Plasma, afbraak en gebruik

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne

Plasma, afbraak en gebruik




par coucou789456 » 20/10/08, 03:28

goedenavond laat op de avond

een idee dat ik al een tijdje heb: een mechanische en elektrische montage met 3 fasen: de eerste mechanisch, 2e mechanisch en elektrisch, de 3e elektrisch.

de 1e: een propeller met een kleine diameter aangedreven door de luchtstroom in een buis (60 tot 70 mm)

de 2de: gezamenlijk aangedreven door de propeller, een microgenerator met permanente magneet, die een hoogspanning produceert (principe nog te bepalen) en één of 2 lage spanningen.

de 3e: 1 buisje (10 mm in diameter) met in het midden een metalen capillair voorzien van water waar door het venturiprincipe het water wordt aangezogen en verspreid. de kleine buis is verbonden met de hoogspanning, de 10 mm buis met de andere aansluiting van de hoogspanning. wanneer de gegenereerde watermist passeert, wordt een boog ontstoken die een plasma creëert met ontleding van het water. het geproduceerde gas wordt getransporteerd door de luchtstroom in de zuigers van een verbrandingsmotor ...

Hier is het idee dat ik al weken heb, maar ik ben niet goed genoeg in mechanica om de eerste 2 delen te doen, noch uitgerust wat dat betreft.

montage om te worden geïntegreerd in de luchtinlaatpijp van een verbrandingsmotor, een externe watertank om deze te voeden.
voordeel, de montage is autonoom en vereist geen externe voeding. schakelt alleen in bij luchtaanzuiging (motor draait). het is zelfs mogelijk om het starten van de hoogspanning pas vanaf een bepaald motortoerental aan te passen, waardoor de motor kan draaien zonder iets aan de oorsprong te wijzigen.
---------------
het lijkt vreemd op het systeem a Puharich maar zonder aanpassing van de motor is alles extern en praktisch ongevoelig voor de kwaliteit van het water.

voor elektrische opwekking kan dit worden gedaan in 2 verschillende spanningen
: de 1e in hoogspanning om een ​​boog te creëren, de 2e in een lagere spanning maar met voldoende vermogen om een ​​continue boog te behouden (volgens het pad gecreëerd door de eerste boog). de gecreëerde boog is niet afhankelijk van de werking van een Ruhmkorff-spoel.
Ik dacht zelfs aan een elektrisch dubbel systeem zodat er 2 continue en duidelijke bogen zijn.

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/10/08, 10:30

Het probleem is het creëren van de boog, deze zou het oppervlak van het doorgangsgedeelte van de mist moeten maken

noemen we dat een vonkbrug? niet zeker

Ik denk erover na (ja als :D ) nu over dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/post101117.html#101117

Ik overweeg een snelle rotatie van de boog op de sectie om een ​​nevel of betere stoom te behandelen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 20/10/08, 20:12

Dag
> koekoek789456
uw systeem doet me denken aan de MIT-plasmatron
zo niet, welke heeft u dan de polarisatie van een pantonereactor getest (staaf en geïsoleerde en gepolariseerde reactor, DC, AC, BT, HT)?
veel succes!
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 20/10/08, 20:43

goedenavond

op die rotatie zal de boog ervoor zorgen dat het plasma wordt geactiveerd en inwerkt op alle diffusie van water of waterdamp.

aan de andere kant of het op het MIT-systeem lijkt, weet ik niet. laten we zeggen dat het laatste deel waar de boog wordt geproduceerd, uit het systeem wordt gehaald Puharich, maar er is alleen dit deel omdat in het systeem van Puharich de gewijzigde bougie wordt op de plaats van elke bougie in de cilinders geplaatst en zorgt ervoor dat het voertuig niet meer kan werken zoals oorspronkelijk. daarnaast hoeft er ook niets op het ontstekingsniveau te worden aangepast, geen stroomtoevoer, alleen de watertoevoer.
zelfs de priming van het systeem kan worden aangepast om in te schakelen vanaf een bepaald motortoerental ...

-----------------------
voor wirbelwind262 : Ik geloof dat het al is getest maar ik kan je niet vertellen door wie, voert een zoekopdracht uit onderaan de pagina.
Ik kan je niet meer vertellen.

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/10/08, 21:32

Spreek je in codes? :D

Ik begrijp er niets van, en hoe dan ook, voordat je in een voertuig stapt, moet je het systeem op een testtafel laten draaien om de energie-efficiëntie van het proces te meten
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 20/10/08, 21:59

re

Capt_Maloche schreef:Spreek je in codes? : D

Ik begrijp er niets van, en ...............


nee, ik druk me niet uit in code ... hoewel onderzoek naar alle processen van waterstofopwekking ons zou kunnen doen denken aan de Da Vinci Code... een voortdurende zoektocht temidden van hier en daar verspreide aanwijzingen.

Wat betreft de energie-efficiëntie van het proces denk ik dat het plasma wordt gevormd wanneer er water wordt afgebroken, de geproduceerde hoeveelheid moet nog bekend zijn, zeker substantiëler dan een conventionele elektrolyse.

jeff
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 20/10/08, 22:22

0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten