totalitaire architectuur, zullen ze vernietigen Mekka!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Exnihiloest » 03/07/17, 23:16

sen-no-sen schreef:...
Daesh is een direct gevolg van de inmenging van het Amerikaans-westerse blok in het Midden-Oosten, als u het er niet mee eens bent, breng mij dan het tegenovergestelde bewijs ...
De islamitische revolutie heeft de macht van Ayatollah Khomeini was soms ook een gevolg van deze inmenging.
...

Het is de goedbedoelde die ik bijna overal lees in het linkse denken, maar niet bij degenen die deze cultuur goed kennen, zoals Salman Rushdie of Wafa Sultan. Helaas hun verantwoordelijkheid jegens moslims ontkennen door te beweren dat niets hun schuld zou zijn behalve die van het Westen, daarnaast zie ik het als een vorm van racisme omdat ervan uitgaan dat deze bevolkingsgroepen niet geëmancipeerd zouden worden, gaat niet op.

De geschiedenis wordt niet beoordeeld aan de hand van de rasters van criteria van het heden. Ooit waren kolonialisme en expansionisme de regel, en niet alleen voor economische of puur politieke kwesties, maar ook voor idealen. De moslimwereld had ook zijn expansionistische tijdperk en slavernij tot 1968 voor Saoedi-Arabië en 1980 voor Mauritanië! Uit de tijden waaruit we zijn teruggekeerd, heeft het Westen alleen grote problemen met moslims. De Indiërs, hoewel gekoloniseerd door de Engelsen, klagen er vandaag niet over, noch de Chinezen, noch de Koreanen, noch de Vietnamezen die Frankrijk toch bezette.

Waarom leven al deze volkeren tegenwoordig op goede voet met het Westen, en niet met de moslimlanden? Kwestie van cultuur, en onvermijdelijk, kwestie van religie. Ik zie geen interview met een gewone moslim, bijvoorbeeld in Syrië, dat niet doorspekt is met "Als God het wil". Zelfde zelfs op de forum Franstaligen uit Marokko of Algerije. Hoe kunnen we iets willen doen als we constant afhankelijk zijn van externe omstandigheden?

Dan en vooral, als het enige dat u van anderen zou onderscheiden uw religie is, dan ontstaat de ondeugd: identificatie met uw religie. "Beledig je mijn religie? Dus je beledigt me, dus sneed ik je keel door". Je kunt een religie hebben, zonder je religie te zijn.
Het probleem van moslims is de vraag:wat zou ons samen kunnen brengen dat geen religie is? Iets wat we zouden hebben gedaan waar we trots op zouden zijn? Iets dat ons samen zou brengen naar een gemeenschappelijk ideaal? Iets dat we zouden hebben waar de rest van de wereld jaloers op zou zijn en van zou genieten?"In ieder geval de laatste vijf eeuwen zijn er geen antwoorden op de eerste twee vragen. Op de laatste vraag, sorry voor mijn sarcastische cynisme, behalve olie zie ik niets. is religie.

Als ik atheïsten openlijk zie leven in moslimlanden, of homoseksuelen, als ik zie dat de wetten van moslimlanden niet langer gebaseerd zullen zijn op deze discriminatie tussen mannen en vrouwen die direct uit de koran komt, als daar vrijheid van meningsuiting mogelijk zal zijn, als Moslims geven er de voorkeur aan hun eigen landen op te bouwen, erin te leven in plaats van anderen te kraken, en hun levensstandaard te verbeteren, ik zal de westerse beschaving niet langer tegen hen verzetten. Ondertussen verdedig ik het, en minder tegen hen dan tegen degenen die in de soep spugen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par sen-no-sen » 03/07/17, 23:37

Exnihiloest schreef:Het is de goedbedoelde die ik bijna overal lees in het linkse denken, maar niet bij degenen die deze cultuur goed kennen, zoals Salman Rushdie of Wafa Sultan. Helaas hun verantwoordelijkheid jegens moslims ontkennen door te beweren dat niets hun schuld zou zijn behalve die van het Westen, daarnaast zie ik het als een vorm van racisme omdat ervan uitgaan dat deze bevolkingsgroepen niet geëmancipeerd zouden worden, gaat niet op.


Beschuldigende omkering... uw analyse valt binnen het denken van typische rechtse zweren E. Zemmour...
Je bedient duidelijk een amalgaam tussen Daesh en moslims... behalve dat het over Daesh ging in mijn opmerking...
Het is aan jou om mij historisch bewijs te laten zien ter ondersteuning dat Daesh niets te maken heeft met de oorlog in Irak, ik wacht! 8)

Uit de tijden waaruit we zijn teruggekeerd, heeft het Westen alleen grote problemen met moslims. De Indiërs, hoewel gekoloniseerd door de Engelsen, klagen er vandaag de dag niet over, noch de Chinezen, noch de Koreanen, noch de Vietnamezen die Frankrijk toch bezette.


Ah goed Welke van de problemen?
Zou je hier niet de Arabische wereld en de moslimwereld door elkaar halen?
:pijl: kleine herinnering, de moslimwereld loopt van Marokko tot Indonesië (dit land alleen al heeft 13% van de moslims in de wereld).

De rest is analyse waardig seculiere reactie...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Janic » 04/07/17, 08:48

Beschuldigende omkering... uw analyse is gebaseerd op de gedachte aan rechtse zweren zoals E.Zemmour...
Je bedient duidelijk een amalgaam tussen Daesh en moslims... behalve dat het over Daesh ging in mijn opmerking...

Ik zie dat na mopperen over de verwarring tussen pacifistische moslims en terroristen, dat tussen moslims en Arabieren, ik niet langer de enige ben... of bijna!
Uit de tijden waaruit we zijn teruggekeerd, heeft het Westen alleen grote problemen met moslims. De Indiërs, hoewel gekoloniseerd door de Engelsen, klagen er vandaag de dag niet over, noch de Chinezen, noch de Koreanen, noch de Vietnamezen die Frankrijk toch bezette.
Alleen vandaag! Het verschil zit er allemaal in! Onder het Engelse kolonialisme zorgden de Indianen ook voor problemen (ze hielden niet van deze kolonisatie die hen verlaagde tot de enige rol van slaven zoals voor zwarten. Wie weet waarom ze deze situatie niet leuk vonden!? Er zijn mensen die nooit gelukkig zijn met hun lot!) , Indiërs en ook zwarte Amerikanen. Misschien heb je nog nooit van de KKK gehoord!
Evenzo geeft het huidige Frankrijk niet langer de schuld aan de Duitse bezetting, noch aan zijn erfelijke vijand, Engeland... achteraf.
Als ik atheïsten openlijk zie leven in moslimlanden, of homoseksuelen, als ik zie dat de wetten van moslimlanden niet langer gebaseerd zullen zijn op deze discriminatie tussen mannen en vrouwen die rechtstreeks uit de Koran komt, als daar vrijheid van meningsuiting mogelijk zal zijn, als Moslims geven er de voorkeur aan hun eigen land op te bouwen, erin te leven in plaats van anderen te kraken, en hun levensstandaard te verbeteren, ik zal de westerse beschaving niet langer tegen hen verzetten. Ondertussen verdedig ik het, en minder tegen hen dan tegen degenen die in de soep spugen

Discriminatie tussen mannen en vrouwen is nog steeds niet opgelost in ons land, erfgenaam van de "verlichting" (nogal uitgestorven), deze discriminatie in Frankrijk komt toch niet uit de koran. Wordt de vrije meningsuiting daar door de mediakanalen beperkt tot bevelen (behalve internet voorlopig)? De westerse beschaving in Amerika heeft geresulteerd in de uitroeiing van Indianen en de diefstal van hun voorouderlijke territoria, de westerse beschaving heeft slavernij bevorderd en in stand gehouden, discriminatie tussen mannen en vrouwen (het stemrecht van vrouwen werd verleend door een land "moslim" terwijl het bleef bestaan verboden in Frankrijk, vrouwen mochten geen persoonlijk account hebben, enz.) landen met verschillende culturen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Exnihiloest » 04/07/17, 21:45

sen-no-sen schreef:...
De rest is analyse waardig seculiere reactie...

Uitstekende site.
Te geloven dat er een tweede graad en subtiliteiten is voor de meer of mindere integratie van de Koran in de burgerlijke wetten van alle moslimlanden, of dat mensenrechten een universeel en aangeboren begrip zouden zijn waarvan slechts één externe factor de oorzaak zou zijn van afwijzing bij sommigen, is een gevaarlijke overtuiging. In de jaren dertig geloofde men ook dat "meneer Hitler", zoals hij destijds werd genoemd, redelijk zou blijven en de wereld niet in oorlog zou slepen. We hebben het vervolg gezien. Kom op, dump je Godwin-punten... :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Exnihiloest » 04/07/17, 21:51

Janic schreef:...
Discriminatie tussen mannen en vrouwen is nog steeds niet geregeld in ons land, erfgenaam van de "verlichting"...

Het is principieel en in de instellingen geregeld: de wet maakt geen onderscheid tussen mannen en vrouwen, in tegenstelling tot die van moslimlanden.
Dat het Westerse systeem in de praktijk niet perfect is, kan deze oneerlijke samensmelting met de voorzieningen van de moslimlanden niet rechtvaardigen, ik ervaar het zelfs als een belemmering.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Janic » 05/07/17, 08:27

Het is in principe en in de instellingen geregeld: de wet maakt geen onderscheid tussen mannen en vrouwen, in tegenstelling tot die van moslimlanden.

Wet nr. 2014-873 van 4 augustus 2014 voor gelijkheid réelle tussen vrouwen en mannen is een Franse wet die tot doel heeft de ongelijkheid tussen vrouwen en mannen te bestrijden. Het is op 23 juli 2014 door het parlement aangenomen en op 4 augustus 2014 in werking getreden.

Men zou denken dat het al minstens een eeuw bestaat, maar nee, het is pas 3 jaar oud. Wat een enorme stap voorwaarts in zo'n korte tijd! :(
Geeft duidelijk een moslimwet aan die onderscheid maakt tussen mannen en vrouwen.

landen overwegend moslim hebben al vrouwelijke staatshoofden en regeringsleiders gehad: Benazir Bhutto in Pakistan, Mame Madior Boye in Senegal, Tansu Çiller in Turkije, Kaqusha Jashari in Kosovo, Megawati Sukarnoputri in Indonesië, evenals Khaleda Zia en Sheikh Hasina in Bangladesh. https://fr.wikipedia.org/wiki/R%C3%B4le ... _l%27islam

aan de andere kant, in Frankrijk, een seculier land, is er sinds het ontstaan ​​van de Republiek geen staatshoofd of vrouwelijke premier geweest. Zijn wij seksistischer dan moslims?
Dat het westerse systeem in de praktijk niet perfect is, kan deze oneerlijke samensmelting met de voorzieningen van moslimlanden niet rechtvaardigen, ik ervaar het zelfs als een hinderpaal
wat gerbatory is, is je racistische proza!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par sen-no-sen » 06/07/17, 11:51

Exnihiloest schreef:Uitstekende site.
Te geloven dat er een tweede graad en subtiliteiten is voor de meer of mindere integratie van de Koran in de burgerlijke wetten van alle moslimlanden, of dat mensenrechten een universeel en aangeboren begrip zouden zijn waarvan slechts één externe factor de oorzaak zou zijn van afwijzing bij sommigen, is een gevaarlijke overtuiging. In de jaren dertig geloofde men ook dat "meneer Hitler", zoals hij destijds werd genoemd, redelijk zou blijven en de wereld niet in oorlog zou slepen. We hebben het vervolg gezien. Kom op, dump je Godwin-punten... :frons:


We hebben niet dezelfde waarden... : Mrgreen:
U maakt een ongelukkige verwarring tussen twee fundamentele punten: de culturele achterlijkheid van de moslimwereld met betrekking tot wereldwijde versnelling en terrorisme.
De islam heeft geen grondige herziening doorgevoerd in de manier waarop hij de teksten benadert die zijn leer hebben gevonden, iets dat min of meer verworven is in het christendom en het jodendom.
Iets bijna normaals, het is de religie van het Boek (testament dus) de jongste (1400 jaar!).
Dit leidt juist tot een zekere achterlijkheid in de moslimwereld.
Onlangs de dokter Farrukh Saleem*(Muslim) merkte op dat de moslimwereld bijna geen wetenschappers voortbracht, een schande voor een wereld die vanaf het begin bijdragen had geleverd aan wiskunde, astronomie, geneeskunde, enz.!

Uitstel is echter niet noodzakelijkerwijs synoniem met terrorisme, het vormt een gunstige voedingsbodem, het is nog steeds nodig om daar de zaden van onenigheid te planten... wie moet ze brengen?
Een paar grafieken zeggen meer dan duizend woorden...

Beeld

Evolutie van terrorisme in de periode 2000/2013.


Beeld

Evolutie van het terrorisme in de periode 1979/2001 in Irak.

Wat gebeurde er in Irak in de periode 2003/2011?


*NB: politiek zeer incorrect maar o zo waar: waarom zijn de joden zo machtig en de moslims zo machteloos?
https://eplume.wordpress.com/2011/03/11/pourquoi-les-juifs-sont-si-puissants-et-les-musulmans-si-impuissants/
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Janic » 06/07/17, 12:40

alle beschavingen hebben hun welvarende periode gehad en hebben hun gezichten gebroken, het is historisch. Het jodendom is bijzonder in die zin dat het niet als natie bestaat, maar als volk verspreid over de hele aarde, wat hen dwong één ding gemeen te hebben: te allen tijde hun Bijbel te doen en daarom de verwijzing naar het werkwoord en dus het schrijven, waardoor het op zijn minst vereist is om te kunnen lezen en schrijven, wat niet het geval is geweest voor alle andere culturen, inclusief onder andere Frankrijk. Vandaar het obscurantisme van het katholicisme zoals dat van de islam gedurende lange perioden.
Maar zoals alles wat het beste heeft, wordt het gecompenseerd door het slechtste en het huidige jodendom blijft niet achter, religieus of niet, omdat niet alle joden noodzakelijkerwijs gelovig zijn en hun werken ook twijfelachtig zijn, net als andere religies of systemen die van mensen komen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par Christophe » 07/07/17, 12:28

sen-no-sen schreef:Een paar grafieken zeggen meer dan duizend woorden...


Deze cijfers zijn in tegenspraak met die waarin Irak, Afghanistan en Pakistan samen meer dan 80% van de slachtoffers van terrorisme tussen 2001-2014 uitmaken samenleving-en-filosofie/geschiedenis-van-slachtoffers-van-terrorisme-in-europa-sinds-1970-facts-vs-legends-t14626.html

En voor Syrië, dat al jaren in een burgeroorlog verwikkeld is, is de zaak vrij delicaat... waar begint terrorisme? Waar eindigen oorlogsmisdaden door de staat (Syrisch of ISIS)?

sen-no-sen schreef:Wat gebeurde er in Irak in de periode 2003/2011?


De VS brachten hen "democratie en vrijheid"? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Totalitaire architectuur, ze zullen Mekka vernietigen!




par sen-no-sen » 07/07/17, 21:36

Christophe schreef:
sen-no-sen schreef:Een paar grafieken zeggen meer dan duizend woorden...


Deze cijfers zijn in tegenspraak met die waarin Irak, Afghanistan en Pakistan samen meer dan 80% van de slachtoffers van terrorisme tussen 2001-2014 uitmaken samenleving-en-filosofie/geschiedenis-van-slachtoffers-van-terrorisme-in-europa-sinds-1970-facts-vs-legends-t14626.html


Spreek ze tegen?
Ik zou zeggen dat ze hen steunen.
Meer dan 80% van de slachtoffers van terrorisme zijn moslims en bijna 70% van de aanslagen vindt plaats in moslimlanden.
https://uploads.knightlab.com/storymapjs/6e4c9f245e3e4bedb83cdf00d7b13834/attentats-islamistes-en-2016/index.html

En voor Syrië, dat al jaren in een burgeroorlog verwikkeld is, is de zaak vrij delicaat... waar begint terrorisme? Waar eindigen oorlogsmisdaden door de staat (Syrisch of ISIS)?


Het is noodzakelijk om onderscheid te maken tussen de doden als gevolg van het conflict (bombardementen, schietpartijen) en zelfmoordaanslagen door middel van IED's (geïmproviseerde explosieven), autorammen enz... zie de kaart hierboven.

De VS brachten hen "democratie en vrijheid"?


De VS hebben effectief olie vrijgemaakt van miljoenen jaren geologische druk...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 169 gasten