Plastic Planet: we zijn allemaal "verslaafd" aan plastic

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 04/04/11, 13:02

Ik vraag eenvoudigweg om uitleg over de werking en het principe van hun site, dat is alles, en het antwoord is hier: http://www.touscoprod.com/pages/projet/ ... &l=fr&t=fr
en hier op video: http://www.touscoprod.com/pages/compte/inscription.php

Met touscoprod kunt u een filmproducent worden en toegang krijgen tot achter de schermen, tot inkomstenrechten en tot uw privé VoD-filmsessies.


Of hier uitgebreid: http://www.touscoprod.com/pages/concept.php

Touscoprod biedt u een selectie films aan die u kunt coproduceren door een abonnement van minimaal € 10,-. Als ten minste 100% van het budget vóór de vervaldatum is opgehaald, coproduceert de gemeenschap deze film, anders wordt deze van de site verwijderd en wordt iedereen volledig terugbetaald. De aldus ingezamelde bijdrage voor touscoprod maakt het mogelijk om samen met de producent of distributeur het budget van de film aan te vullen en een gemeenschap van coprod te vormen ter ondersteuning van de exploitatie van de film in de theaters.

Touscoprod is voorstander van onafhankelijke films die gemeenschappen nodig hebben om zichzelf bekend te maken en succes te behalen in de theaters.

(...)

Toegang tot nieuwe diensten

Door coproducent van de film te worden, bent u betrokken bij de productie ervan en heeft u toegang tot tal van diensten, waaronder:

- Het laatste nieuws en voorkennis
- Personalisatie van de trailer voor uw gecoproduceerde films met uw naam
- Mogelijkheid om uw naam op de aftiteling te plaatsen
- Deelname aan bepaalde artistieke beslissingen (casting, scènes, poster, foto's, enz.)
- Stel uw vragen aan het filmteam (regisseur, acteurs, producent, technici, scenarioschrijvers, enz.)
- Bekijk de film door in preview te streamen met je naam in de aftiteling
- Uitnodiging voor de indoor preview (afhankelijk van beschikbaarheid)
- Uitnodiging om een ​​dag op de set door te brengen (afhankelijk van beschikbaarheid)
- Mogelijkheid om als figurant geselecteerd te worden
- Download de persmap om de film te promoten.

Je kunt reageren op projectnieuws, de artistieke keuzes van de auteurs en de regisseur. Vraag het aan de producent, doe suggesties... Kortom, laat dit project tot leven komen!

(...)
Ondersteuning creatie:

De productie van een film vergt aanzienlijke investeringen (gemiddeld budget voor een Franse speelfilm: € 5 miljoen) en de winstgevendheid ervan blijft onzeker. De selectie van projecten is zeer streng en beperkt zich daarom niet uitsluitend tot artistieke criteria uit economische noodzaak. Daarnaast verschijnen er gemiddeld elke woensdag twaalf films in de bioscoop. Het wordt moeilijk voor kleine en middelgrote budgetfilms om te overleven ondanks de promotie van grote producties. Zeker, het Franse systeem van financiering van de steun, via de CNC en de regio's, maakt het mogelijk een deel van de winst te herverdelen voor de creatie van nieuwe werken.
Maar touscoprod gaat verder door aan te bieden films te ondersteunen: door ze financiële middelen te geven, door hun promotie te garanderen om ze meer zichtbaarheid te geven en dus meer kansen op commercieel succes.
Een film met 2.000 coproducenten die gezamenlijk 100.000 euro inzetten, is een echte garantie op succes.


Nu begrijp ik het! Het is nog steeds gek om 'beoordeeld' te worden als je vragen stelt...

Ik weet niet hoe ze met de filmeigenaren afspreken om de winsten te herverdelen onder internetgebruikers, maar het concept is leuk (ik denk dat ik me ga aanmelden) en ze ondersteunen veel interessante films! Ze volgden bijvoorbeeld ook Waste Land http://www.touscoprod.com/pages/projet/ ... ?s_id=5193
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 04/04/11, 14:18

Nou, bedankt Christophe voor je onderzoek. Het is nog leuker als je constructief bent :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Beautymist
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 23/05/11, 21:55
Plaats: drome




par Beautymist » 24/05/11, 01:01

"touscoprod", een geval om te volgen, daarom...

Ik werk in de documentaire-industrie, dus erg geïnteresseerd in dit project!

BM
0 x
- Elegantie begint met eenvoud. Anoniem.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 24/05/11, 02:03

Leuke herlancering van het onderwerp, ik moet me aanmelden op touscoprod!

Aan wat voor soort documentaires heb je gewerkt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Beautymist
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 25
Inschrijving: 23/05/11, 21:55
Plaats: drome




par Beautymist » 24/05/11, 05:23

Christophe schreef:Leuke herlancering van het onderwerp, ik moet me aanmelden op touscoprod!

Aan wat voor soort documentaires heb je gewerkt?


vooral over de brandende situatie in het Midden-Oosten (ik vertaal van het Hebreeuws naar het Frans).

en ik werkte (bijvoorbeeld) met Amythos prod. - waaruit onlangs "Planeetzonde" voortkwam - de 7 hoofdzonden (vooral op het gebied van ecologie).
Zie: http://www.planetsin.com/about.php

BM
0 x
- Elegantie begint met eenvoud. Anoniem.

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 260-gasten