Toch is de energieke crisis: vlees en landbouw

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 17/09/07, 12:17

Hallo biomethaan,

Ik had je bericht niet gezien, daarom reageer ik nu pas. Het eiwitprobleem is nog iets fantastisch: normaal eten we zelfs zonder vlees, voldoende eiwitten en er zijn veel moderne ziekten die hun oorsprong vinden in voedsel dat te rijk is aan eiwitten, zoals reumatische aandoeningen enz.
Er zit nogal wat proteïne in granen - bijvoorbeeld in brood en er zijn veel alternatieve producten om vlees te vervangen dat is gemaakt van proteïne uit tarwe, sojabonen, zeewier, noten, amandelen en andere. Frankrijk is een zeer belangrijke producent van biologische sojabonen. Er is veel informatie over vegetarisme en dat is geen probleem - het is meer een culturele kwestie dan een echte. Er zijn nogal wat vegetariërs die met mate kaas en ogen eten en dit is een haalbare optie.
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 19/09/07, 22:07

Ik wil nog wat meer praten over vegetarisme:

Over het algemeen zijn vegetariërs mensen die gewoon alternatieve, rare biologische mensen zijn die alleen rare dingen eten en die het plezier van de tafel niet leuk vinden (typ - de tafel die verdwijnt). Dit is helemaal niet waar en er zijn veel geweldige vegetarische gerechten die er zijn en zelfs "normale" mensen vinden ze erg lekker. Bovendien zijn er veel zeer goede producten om vlees van zeer goede kwaliteit en met een zeer goede textuur en met een zeer goede smaak te vervangen: worstjes, hamburgers, worstjes, filet, mortadela enz. En ook seitan bife en gerookte of natuurlijke tofu, quorn en vele andere dingen.
Ik wil ook wat publiciteit doen voor mijn stad. Ik geloof dat Lissabon momenteel de stad van Europa is waar er meer vegetarische restaurants zijn, ik ben het verhaal kwijt, maar rond de 25 tenminste - een zelfs met een Franse chef - trouwens de beste - dus als je wilt breng vegetarische vakanties door kom naar lissabon .. bij voorkeur met pantone. dat is genoeg voor vandaag, maar ik zal een dezer dagen doorgaan met een post over de 50000 redenen om vegetariër te worden - er zijn er veel ....
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen



Gilgamesh
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 19/09/07, 23:11

Gilgamesj schreef:2 e reden voor de energiecrisis is: Speculatie in onroerend goed. Het is waar dat we constant op de verkeerde plaats zijn, want wonen of werken zou te duur zijn.

Toen ik zag dat mijn nieuwe collega's steeds verder en steeds duurder gingen kopen, raakte ik geïnteresseerd in het fenomeen, en ineens ben ik hier 2 jaar mee bezig. forum :
http://www.bulle-immobiliere.org/forum/index.php

Samenvatting: onroerend goed is schromelijk overgewaardeerd, de markt is onredelijk gestegen. En het tuimelt discreet.

De verkoopprijzen zijn zeker verbluffend, maar geblokkeerd sinds juni 2006, en sinds ongeveer januari koopt bijna niemand meer op dit prijsniveau. Niet voor niets hebben de banken de kredietkraan dichtgedraaid. En in de praktijk worden de enige verkochte goederen zeer snel verkocht, tegen veel lagere prijzen dan de getoonde. Wat notarissen en makelaars noemen "de marktprijs".

Moedig jonge gefrustreerde huurders aan, binnen 2 jaar zal uw spaargeld goud waard zijn op een "halve prijs" markt waar veel huishoudens met een te hoge schuldenlast gedwongen zullen worden te verkopen zoals ze kochten ... ten koste van alles!
: Twisted:

Persoonlijk kocht ik mijn paviljoen in 1994 ... voor de prijs van het land ernaast. Het was na de onroerendgoedcrash in 1991, die ik op hetzelfde moment ontdekte forum.
0 x
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 20/09/07, 10:57

Dat is alles: de beroemde "economische cyclus" is slechts de verpletterende cyclus van kleine fortuinen die worden gespaard en geïnvesteerd in te dure auto's. De grote investeerders winnen altijd, zelfs in tijden van crisis - omdat ze eerst bij hun constructie hoge prijzen betalen en ze vervolgens tegen verkoopprijzen kunnen bereiken ... en daarna op een elegante economische manier. ..
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen



Gilgamesh
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 15/10/07, 12:23

Alstublieft,

eindelijk vond ik een filmpje dat goed genoeg was om het onderwerp voort te zetten,

.. het is in het Engels, maar gemakkelijk te begrijpen

http://www.themeatrix.com/
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen



Gilgamesh
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 15/10/07, 19:18

Franse versie van de Meatrix-film:

http://www.themeatrix.com/intl/france/dub/
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen



Gilgamesh
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Meer over de energiecrisis: vlees en landbouw




par Christophe » 30/08/22, 10:23

Ik post dit hier naar aanleiding van de pipolemie van Sandrine Rousseau's gekke pov (mannen eten meer vlees dan vrouwen...):

1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6513
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1636

Re: Meer over de energiecrisis: vlees en landbouw




par Macro » 30/08/22, 11:35

Het moet lang geleden zijn dat ze een goed stuk vlees kreeg, heel moeilijk om in haar mond (of ergens anders) de Sandrine...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: Meer over de energiecrisis: vlees en landbouw




par Christophe » 30/08/22, 12:26

Dat is het... een grote gefrustreerde...
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Meer over de energiecrisis: vlees en landbouw




par Janic » 30/08/22, 12:47

duidelijk, volgens Roussel, zouden mannen meer geld hebben om bidoche te kopen dan vrouwen. Vreemde macho-redenering!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed, Macro en 189 gasten