Vogelgriep en andere pandemieën van de toekomst?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 15/01/07, 23:21

Goed gedaan Targol!!! : Lol:........Ik zou nog meer zeggen EXCELLENT
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 15/01/07, 23:37

Ja!!
Een nieuwe T-slogan? : Mrgreen:
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 16/01/07, 09:18

Dank je, dank je, het is te veel, je laat me blozen : Oops: : Mrgreen:

Anders, Christophe, voor het T-shirt kun je kiezen wat je wilt, maar ik vrees dat het thema een beetje uit de mode zal raken. Over een tijdje zouden 'ze' een andere vogelverschrikker moeten vinden. “Ze” slagen erin om het van tijd tot tijd te veranderen, alleen maar om de nieuwsgierigheid een beetje te doen herleven.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 16/01/07, 10:34

Ze geven ons er een laagje van. In Japan deze keer
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 25/04/09, 22:14

:?
Als dit allemaal waar zou zijn, zouden we op de verzamelplaatsen van trekvogels honderden lijken zien, toch?

Ik heb al een tijdje dezelfde redenering...
Ik heb geen grote rampen gezien...raar :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 25/04/09, 22:31

Uh, spreek niet te snel LeJuste, het virus is zojuist gemuteerd en geworden besmettelijk van mens tot mens blijkbaar is dit allemaal "dankzij" een Mexicaans varken...dat besmet was met verschillende virussen:

varkensgriep
de vogelgriep
menselijke griep

waardoor de overdracht mogelijk was... nou, dat zeiden ze vanavond op het nieuws...

Ik herinner u eraan dat voordat u in contact moest komen met pluimvee...

Kortom, als het niet snel onder de knie wordt, ruikt het naar een pandemie...vooral voor degenen die reizen...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 26/04/09, 11:39

Ik heb het niet over de relaties tussen de 'zoizo-man'-ziekte : Cheesy: ,
Ik zeg dat het vreemd is dat er geen enorme vernietiging van trekvogels heeft plaatsgevonden... :schok:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 26/04/09, 12:15

Ah oké... nou, er zit geen camera van een journalist achter elke trekvogel, weet je... er kunnen bijvoorbeeld bloedbaden op zee hebben plaatsgevonden en niemand zal er ooit iets van weten...

Over trekvogels gesproken, een paar weken geleden passeerde een "ploeg kraanvogels" (ongeveer twintig vogels, maar vraag me niet welk type kraanvogel) het huis en maakte om de een of andere reden 7 of 8 "cirkels" met een diameter van 20 meter .

Het was erg indrukwekkend met het toegevoegde "geluid"!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Vogelgriep en andere pandemieën




par Christophe » 05/11/20, 12:29

Geen jaloezie onder de webfoots, ook zij hebben hun covid!!



Maar wat een rotjaar...

Vogelgriep: Frankrijk alert in 45 departementen

De helft van de Franse departementen loopt een “hoog risico” op de vogelgriep. Het aantal vastgestelde griepgevallen in Nederland en Duitsland is sterk toegenomen, waardoor de vrees is toegenomen voor een nieuwe golf van besmetting van pluimveebedrijven en in het bijzonder van foie gras-watervogels in Frankrijk. Dit virus dwong boeren in 2016 en 2017 tot massale slachtingen van vogels en veroorzaakte enorme economische verliezen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79312
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: Vogelgriep en andere pandemieën




par Christophe » 12/01/21, 07:41

https://www.lexpress.fr/actualite/socie ... 42365.html

We praten er niet veel over... H5N8 veroorzaakt schade... onder webfoots... midden in de Sars Cov2-pandemie...

“We zijn totaal overdonderd”: hoe de vogelgriepepidemie ons is ontgaan

Sinds begin december zijn in Frankrijk bijna 200 uitbraken van besmetting met het H5N8-virus vastgesteld en zijn ruim 650 eenden geslacht. Had een dergelijke catastrofe voorkomen kunnen worden? Onderzoek.


Ik weet of biologisch een combinatie mogelijk is, maar het zou wenselijk zijn dat de 2 virussen niet te veel kruisen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 200-gasten