Video De fietspaden in Lyon

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Video De fietspaden in Lyon




par Christophe » 05/05/06, 19:10

Hier is een "klein" onderzoeksrapport van Ecorage
hier is het profiel: https://www.econologie.com/forums/profile.ph ... file&u=905

Download het rapport:
https://www.econologie.com/les-pistes-cy ... -2850.html of direct hier: https://www.econologie.com/les-pistes-cy ... -3364.html

De auteur kan hierheen komen om direct op uw mogelijke reacties te reageren. :)
Dernière édition par Christophe de 18 / 03 / 07, 15: 42, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecorage
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/07/05, 15:37
Plaats: Lyon




par ecorage » 05/05/06, 19:26

Geen probleem met reageren op uw opmerkingen.
Ik wil alleen duidelijk maken dat de tv-rapporten aan het einde volledig worden gereproduceerd.
Ze moedigden me aan om de film te maken.

Moge een politicus, zoals de heer Vélo, mijn schreeuw van opstand ontdekken ??? :onheil:

Droom niet, als hij zoveel middelen heeft als de ministers van ecologie en ... duurzaam, zijn we nog niet klaar met trappen in griesmeel en met beren op de fietspaden.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/05/06, 19:31

Re! ;)

Ministers of claims? : Cheesy:

Ik vond de dualiteit in je rapport erg leuk: we "prefereren" fietsen aan de ene kant, maar we bouwen parkeerplaatsen in het stadscentrum ...

Hoe dan ook, dit alles is een verhaal van contant geld ... Als olie en transport niet zoveel zouden 'binnenbrengen', zouden er minder blokkades en lobby's zijn ...

De auto is inderdaad geworden de drugs van onze mensen...En zoals elke drug is het, voor de drugsverslaafde, duur en verwoestend ... en voor de dealers een bron van enorme winsten ...

De rest is blah ...
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 07/05/06, 03:42

Heb je erover nagedacht om je video naar fietsverenigingen in de regio Lyon te sturen, indien mogelijk aangesloten bij Fubicy?

Bijvoorbeeld de derailers vereniging (www.caen.fubicy.org) bij Ifs heeft online complete bestanden over mislukkingen, successen, beloften gehouden of niet ... op Caen en Calvados. Ze nemen regelmatig contact op met gemeentehuizen en managers en konden hun stem laten horen.

Toen ik de dodencel ontdekte, sprong ik !! :schok:
Het is ziek, er zijn veel verenigingen of mensen (gelinkt aan VéloV ??) die ze proberen te verwijderen ...

Zeer goede video. Trouwens, als ik een camera had, zou ik ook twee of drie dingen hebben om te filmen in de blooper-categorie van het fietspad : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecorage
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/07/05, 15:37
Plaats: Lyon




par ecorage » 07/05/06, 12:27

Heb je erover nagedacht om je video naar fietsverenigingen in de regio Lyon te sturen,

Helemaal !

Ik heb meer dan een week geleden contact opgenomen met:
Velorutie, anti-auto's, enz ...

Ik vraag me af of ze zich herinneren dat ze een elektronische mailbox hebben!
We vragen ons af wie dient:
monmachin@truc.net :onheil:

We worden fatalistisch.
Ik wilde een petitie rondsturen meer fietspaden aanvragen om parkeren voor automobilisten mogelijk te maken.
Dernière édition par ecorage de 07 / 05 / 06, 16: 33, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/05/06, 12:28

Rulian schreef:Toen ik de dodencel ontdekte, sprong ik !! :schok:
Het is ziek, er zijn veel verenigingen of mensen (gelinkt aan VéloV ??) die ze proberen te verwijderen ...


Niet beter! Er is niets dat zegt dat het echt leuk is deze gang ... voor de depressieve : Mrgreen:

ecorage schreef:We worden fatalistisch.


Precies! Fatalistisch en pessimistisch zoals ik met pantone R&D ... Optimisten zijn over het algemeen degenen die niet veel doen om dingen te verbeteren ...
Aan de andere kant, als het maar een week is, is het geen erg lange vertraging ... na een maand maak je je misschien zorgen ...

ecorage schreef:Ik wilde een petitie rondsturen meer fietspaden aanvragen om parkeren voor motorvoertuigen mogelijk te maken.


hu :? Het is ironisch denk ik : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecorage
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/07/05, 15:37
Plaats: Lyon




par ecorage » 07/05/06, 16:33

Ironisch? Me? :schok:

Wanneer we het aantal auto's zien dat geparkeerd staat op de zogenaamde fietspaden, kunnen we ons de moeilijkheden voorstellen die mensen die in vierwielige voertuigen rijden, elkaar moeten ontmoeten om te parkeren!

Let op, alleen voor 2 Mn!

Een pakje sigaretten, een stokbrood, een beetje koffie aan de balie, wachten op een kind, een klein mobieltje, een briefje met een handpalm enz ...

2 Mn, niet meer!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 07/05/06, 21:13

ecorage schreef:2 Mn, niet meer!


Ja, ik vond deze passage uitstekend ... de 2 minuten! Ben jij geen getrainde journalist? :)

2 min * aantal auto * (aantal roker + aantal broodeter + gebruiker van laptop + palm) = een paar miljoen minuten per dag op fietspaden ...

Echt goed gedaan ecorage :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ecorage
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 05/07/05, 15:37
Plaats: Lyon




par ecorage » 07/05/06, 22:57

Ben jij geen getrainde journalist?

Journalist is 20 mn !
Ik ben maar een oude fietser die graag met zijn kleinkinderen veilig in de stad had willen circuleren ... :(
Beeld Maar als er iets met hen gebeurt, riskeer ik veroordeeld te worden voor het in gevaar brengen van anderen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 18/03/07, 15:36

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 417-gasten