Bvb isolatie van houtblokken

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 16/10/08, 19:20

bham, leef je nog? : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 16/10/08, 21:02

Nou, ik haal mijn adem in Beeld
Er zijn moeilijke, he : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 17/10/08, 19:42

Waarom? Was je onder water? : Lol:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/10/08, 21:37

Het probleem met hout is dat de werkelijke prestaties inderdaad niet voldoende worden weergegeven door de ruwe cijfers. In feite zal een huis van massief hout, ongeacht de gebruikte techniek, minder energie verbruiken dan een huis met vergelijkbare prestaties, maar met wel minerale muren !
Waarom ? Omdat we het "gevoel" van een houten interieur niet kunnen meten, wat betekent dat we minder hoeven te verwarmen. Een recente studie (in opdracht van plankenbouwers) toonde aan dat de binnentemperatuur lager was in dit type habitat, voor meer comfort. Dit plus het feit dat hout de vochtigheid uitstekend beheert en dat het een nogal interessante traagheid met zich meebrengt, wat dit verklaart ...

Dat gezegd hebbende, het volstaat niet om significante thermische prestaties te behalen: een passiefhuis of zelfs een laag verbruik, kan niet zijn massief hout!

Er moet dus een keuze gemaakt worden ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 20/10/08, 22:02

YO

Tja, wat je daar zegt, houthakker, maar afgezien van het hout dat je gebruikt bij de bouw van het huis ???

NEE vertel me niet dat u overweegt vakwerk en cob te overwegen

ALS ...

Maar het is licht eeuwen verwijderd van onze industriële protocollen

Maar ik luister

Noordenwind kus

doei
0 x
PIF PAF POUM
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 20/10/08, 22:22

bpval schreef:YO

Tja, wat je daar zegt, houthakker, maar afgezien van het hout dat je gebruikt bij de bouw van het huis ??? [...]
Houten frame met draagplatform.
In vorm lijkt het eigenlijk een beetje op vakwerk, behalve dat we niet vullen met modder, maar met isolatie is het veel energiezuiniger ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten