De "vegetarische trots".

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De "vegetarische trots".




par sen-no-sen » 13/10/16, 19:59

Janic schreef:Heb je liever dat ze zich verstoppen, zich in stilte opsluiten om een ​​gevestigde orde niet te verstoren?


Als juist "de gevestigde orde" dit soort demonstraties toestaat, is het goed dat de laatste niet veel mensen zorgen baren! : Lol:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De "vegetarische trots".




par Janic » 14/10/16, 07:38

sen geen sen hello
Janic schreef:
Heb je liever dat ze zich verstoppen, zich in stilte opsluiten om een ​​gevestigde orde niet te verstoren?

Als juist "de gevestigde orde" dit soort demonstraties toestaat, is het goed dat de laatste niet veel mensen zorgen baren!
het is een beetje snel te vergeten dat voordat deze gevestigde orde (in pseudo-democratie in veel opzichten) dit soort demonstraties tolereerde, het vaak moest worden gedaan in tegenstelling tot deze orde in kwestie, die eerst de bestaande instellingen verdedigt, die meer hebben te maken met gebruiken en tradities dan met echte eerlijkheid of rechtvaardigheid.
Het is ook onder druk van deze minderheden dat deze orde uiteindelijk erkende dat de dieren geen meubelstukken waren (zoals tot nu toe) maar gevoelige, bewuste wezens. Het staat nog steeds onder hun druk dat slachthuizen beter gecontroleerd zullen worden om mishandeling te voorkomen (alsof doden er niet al één was). Het is ook onder druk van deze minderheden dat de meeste regeringen, in ieder geval Europees, zijn gestopt met het dwingen van de bevolking tot het injecteren van etter en zijn vaccinadjuvantia, gezien de schadelijke effecten hiervan en de gevolgen van het aan de macht komen van de staat. Het is nog steeds onder deze druk dat biologische landbouw uiteindelijk wordt erkend en aanvaard als een geldige landbouwmethode, op dezelfde manier als landbouwchemicaliën en de toxische behandelingen ervan*. Zonder actieve minderheden zouden we nog in het stenen tijdperk zitten.

* over dit onderwerp is gisteren op de 5 een documentaire uitgezonden over de rijstteelt in India en de greep van deze landbouwchemicaliën op de landbouwbevolking en de strijd van minderheden die ertoe aanzetten terug te keren naar rustieke variëteiten die juist niet al deze chemicaliën van Bayer nodig hebben en bedrijf.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De "vegetarische trots".




par sen-no-sen » 14/10/16, 09:36

Uw opmerking is symptomatisch en gaat volledig in de richting van het gewenste doel: u verwart het groeiende volksbewustzijn over de dierconditie en het herstel van de beweging door de economisch-politieke sfeer.
Precies hetzelfde gebeurde met ecologie in de jaren zeventig: het werd opgeslokt door 'nuttige idioten' om het anekdotisch en oplosbaar in het marktsysteem te maken.

Zonder actieve minderheden zouden we nog in het stenen tijdperk zitten.

Doe wat onderzoek naar zijn "acterende minderheden"....
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: De "vegetarische trots".




par Obamot » 14/10/16, 10:13

"ces" en niet "ses"

...en assimileer Janic "naar het [totalitaire] handelssysteem" (indirect en impliciet) het is echt niet erg aardig, hij is allesbehalve dat (en in termen van "kritische representatie" ben je veel beter dan dat)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De "vegetarische trots".




par Janic » 14/10/16, 11:05

Zonder actieve minderheden zouden we nog in het stenen tijdperk zitten.

Doe wat onderzoek naar zijn "acterende minderheden"....

Ik behoor tot enkele van deze minderheden, maar ik ben nauwelijks actief op politiek of medianiveau, aangezien het voorbeeld en de ervaring met de mensen om je heen meer waard zijn dan toespraken en geroezemoes. Dit brengt de schmilblick echter niet erg snel vooruit en daarom, zelfs min of meer hersteld door "actieve" minderheden, is het beter dan niets.
Omdat ik geen veganist ben, kan ik niet zeggen welke minderheden het zijn, maar je moet het weten, dus laat het ons weten. 8)
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De "vegetarische trots".




par sen-no-sen » 14/10/16, 11:12

Obamot schreef:"ces" en niet "ses"

...en assimileer Janic "naar het [totalitaire] handelssysteem" (indirect en impliciet) het is echt niet erg aardig, hij is allesbehalve dat (en in termen van "kritische representatie" ben je veel beter dan dat)



We leven allemaal binnen het systeem in kwestie en we doen er allemaal op de een of andere manier aan mee*dus ik mik niet Janic maar iedereen, ik eerst.
Mijn opmerking is gebaseerd op een zeer verifieerbare historische benadering, en het mechanisme reproduceert zichzelf onverbiddelijk.



*Dit omvat ook "dissidenten", "anti-systemen" en aan de andere kant terroristen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De "vegetarische trots".




par Janic » 14/10/16, 11:27

We leven allemaal binnen het systeem in kwestie en we doen er allemaal op de een of andere manier aan mee*, dus ik doel niet op Janic, maar op iedereen, inclusief mijzelf.
Mijn opmerking is gebaseerd op een zeer verifieerbare historische benadering, en het mechanisme reproduceert zichzelf onverbiddelijk.
Daar ben ik het helemaal mee eens! Wat me hier stoort, zoals ik in andere onderwerpen heb aangegeven, is dit mengsel dat wordt gemaakt wanneer deze globaliteit verandert in een omelet, de eetbare eieren en de rotte eieren (zelfs als ik niet voor de consumptie van eetbare eieren ben of niet , Natuurlijk)
*Dit omvat ook "dissidenten", "anti-systemen" en aan de andere kant terroristen.
Het is daar dat ik dit mengsel zonder onderscheid verwijt.
Ik wacht ook op de namen van de voorgestelde acterende minderheden.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De "vegetarische trots".




par Ahmed » 14/10/16, 11:34

In een protestbeweging zijn er veel oprechte mensen en daarnaast zijn er opportunisten die op de opgewekte golf 'surfen', maar deze twee zeer verschillende categorieën (en tegengesteld vanuit het oogpunt van bewustzijn) spelen uiteindelijk precies dezelfde objectieve rol.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De "vegetarische trots".




par sen-no-sen » 14/10/16, 12:12

Janic schreef:
*Dit omvat ook "dissidenten", "anti-systemen" en aan de andere kant terroristen.
Het is daar dat ik dit mengsel zonder onderscheid verwijt.
Ik wacht ook op de namen van de voorgestelde acterende minderheden.



Ik noemde twee namen aan het begin van het onderwerp, voor de rest is het volkomen nutteloos om specifieke mensen te citeren, maar om de sociale fenomenen te begrijpen die het gevolg zijn van dergelijke manoeuvres.
De vraag gaat eerder over de ideologieën die ten grondslag liggen aan zijn denkmodellen dan op de mensen die ze luid en duidelijk dragen, vaak heel even... : Roll:
En ik schijn dit allemaal eerder genoemd te hebben...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: De "vegetarische trots".




par Janic » 14/10/16, 13:24

Ik noemde twee namen aan het begin van het onderwerp, voor de rest is het volkomen nutteloos om specifieke mensen te citeren, maar om de sociale fenomenen te begrijpen die het gevolg zijn van dergelijke manoeuvres.
De vraag gaat meer over de ideologieën die ten grondslag liggen aan haar denkmodellen dan over de mensen die ze luid en duidelijk uitdragen, vaak heel even...
En ik schijn dit allemaal eerder genoemd te hebben...

Bij herlezen vond ik alleen dat!
Dit proces is niet nieuw, het was hetzelfde met feministische, etnische, homoseksuele stromingen, "jonge stedelingen", hipsters, enz... individualisering maakt het mogelijk om een ​​onbeperkt assortiment consumentenproducten aan te bieden!
Afgezien daarvan vinden we een protestmodel, sommige hebben geen verband met elkaar, zelfs als sommige verwarrend zijn, omdat het mogelijk is om VG te zijn en niet gunstig voor de genoemde groepen omdat het genderverwarring creëert.
Nu dit effectief tot consumptie leidt, is het onvermijdelijk, tenzij iedereen zijn eigen tuin onderhoudt, zijn eigen kleren maakt, zijn eigen woning maakt, enz… wat heel uitzonderlijk is en zelfs daar blijft het consumptie.
Maar, en dit is belangrijk, ik heb me niet bemoeid met wat de samenleving als geheel doormaakt, maar met de filosofie van veganisme die volgens mij niets te maken heeft met wat je schreef (je citeert geen enkele grondlegger van dit soort beweging , waaruit blijkt dat er een eenvoudige commerciële bedoeling is of zelfs een eenvoudig ideologisch herstel of zo is alles hier beneden van dit type zodra een verandering van leven wordt voorgesteld.)

Ahmed
In een protestbeweging zijn er veel oprechte mensen en daarnaast zijn er opportunisten die op de opgewekte golf 'surfen', maar deze twee zeer verschillende categorieën (en tegengesteld vanuit het oogpunt van bewustzijn) spelen uiteindelijk precies dezelfde objectieve rol.
Natuurlijk zullen er altijd opportunisten zijn. Maar dit is om vorm en inhoud door elkaar te halen! De opportunisten nemen alleen de vormen over en worden gemakkelijk opgemerkt door de oprechte mensen die u aangeeft. Het is echter net als met mode, de oppervlakkigen worden uiteindelijk moe en gaan verder met iets anders dat hen zal verbeteren; wacht maar tot ze zich vervelen! "de honden blaffen, maar de karavaan komt voorbij!"
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten