dat had ik allemaal met pasta afgedicht om de uitlaten te repareren, dus het is waterdicht maar het breekt na een tijdje;
- en tussen haakjes op uw auto, kon u de wijzigingen aanbrengen en wat gebeurt er?

@Flytox:
het idee van de extra pijp is lastig! In feite is het grootste probleem dat ik heb dat de reactor te geavanceerd is bij de ingang van de buis, en dat er geen manier is om de buis op deze plaats te verbreden vanwege de mobiele bevestigingsring. Het is op deze plek dat de beperking te sterk moet zijn op 5-7 cm. Vervolgens had ik een diameter van de buis eronder gelast (de zwarte) gepland die groot genoeg was zodat de ruimte die de gassen moeten ontsnappen overeenkomt met de ruimte die ze hadden in de originele buis. Nou, tijdens het solderen had het een beetje kunnen bewegen, maar ik denk niet dat dat het probleem is.
Dus wat ik dacht dat ik probeerde te doen, is gewoon de zwarte buis opnieuw openen aan het begin (rechts op de foto die je hebt geplaatst) en hem zo dicht mogelijk bij de mobiele bevestigingsring laten beginnen door de originele buis een beetje te openen zoals een bananenschil om dichter bij de max te komen met een minimum aan lassen. Maar het kan heet zijn om te doen!

@ Allen: nog steeds geen idee van een industriële injector waarmee het water rechtstreeks naar de PMC kan worden gestuurd in plaats van lastig gevallen te worden met een GVI?

Bij voorbaat dank voor uw suggesties!
JC
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 26/10/08, 19:50

oke begrepen!

Ik heb een onderwerp gemaakt voor mijn montage https://www.econologie.com/forums/post101249.html

De eerste testen zijn erg goed, de doping, de voortgang!
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 76-gasten