totalitaire architectuur, zullen ze vernietigen Mekka!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par sen-no-sen » 13/11/19, 23:56

GuyGadebois schreef:
Nog trivialer: als we drie of vier talen spreken in aanwezigheid van een pasgeborene, in gelijke delen, onverschillig (namelijk dat de vier talen afwisselend door de vier volwassenen worden gesproken), zal het resultaat niet zijn dat het kind zinnen maken die de vier talen bevatten, maar dat hij de vier ook daadwerkelijk correct zal uitspreken, op een gedifferentieerde manier. Jouw memetica-gedoe is slechts een heel klein aspect van de dingen en bijna een gemeenplaats, gegeven het feit dat een kind bij de geboorte niet levensvatbaar is en gedwongen wordt onderworpen te worden aan ‘modellen’, modellen die hij tot op zekere hoogte zal imiteren. maar niet meer, anders zouden we allemaal klonen zijn.


Imitatie is niet synoniem met robot of papegaai, imitatie moet worden begrepen in de zin van replicatie van ruwe informatie, leren maakt deel uit van een breder raamwerk dat de coördinatie van ideeën tussen hen is, wat de creativiteit bevordert.


Toon memetisch ding, het is slechts een heel klein aspect van de dingen en bijna een gemeenplaats, gegeven het feit dat een kind bij de geboorte niet levensvatbaar is en verplicht is onderworpen te worden aan "modellen", modellen die hij tot op zekere hoogte zal imiteren, maar niet meer. anders zouden we allemaal klonen zijn


Zoals ik al zei, het is niet mijn ding, het is een concept dat is ontwikkeld door mensen die veel slimmer zijn dan wij. Lijkt het alsof je er een persoonlijke kwestie van maakt?
Voor de rest zou het heel moeilijk zijn om te communiceren als we de elementen van de taal niet getrouw zouden kunnen kopiëren. Het klonen van ideeën is heel praktisch in het dagelijks leven, vooral bij het autorijden, het openen van een deur of een kraan.
En om terug te keren naar het oorspronkelijke onderwerp: de reproductie van ideeën is heel praktisch om te verspreiden hetzelfde van een religie en daarom is er in elke stad en dorp een kerk.

Ik wil hieraan toevoegen dat jouw systematische toevlucht tot je sesam (wonderbaarlijk!) de zaken op geen enkele manier vooruit helpt, omdat het is alsof ik met de rug van mijn hand de problemen die inherent zijn aan de staat van liefde terzijde schuift door het te definiëren als ‘een hormonale golf", zonder verder te gaan.


Dit is een duidelijke gevolgtrekking!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par GuyGadebois » 14/11/19, 00:00

Oke dat is goed. Ik laat je tussen de memes door praten, zo is het beter.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Janic » 14/11/19, 08:03

Ahmed schreef:
Leren zou volgens jou geen nabootsing zijn? Wat zou het dan zijn?
Ik zie niets bijzonder moeilijks in dit concept en kan deze merkwaardige psychologische blokkade niet verklaren...
Het is veel complexer, anders zouden we alleen maar papegaaien of mynahs zijn.
papegaaien en mynahs reproduceren daadwerkelijk geluiden, maar ze discussiëren niet. De baby reproduceert ook geluiden, door na te bootsen en door te leren door een betekenis toe te kennen aan de geluiden en vervolgens aan de woorden, zoals bij bepaalde bekende dieren. Honden, paarden, apen. etc...en alleen (sic) de mens reproduceert de woorden met hun betekenis (hoewel de ervaring van de vrouwelijke gorilla aantoonde dat ze niet alleen de woorden herkende, maar ook reeksen woorden met hun betekenis construeerde.)
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Christophe » 14/11/19, 13:32

Janic schreef:ze maken geen ruzie.


Weet je het zeker?

Als het geen uitgebreide menselijke discussie is, is het zeker een communicatiemiddel tussen hen!

Zelfs de planten communiceren! Dus geloven dat dieren geen ruzie maken is menselijk supremacisme!

In dit opzicht vind ik dat vogelzang niet genoeg is bestudeerd!

Janic schreef:en alleen (sic) mensen reproduceren woorden met hun betekenis (hoewel de ervaring van de vrouwelijke gorilla aantoonde dat ze niet alleen woorden herkende, maar ook reeksen woorden met hun betekenis construeerde.)


Chimpansees ook, denk ik... en je hebt duidelijk het recente nieuws over de pratende hond

We zijn hier helemaal HS, nietwaar? : Cheesy:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Janic » 14/11/19, 14:25

Janic schreef: ze discussiëren niet.
Weet je het zeker?

Je hebt gelijk, ik miste precisie. Ik bedoelde dat ze menselijke woorden reproduceren (niet dat ze niet met elkaar communiceren) waarmee ze geen betekenisvolle zinnen reproduceren om met ons te communiceren.
Als het geen uitgebreide menselijke discussie is, is het zeker een communicatiemiddel tussen hen!
Helemaal mee eens, dit is de reden waarom wij mensen niet het recht of de autoriteit hebben om ze te gebruiken zoals we willen, of we ze nu tot slaven maken (zoals bij zwarte mensen, of liever gezegd tegen al degenen die dat niet zijn, zijn niet zoals “ons”) of producten om te consumeren .
Janic schreef: en alleen (sic) mensen reproduceren woorden met hun betekenis (hoewel de ervaring van de vrouwelijke gorilla aantoonde dat ze niet alleen woorden herkende, maar ook reeksen woorden met hun betekenis construeerde.)
Chimpansees ook denk ik...
gebruikt om woorden op een computerscherm sneller te herkennen dan het menselijk brein en zelfs de volgorde en positie ervan op hetzelfde scherm aan te wijzen wanneer uitgeschakeld
en je hebt duidelijk het recente nieuws over de pratende hond gemist
AH goed ? Waar is deze zaak te vinden? Een paar jaar geleden gaf een Duitser zijn hond bevelen met een veelheid aan woordenboekwoorden en tegen een hoog tempo en in deze mix gehoorzaamde de hond een bevel vermengd met de rest, zodat hij de geluiden en hun relatie met een handeling goed onderscheidde. volbrengen (wie herinnert zich de Rusty en Rintintin-serie niet!)
Net zo ongewoon is de taal en communicatie tussen planten, die duidelijk worden bestreden door hun vernietigers zoals dieren, dit rechtvaardigt “ons” in onze daden van roofdieren.
"het geheime leven van planten"
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Christophe » 14/11/19, 15:29

Dat een hond naar bevelen luistert, is al sinds de oudheid bekend... maar in de ervaring die ik aanhaal is het de hond die bevelen geeft... : Cheesy:

Klik op de link, er zijn video's hier: bistro / onze vrienden-de-dieren-in-photos-of-video-t10991-500.html # p371789

Zoals ik hieronder al zei, ik weet niet zeker of dit echt in aanmerking komt voor de hond: het zou gewoon automatisch leren kunnen zijn... de video's overtuigen mij maar half...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Janic » 14/11/19, 16:32

Dat een hond naar bevelen luistert, is al sinds de oudheid bekend... maar in de ervaring die ik aanhaal is het de hond die bevelen geeft... : Cheesy:
dus als ik mij nog steeds onvoldoende heb uitgedrukt, zijn de gewoonlijk gegeven bevelen uniek, en dus gehoorzaamheid: staan, zitten, liggen, baballe, enz... terwijl het voor Duits een kwestie was van sleutelwoorden die verdronken waren in een veelheid aan woorden in een rij en dus iets anders dan een simpele gehoorzaamheid aan een intonatie zoals sommigen zeggen, omdat wij zelf een woord weten te herkennen te midden van de veelheid aan andere woorden.
Klik op de link, er zijn video's hier: bistrot/nos-amis-les-animals-en-photos-ou-videos-t10991-500.html#p371789
Zoals ik hieronder al zei, ik weet niet zeker of dit echt in aanmerking komt voor de hond: het zou gewoon automatisch leren kunnen zijn... de video's overtuigen mij maar half...
Ze zijn een beetje kort om een ​​realistischer idee te krijgen. maar het is vooral bedoeld om te benadrukken dat dieren, inclusief wij, en planten zo dom niet zijn! Al is het minder zeker man! : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Christophe » 14/11/19, 16:41

Janic schreef:Hoewel man, dat is minder zeker! : Cheesy:


De mens blijft intelligent, maar hij gebruikt zijn intelligentie... op een... min of meer twijfelachtige manier...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par GuyGadebois » 14/11/19, 16:49

Christophe schreef:
Janic schreef:ze maken geen ruzie.


Weet je het zeker?

Als het geen uitgebreide menselijke discussie is, is het zeker een communicatiemiddel tussen hen! <<< Baby's communiceren met betekenisvolle fonemen en vooral via zeer uitgebreide non-verbale communicatie

Zelfs de planten communiceren! Dus geloven dat dieren geen ruzie maken is menselijk supremacisme! <<< Klopt

In dit opzicht vind ik dat vogelzang niet genoeg is bestudeerd!

Janic schreef:en alleen (sic) mensen reproduceren woorden met hun betekenis (hoewel de ervaring van de vrouwelijke gorilla aantoonde dat ze niet alleen woorden herkende, maar ook reeksen woorden met hun betekenis construeerde.)


Chimpansees ook denk ik...<<< Niet alleen dat. Vooral onder Ethiopische gelada's, die een zeer breed spectrum hebben, zozeer zelfs dat onderzoekers ze beschouwen als een voorloper van de menselijke taal*. Er zijn ook walvisachtigen die complexe en gedifferentieerde talen hebben, afhankelijk van de groepen, maar met een gemeenschappelijke kern waardoor ze elkaar ondanks alles kunnen begrijpen.


* https://vsd.fr/loisirs/22427-reportage- ... opie-23598
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par sen-no-sen » 14/11/19, 20:39

In 2014 schatte de Islamic Heritage Research Foundation dat Saoedi-Arabië sinds 98 1985% van zijn historisch en religieus erfgoed had weggevaagd. Onderzoekers en activisten hebben gewaarschuwd voor de risico’s die verbonden zijn aan de manipulatie van de geschiedenis, waardoor bijna 4 jaar beschaving op het Arabische schiereiland in gevaar komt. Schiereiland.

Terwijl deze beweging om het verleden uit te wissen de afgelopen twintig jaar een hernieuwde intensiteit leek te ervaren, kijkt Kuwait Times terug op het recente besluit om een ​​miljard dollar te besteden aan het veiligstellen van dit erfgoed, tussen liberalisering van de moraal en ambities van openheid.
Een hervorming als onderdeel van een breder proces van maatschappelijke liberalisering

Sinds het ontstaan ​​ervan in de XNUMXe eeuw heeft de Wahhabi-doctrine gepleit voor de vernietiging van bepaalde islamitische pelgrimsoorden, te beginnen met de graven van de familieleden van de profeet, maar ook monumenten die dateren uit de XNUMXe eeuw.

Deze vernietigende benadering wordt verklaard door een fundamenteel principe van deze conservatieve soennitische tak, dat afgoderij veroordeelt, gedefinieerd als de aanbidding van voorwerpen en beelden. Prins Sultan bin Salman bin Abdulaziz, voorzitter van de Algemene Commissie voor Toerisme en Nationaal Erfgoed, geeft toe dat bijna 150 gerenommeerde locaties opzettelijk zijn verwoest of vervangen door stedelijke projecten.

Met het ‘Vision 2030’-programma, geïnitieerd door kroonprins Mohammed bin Salman, beweert het koninkrijk zich echter te willen inzetten voor de modernisering van de samenleving. Het besluit om een ​​miljard dollar uit te trekken om dit erfgoed te beschermen is dus in lijn met andere herzieningen, zoals het toestaan ​​van vrouwen om te autorijden.

https://www.observatoirepharos.com/pays/arabie-saoudite/larabie-saoudite-se-tourne-vers-la-sauvegarde-de-son-patrimoine-en/

Niet te snel!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 245-gasten