Rellen in Frankrijk in de Franse overzeese departementen: 1er dood in Guadeloupe

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 06/03/09, 18:17

Ik had het niet gezien... Zo schokkend!!! : Cheesy:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 06/03/09, 18:21

Vergeef het ze, ze weten niet wat ze doen...
: Mrgreen:
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 06/03/09, 18:45

Remundo schreef:Het is een interessant artikeltje, dat is alles.

Sociale en seculiere republiekBevalt het je niet? Geeft u de voorkeur aan “de onafhankelijkheid van Guadeloupe”? : Cheesy:
Ik weet niet wanneer ik lees "wie we zijn" en de onderwerpen van de conferenties die ze geven, het laat me dromen, maar ach... ik moet zeker een slechte geest hebben... :frons:

Ben jij een grote fan van Domota? hoewel je voorzichtig zegt dat "je niet over alle elementen beschikt", spreek je zoals hij, minus het racisme, hoewel de schuld in je kleine tirade nog steeds volledig bij de metropool werd gelegd... : Cheesy:
Ik heb de indruk dat het bij jou óf helemaal wit óf helemaal zwart is en dat stoort mij eerlijk gezegd. Als wij het niet met u eens zijn, zijn wij er noodzakelijkerwijs tegen.

Ik herinner u eraan dat ik ook zei dat ik geen mening had over Domota.

Voordat u verder zegt dat ik de volledige schuld bij de metropool leg, beantwoordt u eenvoudigweg deze twee eenvoudige vragen en we zijn (een beetje) verder gekomen:
1- Denkt u dat we Nantes, Bordeaux, Lyon, Straatsburg of Lille en de bijbehorende departementen langer dan een maand geblokkeerd zouden hebben gelaten door een algemene staking?
2- Denk je dat Domota zo populair zou zijn geweest en zo in de media zou zijn belicht als de situatie maar 15 dagen had geduurd?

Niet toegeven dat de staat enige verantwoordelijkheid heeft in de problemen van de Franse overzeese gebiedsdelen (die al sinds Kalakala aan de gang zijn) is precies dezelfde benadering als willen zeggen dat alles de schuld is van de békés en de regering. In beide gevallen is het geen intellectueel eerlijke benadering.

Nou, ik stop en ik concentreer me op de POGDC, het zal beter zijn : Idee:
En ik moedig je aan : Mrgreen:

Moué...seculier zeggen ze?


Ik vind deze fotomontage van zeer slechte smaak, hier gevonden

Ik hou echter van bier (ik oefen voor een groot deel meer het heffen van de ellebogen dan het communiefeest!!)...maar als dit soort montage met een rabbijn of een iman was gedaan: zouden we racisme of een ander discriminerend argument hebben geroepen...
+1
Secularisme is ook/bovenal respect voor anderen in hun geloofsovertuigingen met vrijheid van aanbidding.

Sommigen lachen er echt om...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 06/03/09, 19:07

Denkt u dat de door u genoemde steden op het Franse vasteland een dergelijke verspilling zouden kunnen veroorzaken?

Welnu, ja, we hebben het model en de fanclub. Laten we gaan.

Als je het Franse platteland vijftig jaar geleden bekijkt, leefden ze veel ellendiger dan de Franse overzeese gebiedsdelen vandaag de dag en iedereen ging gelukkig aan het werk zonder veel meer dan genoeg te verdienen om warm te eten en te slapen.

Het schokte echter niemand: het zou bij niemand opgekomen zijn om alles te verbranden of die-en-die domweg te beschuldigen. Nog minder om etnische argumenten uit te braken...

Het probleem van een samenleving is vooral een mentaliteit. Als ze niet (of niet meer) werkt – en werkt zelfs als dat betekent dat ze niet zoveel heeft als verwacht – beginnen de zaken ernstig in de war te raken.

Om iets te krijgen, hebben we 3 oplossingen:
1. claim het
2. het onrechtmatig verkrijgen door middel van geweld of bedrog
3. Geef uzelf de middelen om dit via uw werk te bereiken : Idee:

Momenteel zijn 1. en 2. erg in de mode aan de twee uitersten van de sociale piramide, maar ook in de Franse overzeese gebiedsdelen (en was een tijdlang ook op Corsica). 2. is gereserveerd voor de middenklasse, de enigen die het huis in handen hebben, die, goed geïnspireerd door de hypochrieten (van boven en van onderen), zich beginnen af ​​te vragen of dit inderdaad de juiste oplossing is. :?

We moeten gewoon zo doorgaan, en je zult het hebben op de “Grand Soir”. Geen geluk, dan is het een koude nacht... : Idee:

Laat me niet geloven dat de Franse overzeese gebiedsdelen niet over de middelen beschikken om door hun werk te gedijen, omdat de staat hen veracht, of beter nog, ze heeft gereduceerd tot de status van een slavenafdeling...

aangezien ik zie dat jullie goed met elkaar overweg kunnen, het duo Christophe/CMoa, laat ik het aan jou over!
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 06/03/09, 23:01

Ik heb je mentor gevonden : Cheesy:

http://tempsreel.nouvelobs.com/speciale ... tions.html

Heb je het gezicht van de braam gezien?
Nooit gekozen parlementslid, ja man uit Sarcausette, en onkiese lesgever.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 06/03/09, 23:16

Remundo schreef:het zou nooit bij IEMAND zijn opgekomen om alles te verbranden of op een stomme manier die en die te beschuldigen. Nog minder om etnische argumenten uit te braken...


Maar waar heb je het over?? Je bent gek daar Remundo!!

Ik herinner u eraan dat we vorig jaar de 40e verjaardag van 68 "vierden". Het was veel gewelddadiger en trof veel meer mensen dan wat er in de Overzeese Gebieden gebeurde...

Het lijkt mij dat er ook een wijdverbreide staking was die meerdere weken duurde (tenminste op sommige plaatsen)...

Heeft u in uw leven problemen gehad met West-Indiërs omdat u zo boos op hen was???
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 06/03/09, 23:26

Ik heb hetzelfde in dienst van de "feutards" van mei 68. Als je het zo leuk vindt, ga dan naar Réunion, het wordt binnenkort hervat : Cheesy:
http://www.europe1.fr/Info/Actualite-Po ... a-Reunion/

Laat ze de kleine organisatie en bedrijven die ze hebben ruïneren, het zal later beter gaan... zolang de metropool het kan betalen :P
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 06/03/09, 23:43

Was jij het niet die een grote puinhoop in het nationale onderwijs in het voorjaar voorspelde?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 07/03/09, 00:20

Ja, maar dat betekent niet dat ik het onderschrijf. Ik voorspel het omdat ik de oriëntaties van mijn collega's statistisch goed ken; lieve Christophe :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 07/03/09, 09:40

Je hebt een zeer verfijnde journalistieke smaak... Geen van mijn bronnen laat een zoete geur bij je achter : Cheesy:

Misschien waardeert u Yves Thréard, journalist bij Le Figaro, meer?
http://blog.lefigaro.fr/threard/2009/03 ... ld-up.html
Yves Threard schreef:Zal de staat lang zwijgen over het opruiende gedrag van enkele individuen op Guadeloupe? De republikeinse orde wordt bedreigd op dit eiland dat, zonder aanstoot aan laatstgenoemde, vandaag de dag nog steeds in Frankrijk ligt.

De acties van de grote kanonnen van het collectief “tegen winstbejag” (LKP) en de verklaringen van hun leider vallen onder het strafrecht. Onder hun tirannie wordt deze afdeling gekapt.

En gisteren, Elie Domota heeft een nieuwe grens overschreden in het onaanvaardbare. Toen hij leiders uit het bedrijfsleven ondervroeg die terughoudend zijn over de voorwaarden voor de inwerkingtreding van de salarisverhogingen, verklaarde hij: “Ofwel zullen ze de overeenkomst toepassen, ofwel zullen ze Guadeloupe verlaten. »Toevoegen: “We zullen niet toestaan ​​dat een bende békés de slavernij opnieuw instelt. »

Soortgelijke opmerkingen, waardig de sinistere president van Zimbabwe, Robert Mugabe, moet worden vervolgd wegens het aanzetten tot rassenhaat. Wat doen de voorstanders van de verdediging van de mensenrechten en de Mrap, die doorgaans zo snel de kleinste fout in dit register aan de kaak stellen?

Soortgelijke spraak vertaald, voor eens en voor altijd, de ware bedoelingen van Domota en zijn kliek: de strijd voor onafhankelijkheid. [maar geld uit de metropool moet altijd komen, vandaar de officiële toespraak "onafhankelijkheid staat niet op de agenda": notitie van Remundo]

En herinnert aan de donkere periode van de Algerijnse oorlog, toen FLN-militanten met de pieds-noirs gooiden: de koffer of de kist.

Onder de neus van de Franse autoriteiten organiseerde de LKP de overval op Guadeloupe. Tegen de regering, die, althans in het begin, erg timide was tegenover de gebeurtenissen ter plaatse. Tegen de meeste plaatselijke gekozen functionarissen, die ondanks hun hoedanigheid als vertegenwoordigers van het volk opvielen door hun afwezigheid, durven we niet te spreken van hun incompetentie. Tegen – en dit is het ernstigste – de overgrote meerderheid van de Guadeloupeërs die, ongeacht hun afkomst, huidskleur of sociale toestand, gehecht blijven aan Frankrijk. Kan Parijs hen verder in de steek laten, nu velen van hen na zeven weken van crisis geen baan meer hebben en gedwongen worden om, onder fysieke bedreiging, de dictaten van de LKP-rebellen te gehoorzamen?

Het eiland is vandaag de dag de gijzelaar van Élie Domota. Hij, de adjunct-directeur van de ANPE van Pointe-à-Pitre, betaald door de Franse staat. Net als het grootste deel van de bataljons, die afkomstig zijn uit de overheidsbegroting. Het toppunt van onbeschaamdheid: ze eisen ook betaling voor hun stakingsdagen.

Waar gaat Guadeloupe naartoe? Als de overheid niet snel het heft in handen neemt, is het ergste te vrezen voor iedereen die daar in vrede wil leven. De Staten-Generaal van april, die Nicolas Sarkozy zelf zou moeten openen, belooft onder zeer slechte auspiciën te staan.

Iedereen is het erover eens dat het een heel economisch systeem is dat hervormd moet worden. Daar, zoals in alle overzeese departementen, te lang aan hun lot overgelaten en aan een ongezond sociaal klimaat dat in stand werd gehouden door enkele sterke geesten. Het is dringend noodzakelijk om Guadeloupe en de Guadeloupeërs te bevrijden van de dictatuur van pseudo-syndicalisten die zich voordoen als de ellendigen der aarde.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 221-gasten