Stop met het hebben van kinderen naar de Planeet te bewaren

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Canares
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 26/11/08, 11:14

Stop met het hebben van kinderen naar de Planeet te bewaren




par Canares » 04/02/09, 15:58

het is nogal verrassend als een voorstel, maar het lijkt erop dat het geen grap is. Het was een Engelsman die deze briljante suggestie deed. Volgens hem zal elke baby die in Groot-Brittannië wordt geboren, tijdens zijn leven evenveel koolstof verbranden als op Trafalgar Square. Aan de andere kant zal overbevolking in veel landen waarschijnlijk vrij snel een probleem worden. Het is zeker dat door de mensheid te laten uitsterven de aarde een kans krijgt om langer te overleven...
Je moet nadenken over de vraag : Cheesy:

Voor meer informatie:
http://www.developpementdurable.com/ins ... ement.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 04/02/09, 16:26

In het Frans we zetten geen hoofdletter aan het begin van elk woord!!

Corrigeer a.u.b. uw titel...

Anders is het idee "hoe minder, hoe meer rijst" minstens zo oud als Malthus: http://fr.wikipedia.org/wiki/Malthus

De Chinezen beoefenen de oefening al 30 jaar...

Dus de "briljante suggestie van de Britten" eerlijk gezegd ... wat betekent dat: "de hoeveelheid koolstof gelijk aan Trafalgar Square" ??? De massa? Het oppervlak?

Het begint me te vullen met deze "PARANOCO2" die we daar overal zien... minus 20% CO2 en hop, het is groen (fluorescerend!)!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/02/09, 16:54

Yeah! :D Trouwens, ik heb het hier al meerdere keren over gezegd forums: "sterf niet meer" : Cry:
Ik roep nogmaals op tot collectieve zelfmoord: doe zoals ik: alcohol doodt langzaam (behalve achter het stuur: wees voorzichtig)

Dat gezegd hebbende, de Chinezen hebben begrepen: één kind is prima, twee, hallo schade.

Als je wilt vechten tegen CO2-paranoia, raad ik deze site aan: je zult het leuk vinden : Mrgreen:

http://la-route-nous-appartient.skynetblogs.be

Kom op, goedenavond allemaal! :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 04/02/09, 18:57

: Idee: Ik heb de oplossing!!!
Het is noodzakelijk een machine uit te vinden die de omvang van de mannen verkleint!!!
Zo, geen problemen meer...
Oké, ik ga het idee patenteren.
Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 04/02/09, 18:58

Ik ben al een prototype? : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 04/02/09, 22:40

Canares schreef:
"Het is zeker dat door de mensheid te laten uitsterven de aarde een kans krijgt om langer te overleven...

Wat we ook doen, de aarde gaat nog een paar miljard jaar vrolijk door... Bovendien heeft ze er al vele gezien.
Wat daarentegen echt wordt bedreigd, is het voortbestaan ​​van een mensheid die volhardt in het scheppen van de voorwaarden voor haar eigen verdwijning.
De oplossing is niet om te stoppen met het krijgen van kinderen, maar om te stoppen met je kinderachtig en onverantwoordelijk te gedragen.
Anders gezegd, ga door met (gematigde) kinderen en stop (zo snel mogelijk) met die onzin.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Elec
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 779
Inschrijving: 21/12/08, 20:38




par Elec » 04/02/09, 22:43

Jonathan Porritt. Hier is iemand die DE echte vraag durft te stellen: die van de draagkracht van de aarde. Iemand die niet bang is voor dit taboe-onderwerp en religieuze ideologieën. Het wordt tijd dat we serieus nadenken over de demografische kwestie. Laten we de fysieke beperkingen van de planeet en de toegang tot natuurlijke hulpbronnen confronteren met de vrijheid van elk paar om zoveel kinderen te baren als ze willen.

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 04/02/09, 22:46

Logischerwijs is de beperking van middelen, voedsel in de eerste plaats, een "goede" regelaar van de demografie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 04/02/09, 22:50

Bonsoir.

Ik begrijp wat je schrijft:

Ahmed schreef:Anders gezegd, ga door met (gematigde) kinderen en stop (zo snel mogelijk) met die onzin.


Helaas zal dat niet gebeuren.

Omdat we altijd andermans kut zijn.

Beeld
Beeld

Heeft iemand "Idiocratie" gezien?
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 04/02/09, 22:56

Christophe schreef:Logischerwijs is de beperking van middelen, voedsel in de eerste plaats, een "goede" regelaar van de demografie...


Ah oké!

En moet je hier echt naartoe komen om onze nalatigheid te begrijpen?!?

Heb je het Unabomber-manifest gelezen?

Beeld

Er zijn nachten als deze...
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET

"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 324-gasten