Renault lanceert elektrische auto in Israël: JT FR2 20h

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Renault lanceert elektrische auto in Israël: JT FR2 20h




par jean63 » 22/01/08, 00:32

Deze elektrische Renault bestaat maar de baas Carlos Ghosn belooft niets voor Frankrijk!

Hij rechtvaardigt deze productie in Israël om te waken voor een probleem van de olievoorziening door zijn Arabische buren!

Dus wanneer u wilt kunt u: 200 km autonomie en terminals voor batterijwissel =>

http://jt.france2.fr/20h/

Klik op "Israël: Renault lanceert een elektrische auto"
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/01/08, 15:36

Dat is het ! het is zeker beter dan perslucht, het enige wat u hoeft te doen is het gewicht te verminderen en de autonomie te vergroten

Dezelfde uitrusting voor een voertuig van het type twingo of Modus en hop, 400 km autonomie

en dat is het! overige vragen? : Cheesy:

PS: Ik weet zeker dat we het uit Israël kunnen importeren, ik heb daar familie
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 22/01/08, 15:56

ja, waarom de voorkeur geven aan de nucleaire elektrische auto boven perslucht?

Ik zag een auto van het type MDI die plantaardige olie bood, allemaal voor minder dan € 10.000, lijkt mij...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 22/01/08, 16:25

Capt_Maloche schreef:Dat is het ! het is zeker beter dan perslucht, het enige wat u hoeft te doen is het gewicht te verminderen en de autonomie te vergroten

Dezelfde uitrusting voor een voertuig van het type twingo of Modus en hop, 400 km autonomie

en dat is het! overige vragen? : Cheesy:

PS: Ik weet zeker dat we het uit Israël kunnen importeren, ik heb daar familie
*

er is ook deze (Indiase) op de markt gebracht in België:

https://www.econologie.com/forums/post68483.html#68483
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/01/08, 19:50

jonule schreef:ja, waarom de voorkeur geven aan de nucleaire elektrische auto boven perslucht?
Ik zag een auto van het type MDI die plantaardige olie bood, allemaal voor minder dan € 10.000, lijkt mij...


omdat de gemiddelde gebruiker zijn "nucleaire" compressor 's avonds thuis zal laten draaien :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 23/01/08, 08:31

Capt_Maloche schreef:
jonule schreef:ja, waarom de voorkeur geven aan de nucleaire elektrische auto boven perslucht?
Ik zag een auto van het type MDI die plantaardige olie bood, allemaal voor minder dan € 10.000, lijkt mij...


omdat de gemiddelde gebruiker zijn "nucleaire" compressor 's avonds thuis zal laten draaien :D


Dit is de reden waarom EDF, niet te overtreffen wat betreft de prijs van fossiele brandstoffen, begint te overwegen om zijn prijzen ZEER serieus te verhogen. :D
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 23/01/08, 09:47

Nou, het moet gezegd worden dat elektriciteit perslucht goed comprimeert, maar ... compressie van een persluchttank moet toch minder verbruiken dan het opladen van een elektrische auto?!


en kijk dan naar de MDI generatorset: elektriciteitsproductie uit perslucht OPGESLAGEN:
Beeld
"
Dankzij hun modulaire aard worden MDI-mechanismen in dit geval geassocieerd met generatoren voor de productie van elektrische energie:

- tijdelijk voor enkelvoudige stroomaggregaten. Bij stroomuitval drijft alleen lucht automatisch de motor aan die de stroomgenerator aandrijft. Autonomie is direct gerelateerd aan de capaciteit van de luchttanks. Deze tanks worden gevuld door de motor, in compressormodus wanneer het elektriciteitsnet in werking is. Door het ontbreken van startaccu en brandstof is het onderhoud teruggebracht tot de eenvoudigste uitdrukking.

- continu voor generatoren voor elektriciteitsproductie. De motor werkt door continue externe verbranding (zoals CAT dual-energy motoren), opgewekt door een energieadditief (fossiele of plantaardige brandstof), in vloeibare of gasvormige toestand. De lucht die nodig is voor de werking van de motor wordt door deze laatste geproduceerd.
"


deze groepen doen ook aan warmtekrachtkoppeling voor warmte of koude.

http://www.mdi.lu/fra/affiche_fra.php?page=ge



en dan kun je bij pech altijd een fietspomp gebruiken : Cheesy: Ik maak een grapje, maar ze bieden hulp bij dieselbenzine en zelfs plantaardige olie voor meer autonomie!

en als we weten dat een compressor een zuiger is die is verbonden met een as, kunnen we heel goed denken aan compressie door windturbines en door dammen of molens!

de prestaties zouden alleen maar beter zijn! in plaats van transformaties en hertransformaties, om nog maar te zwijgen van transport (nog steeds elektrisch)


dus ?
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 23/01/08, 14:14

De kunst is om te weten wat de opbrengst is van de verschillende oplossingen.

jonule schreef:Nou, het moet gezegd worden dat elektriciteit perslucht goed comprimeert, maar ... compressie van een persluchttank moet toch minder verbruiken dan het opladen van een elektrische auto?!


Het is niet zo vanzelfsprekend. We hebben cijfers nodig.

jonule schreef:de prestaties zouden alleen maar beter zijn! in plaats van transformaties en hertransformaties, om nog maar te zwijgen van transport (nog steeds elektrisch)


De lucht moet ook worden "getransformeerd" en vervolgens worden getransporteerd. Je moet kijken naar de algehele prestaties. Ik heb niet de kennis of de apparatuur om het te berekenen.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 23/01/08, 15:07

jonule schreef:
dus ?


Het is dus inderdaad een uitstekende manier om energie op te slaan om deze later weer aan te vullen

en bovendien kunnen we met de uitzetting van de lucht tegelijkertijd airconditioning doen : Cheesy:
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 27/01/08, 15:39

0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 138-gasten