Organisatie van de betoging na de verkiezingen ...

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/02/12, 12:56

Ik heb nooit gezegd dat metingen niet nodig waren, maar het is nog steeds NIMBY.

Alleen de maatregelen die alleen de allerrijksten raken, veroorzaken geen demonstratie: die gaan discreet weg.....
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
fakir
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 192
Inschrijving: 07/05/07, 12:34
x 5




par fakir » 10/02/12, 17:57

Pablo schreef:Omdat de ps tot niets in staat is
Dat is waar : Mrgreen:

Pablo schreef:kom uit nucleair
Als we een echte duurzame energiesector hebben... anders wordt onze afhankelijkheid van China alleen maar groter!

Pablo schreef:verkort de werktijd om deze beter te verdelen,
Antisociale oplossing die niet werkt, die verhuizingen bevordert en het sociaal tekort vergroot.

Pablo schreef:betaal de rijken in plaats van steeds btw te verhogen, verhoog de vermogensbelasting en verlaag je drempel....)
Het is altijd de middenklasse die proost en ik ben mijn chequeboek al aan het voorbereiden want de 3 programma's (PS, MODEM en UMP) zorgen voor forse belastingverhogingen!

De onderwerpen die ik liever in de programma's had gelezen:
- Prioriteit voor innovatie
- De Franse Sovjet administratieve millefeuille verwijderd
- Inkomstenbelasting aan de bron
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 10/02/12, 18:10

Fakir schreef:
Pablo schreef:verkort de werktijd om deze beter te verdelen,
Antisociale oplossing die niet werkt, die verhuizingen bevordert en het sociaal tekort vergroot.


De verkorting van de arbeidstijd maakt deel uit van een maatschappelijke logica, als de 35 uur een semi-mislukking is geweest, dan is dat vanwege het gebrek aan innovatie van de overheid op het gebied van banen.
Technisch gezien staat niets een verlaging van de arbeidstijd tot 30 uur in de weg, het probleem is dat we dit soort maatregelen niet kunnen toepassen door dezelfde logica voort te zetten als voorheen: de zoektocht naar groei.

Wat dat betreft verbaas ik me er bovendien over dat de kandidaten (van het ene uiterste tot het andere) direct of indirect voor groei pleiten.
JL Mélenchon spreekt met name van een smic van 1700 euro om te financieren Ik citeer: "door de groei die wordt verkregen door de consumptie van huishoudens"...het laat je dromen!

We zitten niet in de shit!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 11/02/12, 09:56

Sen no sen hello
JL Mélenchon spreekt in het bijzonder over een smic van 1700 euro om te financieren Ik citeer: "door de groei die wordt verkregen door de consumptie van huishoudens" ... het laat je dromen!

De redenering is niet dom voor zover deze verhoging wordt onttrokken aan de immense winsten die worden uitgekeerd aan de aandeelhouders (die ook meneer en mevrouw allemaal zijn!). Maar niet alle werkgevers zijn rijk!
Dit criterium is alleen geldig als dit geld de consumptie bevordert van wat in Frankrijk wordt geproduceerd, anders verandert het ook niets. Het is daarom noodzakelijk om aan een groot aantal specifieke criteria te voldoen die op korte termijn nauwelijks mogelijk zijn zonder de consumptiegewoonten te veranderen. De toename van lage salarissen zal echter leiden tot een toename van de aankoop van producten tegen lage prijzen, dus geïmporteerde producten. Het is de vicieuze cirkel!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/02/12, 12:00

Janic schreef: De redenering is niet dom voor zover deze verhoging wordt onttrokken aan de immense winsten die worden uitgekeerd aan de aandeelhouders (die ook meneer en mevrouw allemaal zijn!). Maar niet alle werkgevers zijn rijk!


De redenering is niet dom, nee, maar het is de redenering die mensen voor idioten houdt.
Het pleiten voor antikapitalisme en willen wentelen in groei is een mooie oxymoron!

Dit criterium is alleen geldig als dit geld de consumptie bevordert van wat in Frankrijk wordt geproduceerd, anders verandert het ook niets.

Ecologisch gezien verandert het feit dat het in Frankrijk wordt geproduceerd niet veel, omdat de grondstoffen - die niet oneindig zijn - niet exclusief van ons grondgebied komen.

De toename van lage salarissen zal echter leiden tot een toename van de aankoop van producten tegen lage prijzen, dus geïmporteerde producten. Het is de vicieuze cirkel!


Ja, maar zolang de producten in Frankrijk worden gemaakt, zouden we in een logica blijven van altijd meer... wat in ieder geval hetzelfde zou opleveren als vandaag.

We kunnen zonder complex zeggen dat alle politici agenten van het economische systeem zijn, anders zouden ze geen toegang hebben tot de media.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 11/02/12, 12:36

Sen-no-sen:[Wat
u]
De redenering is niet dom, nee, maar het is de redenering die mensen voor idioten houdt.
Het pleiten voor antikapitalisme en willen wentelen in groei is een mooie oxymoron!

+100!!!
Het debat komt neer op de vraag of de producten van het kapitalisme verdeeld moeten worden onder een paar of een groot aantal mensen... : Cry:
Het debat is in feite gesloten, aangezien het compromis tussen kapitalisme en democratie dat (pijnlijk) tot stand was gekomen nu is verbroken ten gunste van het eerste.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/02/12, 12:59

Absoluut, het meest trieste is om dit stuk zich constant voor onze ogen te zien ontvouwen - of de ogenschijnlijk vijandige acteurs - die uiteindelijk dezelfde intentie delen. :x
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 11/02/12, 13:22

uw redeneringen zijn coherent met zichzelf! Alleen de kiezers zullen moeten kiezen tussen de slechtste of de minst slechte, zelfs als ze geloven dat het de beste is. Dus zolang de samenleving als geheel geen vrijwillige degrowth toepast, is gedeelde groei het minst schadelijk. We mogen niet uit het oog verliezen dat samenlevingen langzaam veranderen: tussen één en twee generaties hooguit!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/02/12, 13:42

Janic schreef:uw redeneringen zijn coherent met zichzelf! Alleen de kiezers zullen moeten kiezen tussen de slechtste of de minst slechte, zelfs als ze geloven dat het de beste is. Dus zolang de samenleving als geheel geen vrijwillige degrowth toepast, is gedeelde groei het minst schadelijk. We mogen niet uit het oog verliezen dat samenlevingen langzaam veranderen: tussen één en twee generaties hooguit!


Ik mag iets schokkends zeggen, maar in de huidige context en vanuit ecologisch oogpunt, beter dat je nog steeds arm bent tot middenklasse dan alleen midden tot rijk te hebben.
De recente geschiedenis leert ons hoe dan ook dat het zoeken naar groei (onder doorbloeding) integendeel DE factor van sociale ongelijkheid bij uitstek is.

We moeten ons niet laten misleiden door te begrijpen dat de logica van duurzame ontwikkeling en duurzame groei (sic) als enige ideologie heeft om in het ergste geval door te gaan door zichzelf een korte deadline te geven voor het ecologische point of no return.

Alles op onze kleine planeet met elkaar verbonden, hoe meer onze koopkracht zal toenemen, hoe meer de levensomstandigheden in de landen van de derde wereld zullen verslechteren, met de gevolgen die we kennen en de valse oplossingen die ons worden bengelen (strijd tegen immigratie, verhuizingen, enz.).
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 11/02/12, 16:31

sen geen sen
Ik zeg misschien iets schokkends, maar in de huidige context en vanuit ecologisch oogpunt is het beter om nog steeds arme tot middenklassen te hebben dan alleen middenklassen tot rijke klassen.
Ik ben het niet eens met deze analyse! De klassen met lage inkomens zijn talrijker en verbruiken meer dan de rijke klassen, die meer geven in luxe (die lang meegaat) dan in kwantiteit (het is nutteloos om 10 badkuipen of 5 auto's te hebben aangezien we er dan één gebruiken). Aan de andere kant kopen mensen met lage inkomens producten van mindere kwaliteit die constant vernieuwd moeten worden. De verhouding prijs/kwaliteit/kwantiteit is echter in het voordeel van de gegoede klasse. Dus wees allemaal rijk! : Cheesy:
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten