Einde van biobrandstoffen geprogrammeerd voor 2012

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Einde van biobrandstoffen geprogrammeerd voor 2012




par SixK » 16/10/08, 13:35

De staat heeft zojuist gestemd om de belastingvoordelen op biobrandstoffen voor 2012 te beëindigen.

Kortom, de industrie is nu gedoemd.

Sommigen zijn hier tegen, maar ik blijf ervan overtuigd dat biobrandstoffen, zelfs met de huidige productietechnieken, een goede zaak zijn.

Het einde van de belastingvoordelen voor biobrandstoffen, gepland voor 2012 in de ontwerpbegroting 2009, werd woensdag bevestigd door het Financieel Comité van de Nationale Vergadering, midden in een debat over het milieu in Grenelle.

Bij de behandeling van de ontwerpbegroting verwierp de commissie een amendement van het nieuwe centrum (NC, partner van de UMP) dat "het concurrentievermogen van nationale sectoren in vergelijking met gesubsidieerde invoer" wilde behouden.

Het einde van de belastingvoordelen ten gunste van biobrandstoffen "is een vergissing", had de auteur van het amendement, Charles de Courson, eerder bij de pers gepleit.

"We hebben de regering gewaarschuwd dat een hele industrie bedreigd zou worden", voegde de plaatsvervanger van Marne toe, een afdeling die biobrandstoffen produceert.

Producenten van tarwe, maïs, suikerbieten en oliehoudende zaden (sojabonen, zonnebloemen en koolzaad) hadden eind september ook de beslissing van de regering om in 2012 een einde te maken aan de geprivilegieerde belasting die biobrandstoffen sinds 2005 genoten, aan de kaak gesteld.

Deze beslissing "zou geen impact moeten hebben op de consument", zei de regering in haar begrotingspresentatie.


http://fr.news.yahoo.com/2/20081015/tsc ... ff8aa.html

Koop aandelen in totaal ...

SixK
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79293
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 16/10/08, 13:48

Nou ja Sixk, biobrandstoffen (1e generatie) en wind- en zon-PV is kif kif: het zijn de politici (uiteraard beïnvloed door de industriëlen) die beslissen of ze al dan niet winstgevend zijn, dus hun overleving!

Het is geen econologie, het is samenspanning!

Door deze waardeloze oplossingen economisch goed te blijven ontwikkelen, zullen we het huidige systeem blijven voeden ... gebaseerd op de uitputting van middelen.

Voor het aangekondigde faillissement van biobrandstoffen is dit al het geval in Duitsland, waar de fiscale bijstand al is afgenomen, waardoor bepaalde bedrijven in de problemen komen. Ik begrijp niet hoe we honderden miljoenen euro's kunnen investeren in productie-eenheden wetende dat niets duurzaam zal zijn !! https://www.econologie.com/forums/difficulte ... t5628.html

Het bewijst de maskerade van biobrandstoffen van de eerste generatie.

De Ford T's reden tussen 1903 en 1927 op ethanol ... met dezelfde ethanolproductiemethoden als vandaag (tarwe, maïs, bieten ...) maar aangezien de landbouw in de tijd veel minder gemechaniseerd was, vraag ik me af hoeveel een L van ethanol in die tijd (in constante valuta natuurlijk).

In 1913 produceerden we meer "industriële" ethanol (om explosieven te maken) dan in 1970 in Frankrijk ....

Nadat ik deze politici heb horen praten over vooruitgang en milieu-innovatie met E85 is genoeg om woedend te zijn! Of liever om vragen te stellen over de competentie van besluitvormers ... : Mrgreen:

ps: ik hou van de ...
Deze beslissing "zou geen impact moeten hebben op de consument", zei de regering in haar begrotingspresentatie.

Door de fabrieken failliet te laten gaan, hoe verwacht u dat er geen invloed is op de consument?
Dernière édition par Christophe de 16 / 10 / 08, 14: 07, 1 keer bewerkt.
0 x
chrisleblay
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 134
Inschrijving: 16/06/07, 01:35
x 4




par chrisleblay » 16/10/08, 13:57

maskerade is de juiste term die op deze clowns wordt toegepast

chris
0 x
carburologue
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 14/05/06, 15:23




par carburologue » 19/10/08, 09:06

ok christophe het is een maskerade maar wat doen we nu ???
: Cheesy:
0 x
naderen het einde, zullen we allemaal besteden ... geen grapje ... een beetje humor is goed voor het moreel ...

futuristische gezegde

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten