totalitaire architectuur, zullen ze vernietigen Mekka!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Janic » 15/11/19, 15:38

We hebben het hier over totalitaire en totaliserende ideologieën.
Nee, we hebben het over de menselijke natuur, die sneller afbreekt dan opbouwt, het is zoveel gemakkelijker en het bevrijdt op een goedkope manier de woede die zich heeft opgebouwd tegen... al het andere. Culturele conservatieven zitten vaak comfortabel in een comfortabele Louis XV- of andere fauteuil en beoordelen de rebellen op hun comfort.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par sen-no-sen » 15/11/19, 15:47

Als de menselijke natuur zo snel zou breken, vraag ik me af hoe we zoveel dingen hadden kunnen bouwen!
En dan lijkt dit systematische beroep op de menselijke natuur mij sterk overdreven: mensen streven ernaar om vreedzaam te leven, net als alle levende wezens, het zijn vooral de ecologische en culturele omstandigheden die onze acties bepalen:menselijk gedrag ontvouwt zich binnen bepaalde omstandigheden.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par GuyGadebois » 15/11/19, 15:51

sen-no-sen schreef:Als de menselijke natuur zo snel zou breken, vraag ik me af hoe we zoveel dingen hadden kunnen bouwen!

Als de menselijke natuur niet zo snel zou breken, vraag ik me af hoe we ons bestaan ​​in gevaar zouden hebben gebracht!
We hebben niets anders gebouwd dan het kortstondige, we zijn slechts zelfvernietiging en vernietiging.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par sen-no-sen » 15/11/19, 16:02

GuyGadebois schreef:
sen-no-sen schreef:Als de menselijke natuur zo snel zou breken, vraag ik me af hoe we zoveel dingen hadden kunnen bouwen!

Als de menselijke natuur niet zo snel zou breken, vraag ik me af hoe we ons bestaan ​​in gevaar zouden hebben gebracht!
We hebben niets anders gebouwd dan het kortstondige, we zijn slechts zelfvernietiging en vernietiging.


We moeten onderscheid maken tussen natuur en cultuur. We zijn niet biologisch geprogrammeerd voor zelfvernietiging, integendeel, we zijn geprogrammeerd om te overleven en we hebben een systeem opgezet dat ons op voortreffelijke wijze naar de top van de keten van overheersing heeft gehesen. Het grootste probleem ligt in Door dit systemische functioneren bevindt het zich nu in een positie van predatie ten opzichte van de rest van de levende wezens.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par GuyGadebois » 15/11/19, 16:35

sen-no-sen schreef:
GuyGadebois schreef:
sen-no-sen schreef:Als de menselijke natuur zo snel zou breken, vraag ik me af hoe we zoveel dingen hadden kunnen bouwen!

Als de menselijke natuur niet zo snel zou breken, vraag ik me af hoe we ons bestaan ​​in gevaar zouden hebben gebracht!
We hebben niets anders gebouwd dan het kortstondige, we zijn slechts zelfvernietiging en vernietiging.


We moeten onderscheid maken tussen natuur en cultuur. We zijn niet biologisch geprogrammeerd voor zelfvernietiging, integendeel, we zijn geprogrammeerd om te overleven en we hebben een systeem opgezet dat ons op voortreffelijke wijze naar de top van de keten van overheersing heeft gehesen. Het grootste probleem ligt in Door dit systemische functioneren bevindt het zich nu in een positie van predatie ten opzichte van de rest van de levende wezens.

Waarom maakt een kind zijn speelgoed kapot? Wie imiteert hij?
Waarom scheurt een kind de vleugels van vliegen af ​​of verplettert het insecten? Wie imiteert hij?
Waarom besteedt een kind zijn tijd aan auto-erotiek? Wie imiteert hij?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Janic » 15/11/19, 17:41

waarom brak Obelix ook de neus van de sfinx? na de Romeinen, de piraten, enz. te hebben verslagen... : Cheesy:
We zijn niet biologisch geprogrammeerd voor zelfvernietiging,
niet meer dan andere dieren en toch kunnen we elkaar om overlevingsredenen verslinden!
integendeel, we zijn geprogrammeerd om te overleven en we hebben een systeem gebouwd dat ons dat mogelijk maakt prachtig naar de top van de keten van overheersing gehesen
Dit riekt naar een katholiek dogma en dergelijke naar menselijke suprematie over de rest van de wereld. :onheil:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par sen-no-sen » 15/11/19, 20:35

GuyGadebois schreef:
sen-no-sen schreef:
GuyGadebois schreef:Als de menselijke natuur niet zo snel zou breken, vraag ik me af hoe we ons bestaan ​​in gevaar zouden hebben gebracht!
We hebben niets anders gebouwd dan het kortstondige, we zijn slechts zelfvernietiging en vernietiging.


We moeten onderscheid maken tussen natuur en cultuur. We zijn niet biologisch geprogrammeerd voor zelfvernietiging, integendeel, we zijn geprogrammeerd om te overleven en we hebben een systeem opgezet dat ons op voortreffelijke wijze naar de top van de keten van overheersing heeft gehesen. Het grootste probleem ligt in Door dit systemische functioneren bevindt het zich nu in een positie van predatie ten opzichte van de rest van de levende wezens.

Waarom maakt een kind zijn speelgoed kapot? Wie imiteert hij?
Waarom scheurt een kind de vleugels van vliegen af ​​of verplettert het insecten? Wie imiteert hij?
Waarom besteedt een kind zijn tijd aan auto-erotiek? Wie imiteert hij?


O een trol!

Dit riekt naar katholieke dogma's en dergelijke, naar de suprematie van de mens over de rest van de wereld.


En het is de persoon die verdedigt dat dinosauriërs in dezelfde tijd leefden als mensen die met mij durft te praten over ‘katholiek dogma’, nee, eerlijk gezegd! Lang leve beschuldigende inversie! :schok:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par GuyGadebois » 15/11/19, 20:57

sen-no-sen schreef:O een trol!

Je trapt in contact. De memetic is dus oplichterij.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par sen-no-sen » 15/11/19, 21:02

GuyGadebois schreef:
sen-no-sen schreef:O een trol!

Je trapt in contact. De memetic is dus oplichterij.


Ik ben niet aan het schoppen, maar je voorbeelden zijn niet geldig Kinderen houden net zoveel van dieren als ze in staat zijn om ze te laten lijden, dus het is allesbehalve een demonstratie.
In werkelijkheid wegen gevallen van sympathie voor dieren ruimschoots op tegen pervers gedrag, maar kan hij in het laatste geval een gekke ouder imiteren?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par GuyGadebois » 15/11/19, 21:09

sen-no-sen schreef:
GuyGadebois schreef:
sen-no-sen schreef:O een trol!

Je trapt in contact. De memetic is dus oplichterij.


Ik ben niet aan het schoppen, maar je voorbeelden zijn niet geldig Kinderen houden net zoveel van dieren als ze in staat zijn om ze te laten lijden, dus het is allesbehalve een demonstratie.
In werkelijkheid wegen gevallen van sympathie voor dieren ruimschoots op tegen pervers gedrag, maar kan hij in het laatste geval een gekke ouder imiteren?

Het was geen demonstratie, maar vragen, drie in getal. Uw antwoord, dat één isoleert ten koste van de andere twee, is daarom niet geldig.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten