Elektriciteitsverbruik record verbroken op maandag in Frankrijk

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Elektriciteitsverbruik record verbroken op maandag in Frankrijk




par jean63 » 18/12/07, 00:56

Elektriciteitsverbruik record verbroken op maandag in Frankrijk

Maandag 17 december, 20:13 uur PARIJS

Frankrijk heeft maandag om 88.960 uur (19 uur GMT) een record voor elektriciteitsverbruik gebroken met een piek van 00 megawatt, als gevolg van de koudegolf, zo maakte het Elektriciteitstransportnetwerk (RTE) in een persbericht bekend.

(Advertentie)
Het vorige verbruiksrecord dateerde van 27 januari 2006 met 86.280 MW.

"Deze sterke vraag naar elektriciteit is te wijten aan de koudegolf die al een paar dagen wordt waargenomen. De vandaag geregistreerde temperaturen zijn 6°C lager dan de seizoensnormen", legt de RTE uit.

Volgens de Franse elektriciteitsnetbeheerder resulteert een temperatuurdaling van 1°C in dit seizoen "in een toename van het elektriciteitsverbruik van ongeveer 1.700 MW, wat overeenkomt met het dubbele van het verbruik van de stad Marseille."

De RTE specificeerde ook dat Frankrijk om 19 uur elektriciteit exporteerde naar Engeland, België, Italië en Spanje, tot 00 MW, oftewel 3.500% van het verbruik.

De import bedroeg 5.100 MW, uit Duitsland en Zwitserland. "De handelsbalans met de buurlanden importeerde daarom tot 1.600 MW, dat is minder dan 2% van het geregistreerde verbruik", aldus de RTE.

"Deze verbruikspiek zou de aandacht van de Fransen moeten vestigen op het belang van het beheersen van het elektriciteitsverbruik.“, concludeerde de RTE.


http://fr.news.yahoo.com/afp/20071217/t ... 567_1.html

Ze zijn ‘opgeblazen’ als ze vragen om controle over het elektriciteitsverbruik, terwijl er alles aan wordt gedaan om ervoor te zorgen dat nieuwbouwwoningen worden uitgerust met elektrische verwarming of zelfs warmtepompen.
Dernière édition par jean63 de 18 / 12 / 07, 12: 38, 1 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/12/07, 09:26

O, hoe geweldig? Bedankt warmtepompen, zoals u zegt... en om te zeggen dat de escrologen die ze verkopen praten over besparingen en hernieuwbare energie... :onheil:

Anders op het moment dat het energieverbruik wordt verminderd Ik ben enorm verrast door het verschil tussen de 2 records van 86.280 naar 88.960 ruim 3% stijging! In absolute waarde zijn het nog 2 KERNREACTOREN OP VOLLE BELASTING!!

Zo lang leve de Duitse kolencentrales...

: Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 18/12/07, 12:25

0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 20/12/07, 10:43

Gegevens over het elektriciteitsverbruik bevestigen het falen van de Franse nucleaire optie

Ondanks de noodzaak om energie te besparen heeft Frankrijk opnieuw zijn record op het gebied van elektriciteitsverbruik verbroken met een stroomvraag van 88,9 GW om 19 uur op maandag 17 december en 88,2 GW op dinsdag 18 december tot 19 uur. Als de temperaturen echter koel zijn, zijn ze niet extreem. Hoe kunnen we dit verbruik, dat Frankrijk dwingt elektriciteit te importeren, verklaren?

Deze situatie is het directe gevolg van het ‘volledig nucleaire’ beleid dat Frankrijk dertig jaar lang heeft opgelegd: om de bouw van 58 reactoren te legitimeren, hebben EDF en de staat de grootste elektrische verwarmingsvloot in Europa opgezet [1], wat tot overconsumptie leidt. van elektriciteit en die bovendien voor de consument een ruïneuze verwarmingsmethode is. Elektrische verwarming, die de koopkracht van de armste huishoudens belast, is in Denemarken ook in alle nieuwbouw verboden.

Kernenergie, waarvan de productie niet flexibel is, is niet in staat de consumptiepieken op te vangen waarvoor zij toch verantwoordelijk is. Sterker nog, als het koud is zoals vandaag, moet je kolen- en oliecentrales exploiteren met een hoge CO2-uitstoot, maar ook elektriciteit tegen hoge prijzen importeren uit de buurlanden. Maar zal laatstgenoemde Frankrijk nog steeds de ontbrekende elektriciteit kunnen leveren? Dreigt Frankrijk niet met een tekort aan elektriciteit bij verdere temperatuurdalingen en/of het niet beschikbaar zijn van productiemiddelen?

Het is echter mogelijk om snel uit deze energieimpasse te komen. Volgens de studie over de uitfasering van kernenergie in 5 of 10 jaar, gepubliceerd door het netwerk "Sortir dunuclear" [2], zou een krachtige campagne van energiebesparing en hernieuwbare energie over een periode van vijf jaar het elektriciteitsverbruik van Frankrijk met 5% kunnen verminderen. Hiervoor zou het nodig zijn een programma te lanceren om oude gebouwen te isoleren en de meest energie-intensieve apparatuur (huishoudelijke apparaten en verlichting) te vervangen door sobere apparaten. Ook elektrische verwarming en elektrische waterverwarmers moeten worden vervangen door verwarmingssystemen op basis van biomassa (hout, oogstresten, organisch afval) en door thermische zonnepanelen.

Energiebesparingen en hernieuwbare energie zouden Frankrijk in staat stellen zijn energieonafhankelijkheid werkelijk te verbeteren en zijn energierekening aanzienlijk te verlagen. Deze programma's zouden ook veel meer banen scheppen dan de bouw van de EPR-kernreactor in Flamanville, een nutteloze en gevaarlijke investering.

Het is de hoogste tijd om de manier waarop we energie produceren en consumeren te veranderen om deze verbruikspieken en het risico op tekorten te vermijden.

[1] In Frankrijk gebruiken 7 miljoen huishoudens elektriciteit voor verwarming.

Nucleair netwerk
Federatie van 800 verenigingen
http://www.sortirdunucleaire.org
Tel. 04 78 28 29 22
Persbericht van 19 december 2007
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 20/12/07, 11:08

Hé, ik ben niet de enige die denkt dat warmtepompen oplichterij zijn!!! : Mrgreen:

Zo'n piekverbruik bij all-electric is niet verrassend!
Veel mensen geloven dat elektriciteit gelijk staat aan ecologie. Dit is nog steeds zeer zelden het geval!!!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 20/12/07, 11:19

Gregconstruct schreef:Hé, ik ben niet de enige die denkt dat warmtepompen oplichterij zijn!!! : Mrgreen:

Zo'n piekverbruik bij all-electric is niet verrassend!
Veel mensen geloven dat elektriciteit gelijk staat aan ecologie. Dit is nog steeds zeer zelden het geval!!!


Gisteren heb ik mijn verwarmingsinstallateur (1985) ontmoet. 22 jaar geleden had hij thuis dezelfde vloerverwarming aangelegd met een lucht-water-warmtepomp. Hij is nu 75 jaar oud. Hij vertelde me dat hij deze zwendel had verlaten: de hoogte! een verwarmingsmonteur die aan het einde van zijn carrière wordt gezocht. : Lol:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 20/12/07, 11:23

Het is inderdaad een hoogte!!!

Een warmtepomp kan pas echt ecologisch werken in bijvoorbeeld landen als IJsland.
Als je op een van de ketels ter wereld zit, komt alles uit aardwarmte, inclusief je elektriciteit (logischerwijs).
Buiten dergelijke regio's is het belachelijk en stompzinnig vervuilend!!!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 20/12/07, 11:23

Het maakt mij niet uit,

Ik verwarm thuis niet............ Het is de benedenbuurman die verwarmt en het lukt me nog steeds om 12°C in het appartement te hebben. Niet slecht.

Lang leve de HLM’s met mooie isolerende buitenmuren en dunne vloeren als platen, om de warmte door te laten.

Ik ga mijn benedenbuurman uitnodigen voor een drankje, hij is vast al zijn uitgaven waard.

Slt
Fredo

:)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 20/12/07, 11:25

Je hebt een zeer energie-intensieve onderbuur!!! :schok:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 20/12/07, 11:40

Ze hebben een kind... en de man komt uit de hot pys.

Dat moet het blijkbaar zijn.

Bovendien herstel ik dan.......het is toch een beetje parasitair...
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 427-gasten