Rellen in Frankrijk in de Franse overzeese departementen: 1er dood in Guadeloupe

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 18/03/09, 18:04

Jij keek het rapport dat ik heb gelinkt Remundo?

Omdat er lokale voedselproductie bestaat... maar bananen bijvoorbeeld 3 keer duurder zijn op het eiland dan op het vasteland van Frankrijk? De bazen van de bananenplantages zijn bekes, supermarktbazen, vredig, en klanten... gevangenen (niet genoeg deuntjes om zich voor meer dan de helft van de bevolking in het buitenland te vestigen...). Bananen kopen ze op de markt zou je zeggen, maar waar komen de bananen vandaan?

Bewerk het land voor Negmarrons, ja waarom niet, het is nog steeds nodig dat de landdruk het toelaat: slechts 46% van het land blijft beschikbaar voor 99% van de bevolking, en de overige 1% (de b ...) bezit daarom 54% van het land met alle drukmiddelen die dit monopolie toestaat... En ik tel de landdruk die wordt uitgeoefend door niet-ingezetenen nog niet mee... Ik zie de arme boeren vechten met rijke investeerders buitenlanders en overboden om land te verwerven dat bestemd is voor een voedselgewas!?

Visserij en viskweek, waarom niet, maar wanneer waterlichamen worden vervuild door onverantwoord en onevenredig gebruik van pesticiden (zie het rapport en zoek de verantwoordelijken? :| ), we kunnen verhogen, maar niet verkopen!? Gezondheidsrisico verplicht...

Dus wat hebben ze nog over voor de 99% van de bevolking die niet is geweest aangevallen tijdens evenementen? Het verkrijgen van democratische beslissingen om ongelijkheid... of geweld te bestrijden.
De oproepen tot debat werkten niet, er waren doden voor nodig voordat mensen zich zorgen begonnen te maken over de situatie.

Rémundo, ik maak er bezwaar tegen te zeggen dat de West-Indiërs de enorme verantwoordelijkheid dragen voor passiviteit... De bestaande oligarchie maakt het waarschijnlijk erg moeilijk voor de actie en het ondernemerschap van Negmarrons : monopolies, lobbyen, gemakkelijke toegang tot onderwijs, contacten en privileges in de administratie voor sommigen, en moeilijkheden om deze dagelijkse consumptiekosten te dekken (niet dat ze niet veel consumeren ;) ), slechte ondersteuning voor schoolkinderen, endemische jeugd werkloosheid, weinig initiële middelen om voor anderen te ondernemen...

Waar ik u mee volg, is dat in plaats van het probleem bij de bron aan te pakken (de greep van een oligarchie op het eiland, oneerlijke concurrentie, monopolies van besluitvormende posities en vertegenwoordiging van de uitvoerende macht en justitie op het eiland, prijsafspraken, etc.) , besloot ON geld te injecteren in de vorm van staatssubsidies.
Geld geven in plaats van onwettige uitgaven te verminderen is directer, het spreekt de bevolking aan (Caribisch, niet grootstedelijk... nou ja, je zult me ​​begrepen hebben...) en het stelt je in staat om je kandidaat te stellen voor een tweede mandaat... :P

Het spijt me, ik ben een slechte taal en een manicheeër, dus ik ben stil en ik ga weg...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: Rellen in Frankrijk in de overzeese departementen: Niet de schuld van antivaxx, nee nee!




par GuyGadeboisTheBack » 29/01/22, 13:29

Je zei antivaxx, nou nee!.JPG
Je zei antivaxx, nou nee!.JPG (133.06 KiB) 2268 keer bekeken
(The Chained Duck van 26/01/2022)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 168 gasten