Bijna 4% van de volwassenen wereldwijd gebruikt cannabis

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

Bijna 4% van de volwassenen wereldwijd gebruikt cannabis




par recyclinage » 18/10/09, 11:15

Bijna 4% van de volwassenen wereldwijd gebruikt cannabis

(AFP) - 2 dagen geleden

PARIJS - Volgens een artikel van zaterdag in het Britse medische tijdschrift The Lancet gebruikt bijna 4% van de volwassenen wereldwijd cannabis, ondanks de nadelige gevolgen voor de gezondheid.

De auteurs citeren gegevens van de United Nations Drugs and Crime Organization (UNODC) die schatten dat er in 2006 166 miljoen cannabisgebruikers waren in de leeftijd van 15 tot 64 jaar, of 3,9 procent van de wereldbevolking van deze leeftijdsgroep.

Dit product wordt meer gebruikt onder jonge mensen in rijke landen onder leiding van de Verenigde Staten, Australië en Nieuw-Zeeland, maar lijkt zich ook wereldwijd te verspreiden.

De Australische professoren Wayne Hall en Louisa Degenhardt geven een overzicht van cannabisonderzoek.

In termen van een probleem voor de volksgezondheid is het gebruik van cannabis "waarschijnlijk bescheiden" in vergelijking met de last van alcohol, tabak of andere illegale drugs.

Cannabis is echter niet zonder risico's: stoornissen van de ademhalingsfuncties zoals bij tabak, risico op verkeersongevallen, angstaanvallen of psychotische episodes bij vatbare personen, afhankelijkheid ...

Volgens de auteurs raakt ongeveer 9% van de mensen die cannabis hebben gerookt verslaafd. Ter vergelijking: het risico op nicotineverslaving is 32%, 23% voor heroïne, 17% voor cocaïne en 15% voor alcohol en 11% voor stimulerende middelen.

De meeste zware rokers (of lange rokers) roken ook tabak, waardoor het moeilijk is om de exacte rol ervan bij het ontstaan ​​van bijvoorbeeld longkanker te onderscheiden.

Net als tabak bevat cannabisrook verschillende giftige stoffen, soms in hogere concentraties. Hoesten en bronchitis komen vaak voor bij regelmatige cannabisrokers. Evenzo kan het roken van tabak en / of cannabis tijdens de zwangerschap het gewicht van het ongeboren kind helpen verminderen.

Er zijn zorgen over de marketing van geselecteerde planten met een hoog tetrahydrocannabinol (THC), het actieve ingrediënt in cannabis.

Hoge niveaus van THC kunnen angstaanvallen, depressie en psychotische symptomen bij nieuwe gebruikers en de risico's van verslaving verhogen als regelmatige rokers hun dosis niet kunnen meten, merken de auteurs op.

Copyright © 2009 AFP. Alle rechten voorbehouden


google nieuwsbron
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 18/10/09, 11:20

Ik zou graag hetzelfde rapport willen over gelegenheidsdrinkers en alcoholisten


het is misschien grappig

om alcohol te legitimeren, zullen ze zeggen

dronk dit is mijn bloed


maar ze vergaten de:

vergeet noch wijn, noch (cannabis) olie


:onheil: : Cheesy: :onheil:
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 19/10/09, 22:47

Allemaal verslaafd aan hasj, wijn, tabak, neuroleptica, sport, loterij, werk, niet-drugsverslaafden zijn het meest irritant. Allen waren in het begin gedrogeerd met melk, dus melk was dood.
Ik stop gemakkelijk met hasj, maar ik kan de tabak niet kwijt.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 19/10/09, 23:00

Het is overigens niet leuk om te kopiëren, je wordt geplakt!
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 20/10/09, 10:25

doe de test

drink een week lang een liter wijn per dag

probeer te stoppen, ...



en om de test te maximaliseren, neem je een zware consumptie van cannabis, zeg 25 gram per week

na de weekstop


vertel me welke het gemakkelijker is om te stoppen, ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6527
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 20/10/09, 10:54

Ik ben al 20 jaar gestopt met cannabis ... 6 jaar tabak ... Ik neem af en toe een kleine lading witte Elzas en het gebruik van turf ... Laten we zeggen dat ik met een goede maaltijd kan gaan tot 6 glazen ... De hoofdpijn van de nacht herinnert me er altijd aan om niet meer te consumeren ...

Ik word omringd door een paar regelmatige cannabisgebruikers van in de XNUMX ...

Ze hebben allemaal problemen met professionele integratie ... Onmogelijk voor hen om zich aan enige beperking te onderwerpen ... Categorische weigering van regels of wetten ... Het is niet gemakkelijk om mensen zo te laten werken ...

Mijn beauf die werkvoorman is in de openbare werken heeft veel minder problemen met zijn paar oude gedragen op de fles ...

Dat gezegd hebbende, verklaar ik dat alcohol ook een grote plaag is ...
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 20/10/09, 11:21

de cultuur van cannabisrokers wordt gezegd en begrepen dat wat je ook doet of denkt, je geen kans hebt om uit de mand te komen

alcoholische cultuur is om van alles en nog wat te doen, zolang de baas maar voor nog een ronde betaalt


Ik ken meer zeer gemotiveerde cannabisrokers die meer geven dan van hen gevraagd wordt

(tot de vlucht van hun creatie)

dan alcoholische motivatie

of het nu cannabis of alcohol is
het doel is nooit om consumenten tot slaaf te maken

maak haar de teef van de wereld en krab haar tot dat laatste idee
0 x
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 20/10/09, 16:24

de eerste zal de laatste zijn
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 20/10/09, 18:53

In de gifstoffen vergat ik de gifstoffen op de tv, de consumptie van boulimia, het net, de auto ... Allemaal gedrogeerd!
"Er zijn twee oneindige dingen in het universum en de domheid van de mens, hoewel ik het eerst niet zeker weet." A. Einstein

doe de test

drink een week lang een liter wijn per dag

probeer te stoppen, ...



en om de test te maximaliseren, neem je een zware consumptie van cannabis, zeg 25 gram per week

na de weekstop


vertel me welke het gemakkelijker is om te stoppen, ...


Het zijn niet dezelfde doses. Verslaving aan alcohol of cannabis gebeurt niet in een week.
Ik blijf verslaafd aan cannabis die niet bestaat, verslaving aan alcohol of tabak ja.
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 20/10/09, 18:55

Aan de andere kant, of de cannabis je nu zacht of te veel maakt, kan me niet schelen, ja.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 319-gasten