Vervuiling in China: een stichtelijk rapport

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
martien007
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 565
Inschrijving: 25/03/08, 00:28
Plaats: Mars

Vervuiling in China: een stichtelijk rapport




par martien007 » 12/04/08, 17:36

Het is beangstigend om te zien hoe China zijn milieu vervuilt om een ​​groei van meer dan 10% per jaar te realiseren, door zijn mensen te verachten en arme boeren te laten sterven aan kanker als gevolg van giftige verontreinigende stoffen uit fabrieken.

Dit eerdere rapport over Arte-reportage werd bekroond, het is gek om te zien dat en hoe westerlingen de ogen sluiten voor deze Chinese verschrikkingen (we praten alleen over het Tibetaanse probleem, misschien de boom die het bos verbergt?).

Een must om te kijken om echt een idee te krijgen van wat er in dit land gebeurt:

http://www.arte.tv/static/c1/chine2008/ ... chine.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 12/04/08, 19:10

Helemaal,

Daarom is het dringend nodig om krachtige en goedkope hernieuwbare alternatieven te ontwikkelen om dit land uit te rusten, en ook de arme landen, die de planeet zullen verstikken door geleidelijk de energielevensstijl van het Westen te bereiken met de huidige technologieën.

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 02/04/15, 13:15

opgravingen topic

De afgelopen maand heeft een andere documentaire over vervuiling in China veel stof doen opwaaien: https://www.youtube.com/watch?v=ZS9qSjflwck
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 21/09/15, 07:32

Vervuiling in China is des te zorgwekkender omdat ze veel kernreactoren bouwen.
Als ze net zo waakzaam zijn als voor industriële sites die chemicaliën bevatten, waarvan er van tijd tot tijd een explodeert en brandt als gevolg van vervalsing/corruptie, is er geen kans meer op een ongeval, maar een zekerheid op korte termijn.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 21/09/15, 08:45

hallo
De afgelopen maand heeft een andere documentaire over vervuiling in China veel stof doen opwaaien: https://www.youtube.com/watch?v=ZS9qSjflwck
Ik weet dat ik geen vrienden zal maken, maar daar gaat het niet om LA China, maar alleen de grote ultraconcentratiesteden waar degenen die zich hebben laten vangen in de val van de leeuwerikspiegel van de 'moderniteit' zich opstapelen. Als deze vervuiling zou worden gerelateerd aan een verhouding van inwoners/oppervlakte/emissies, zou deze vervuiling onopgemerkt blijven aangezien deze gering zou zijn. Natuurlijk moeten we ons er zorgen over maken, aangezien de situatie bestaat, maar we kunnen zelfs zeggen dat het een "kans" is dat er een concentratie is die ons alleen in staat stelt om ons bewust te worden van de situatie en het mogelijk maakt (of mogelijk zal maken) om serieuzere maatregelen te nemen dan maskers (die de werkelijke situatie precies maskeren). Helaas hebben de bewoners van deze concentraties zich soms om professionele redenen aan deze omgeving van de dood gehecht, maar ook omdat de grote steden de voordelen van deze nadelen bieden, namelijk alles bij de hand zonder ver te hoeven reizen. Helaas en gelukkig, nogmaals, je kunt boter en botergeld niet bij elkaar hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/09/15, 00:59

Dag iedereen. Het is nerd, maar ik deel de mening van Janic, zonder een vriend te zijn : Cheesy: Laten we relativeren! Wat de UNDP ons vertelt:
.
Beeld

China wereldkampioen van de daling van "extreme armoede"! (Wie had dat geloofd?) Het is al geruststellend, het betekent dat China, ondanks wat mensen zeggen, veel geeft om zijn bevolking. Een half miljard mensen is een gigantische schaal: het is bijna één persoon op twee! Het is ook geruststellend door het feit dat het laat zien dat ze andere vissen hebben om te bakken dan oorlog voeren met Dae$h, ze werken en zijn niet strijdlustig tegenover hun buren! (Ah ja, Japan, bof...) Hoe ver is het gele gevaar, waar we het al hadden over de Derde Wereldoorlog tegen het "communisme"! Re-Bof...

Ik weet niet of je het je kunt voorstellen, maar dat is 1,5x de bevolking van de hele Verenigde Staten gered van armoede!

Laten we nu eens kijken naar de CO2-uitstoot door China en de VS te vergelijken:

Beeld
Bron: Wereldbank, Wikipedia, andere VN-agentschappen.

Bijna 3x minder uitstoot dan de VS, wie had dat gedacht?
We zouden nog kunnen praten over de productie van warm water op zonne-energie:

Beeld
Bron: >>>

75,3% in China ........0,4% in de VS! Wie zou dat hebben geloofd?
En van hernieuwbare energiebronnen per land:

Beeld

En vergeet niet dat fotovoltaïek booming is in China, de panelen worden tegen kostprijs verkocht aan de bewoners!

Dus het meisje op de video, ze is erg aardig, maar ze moet niet erg "Chinees" zijn om niet te weten hoe ze naar de juiste verhoudingen van het probleem moet kijken. Ze heeft zeker gelijk om dit aan de orde te stellen (ze zal zeker iets vinden om haar desinfo-campagnes te financieren...), het is heel erg goed om erover te praten en erover na te denken. Maar wat China doet, gaat niet in de beschreven richting, integendeel, we zijn getuige van een historisch en voorbeeldig herstel in slechts 20 jaar, en vanuit vele gezichtspunten. Omdat het werd gedaan zonder wilde hegemonie en in vrede voor de rest van de wereld. bovendien draagt ​​China bij met zijn lage productiekosten en zijn offers, tot het herstel van de haperende wereldeconomie en op manieren die ondenkbaar zijn voor de 'gemiddelde' westerling die ik ben.

Ah, en ik vergat, nogmaals vergeleken, China bouwt en financiert infrastructuur in Afrika als het daar rijst plant, terwijl de "bijdrage"van de Verenigde Staten naar de"Vrede in de wereld": het is al 1 miljoen doden in Irak (en het is nog niet voorbij)

Na dat alles vind ik deze Chinezen best gaaf! 8)
RTDC.
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 22/09/15, 07:06

Obamot, je presentatie is goed en ik ben geneigd het met je eens te zijn.
Wat hernieuwbare energie betreft, zijn ze voorbeeldig
We mogen ook niet vergeten dat het straks het land is met de meeste kerncentrales. En vervuiling is een reëel probleem voor hen. Ik geef toe dat we het op bepaalde punten niet beter en zelfs minder goed doen.
Maar ik grijp in op uw tekst plus de laatste regels. Als de Chinezen land kopen in Afrika en elders, is dat niet voor de lokale bevolking. Niemand kan in zo'n belangeloosheid geloven. Het is meer om hun bevolking te voeden.
Aan de andere kant zit het ongetwijfeld in hun cultuur om niet ver van huis te veroveren. In de tijd van Christoffel Columbus maakten ze al boten die veel groter waren dan wij en zeker in staat om ver te gaan, aangezien we sporen hebben gevonden van hun doortocht door Australië lang voordat de Europeanen daarheen gingen.
Maar ze bleven liever thuis, waarschijnlijk door de cultuur
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 22/09/15, 09:23

phil53 hallo
Als de Chinezen land kopen in Afrika en elders, is dat niet voor de lokale bevolking. Niemand kan in zo'n belangeloosheid geloven. Het is meer om hun bevolking te voeden.
volgens een documentaire over het onderwerp; de Chinezen zouden deze gronden niet kopen, maar zouden ze voor belachelijke bedragen (officieel) en voor lange tijd aan de regeringen verhuren, waardoor de inheemse bevolking land werd ontzegd dat ze niet bezaten, maar eenvoudigweg uitbuitten voor hun voedselbehoeften om te overleven. In feite vertegenwoordigen ze een arbeidskracht die heel goedkoop kan worden uitgebuit, een vorm van slavernij die zichzelf niet als zodanig erkent. In het geval van cultuur met een hoge opbrengst worden grote mechanische middelen gebruikt, plus de rest, en wanneer het land bijna onvruchtbaar is geworden, zullen ze de kruimels van hun bedrijf aan de "inboorlingen" overlaten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/09/15, 10:16

Oh sorry, daar ging het topic niet over...

Je kunt de vereffening die ze in gedachten hebben niet weten. Wat hebben we momenteel? Politieke moorden in Afrika voor degenen die zichzelf niet plaatsen in de "markteconomie" van de vrije wereld (lees meer over de "Gierenfondsen", de aanklager Ev @ Joli enz...)! Afrika is in 20 jaar 82 miljoen meer mensen in extreme armoede! Afrika is WAT WE ER voor een groot deel van hebben gemaakt. Bewijzen hoeft ook niet, de migratiegolf die Europa nu vanuit het zuiden treft is slechts het gevolg van het feit dat we ze niet hebben betaald voor grondstoffen, geïmporteerd voedsel, gefabriceerde producten, tegen aanvaardbare prijzen... Bovendien is het was nooit, onder deze omstandigheden, het noorden dat het zuiden "hielp", maar het "zuiden" dat het noorden hielp (de woorden van een afgevaardigde en vervolgens adviseur van Monique Bauer-Lagier zeggen dat ik persoonlijk wist...). Het is dus nogal onwelkom om de Chinezen les te komen geven. Natuurlijk is er een deel van de productie dat naar Afrika gaat. En als we willen kibbelen, moeten we nu al stoppen met het importeren van voedsel van hen en ze fatsoenlijke bestaansmiddelen geven zodat ze zelfvoorzienend zijn, want ondertussen droogt de hypocriete bal van de noordelijke effectenmakelaars niet op, en het is niet de boer die zijn land niet meer kan pachten dat je daarmee gaat voeden....noch hij die straks met zijn iPhone kan ruilen met een buffel ploegen!

Als je het wilt hebben over "ontwikkeling in de wereld", er zijn er hier die niet te stoppen zijn, maak een andere thread aan of heropen er een, ik ben niet te stoppen : Cheesy: maar zeg niets, ik zal deelnemen aan mijn bescheiden maatregel ...

Het is echt tijd om het theoretische model te veranderen, wij westerlingen, maar we zijn er nog ver van verwijderd. Einde van HS, ik reageerde op de econologische bezorgdheid. En op dit punt zijn we het eens.

RTDC.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Vervuiling in China: een stichtelijk rapport




par Ahmed » 22/09/15, 12:35

Men moet uiterst voorzichtig zijn als het om Chinese cijfers gaat en ook goed nadenken op welke criteria deze cijfers gebaseerd zijn...

Je schrijft:
bovendien draagt ​​China door zijn lage productiekosten en zijn opofferingen bij aan het herstel van de haperende wereldeconomie, en wel op een voor de 'gemiddelde' westerling die ik ben onvoorstelbare wijze.

Het is waar, China vormde en is nog steeds de ultieme wending van het westerse model en verlengt het voortbestaan ​​van het systeem door de ineenstorting ervan tijdelijk uit te stellen, maar zijn logica keert zich tegen zijn ijverige bewonderaar.

verder:
Bijna 3x minder uitstoot (van CO2) dan de VS, wie had dat gedacht?

Dit is niet verwonderlijk, aangezien dit cijfer gerelateerd is aan het aantal inwoners: bij constante vervuiling zou het in een bepaald land afnemen bij demografische expansie. Het is niet moeilijk om de meest gunstige formulering te kiezen...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten