Emirates: een contract van 20,4 miljard USD met Zuid-Korea.

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Emirates: een contract van 20,4 miljard USD met Zuid-Korea.




par sen-no-sen » 28/12/09, 17:59

AFP-bron:
http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5gpTlpM1KoQRM7QzjSjHzaIhghaKw

Blijkbaar gaan de Arabische Emiraten nucleair ...

Mijn vraag is de volgende: waarom lanceert een land dat profiteert van een woestijnklimaat en een record aantal zonnestralen in de kernenergie, terwijl het voor een slag twee keer minder in hun behoeften zou kunnen voorzien met zonne-energie ???

Mijn pink vertelde me dat deze de bom zouden willen, maar ik ben absoluut een slechte tong ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 28/12/09, 18:18

Hé, het is grappig dat, als het gaat om megalomane gefrituurde producenten van deze smerige zwarte vloeistof, iedereen zijn mond houdt ... Geen VN-sancties? Waar is de VS?

Het maakt me aan het lachen dat Areva de markt verloor, goed gedaan voor hun g ... le, en ik hoop te doen dat de CEA een negatief advies zal uitbrengen tegen de EPR, en dat al deze shit van de sites zal worden verlaten.

Ben in een slecht humeur :onheil: .
Dernière édition par yannko de 28 / 12 / 09, 18: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 28/12/09, 18:28

Het is een manier om van zijn olie af te komen.

Yasmina de helderziende, zou ze een glimp hebben opgevangen van een schaduwrijke lucht boven de $?

: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 28/12/09, 18:33

Dit soort beslissingen maakt me verdrietig tot het hoogste punt, waarom zou je het eenvoudig maken (zonne-energie) als het ingewikkeld en duur kan zijn ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 28/12/09, 18:40

Hallo Yannko,

Ik ben het met je eens ... Maar om andere ideeën over het onderwerp te brengen ...

Bij dit soort megacontracten komen niet alleen technische of financiële vraagstukken kijken, maar vooral geopolitieke vraagstukken.

De Emiraten zijn krankzinnig bevriend met de VS (Westing House) en willen banden smeden met Azië (Japan, Korea, China) in volle groei (dus vraag naar olie), daarom hebben ze zeker voor dit consortium gekozen in plaats van voor de Fransen en de Verzakkend Europa ...

Bovendien is EPR op dit moment meer een miljard euro slugger en een "vertragingsmachine".

Ten slotte is de zwakte van de $ toegevoegd en het is slecht voor de Franse industrie en werkgelegenheid.

Als we het zonnepotentieel van de Verenigde Arabische Emiraten kennen, en als het niet zo zielig was, zouden we lachen om hen te zien investeren met hun tientallen miljard dollar aan olie op de Nuke.


Omdat de nucleaire industrie net als koolwaterstoffen een schadelijke industrie is. : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 28/12/09, 19:03

Hi Remundo,

Uw analyse is correct (ben gekalmeerd :D), Ik ben het met u eens, al deze projecten van tientallen miljarden dollars zijn vooral bewegingen op het internationale toneel.

Tot slot, gezien het energiepotentieel van deze regio en de Perzische Golf, moet je echt gek zijn om zijn energieonafhankelijkheid op lange termijn niet te wensen.

Hoe dan ook, het is alsof ze hun olie gebruiken in thermische energiecentrales met vlammen (!) In plaats van efficiëntere installaties te gebruiken, nou nee, we verkiezen de investering te verminderen en meer grondstoffen te verbranden ( niet duur natuurlijk thuis).

We hoeven niet te komen huilen over 50 jaar als ze geen drinkwater en bronnen meer hebben, maar alleen een bad nemen voor hun beschimmeld uranium.
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 188-gasten