Om minder kinderen te maken: het nieuwe groene gebaar?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Om minder kinderen te maken: het nieuwe groene gebaar?




par sen-no-sen » 22/10/18, 11:03

Een kort programma over het begrip denatalisme,nieuw groen gebaar?



We zien kort Yves Cochet die van elke goede "green" houden om nog steeds een kans te missen om zijn mond te houden... : Lol:

Voordat we verder gaan in de analyse... wat denk je?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: minder kinderen maken: het nieuwe groene gebaar?




par izentrop » 22/10/18, 14:49

Dit is niet echt het probleem in Frankrijk, maar in bepaalde landen waar de middelen te beperkt zijn of in oorlog zijn.

Yves Cochet moet denken aan de zeldzame families die op subsidies jagen.
We hebben gezien dat het opleggen van een beperking, zoals is gedaan in China genereert perverse effecten en hoe dan ook, in de rest van de wereld hebben mensen zelf hun demografie verminderd als gevolg van economische en levensstijlkeuzes.

En dan moeten we de echte problemen aanpakken, zoals het terugdringen van de vleesconsumptie op mondiaal niveau.
Een algemeen vegetarisch dieet, zonder opgelegd te worden, zou het mogelijk maken om minstens 12 miljard mensen te voeden ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: minder kinderen maken: het nieuwe groene gebaar?




par Ahmed » 22/10/18, 15:53

Een slogan voor Yves Cochet: "één kind, het is goed, twee kinderen, het is goed, drie kinderen, hallo de schade!" : Lol:

Izentrop, Je schrijft:
Dit is niet echt het probleem in Frankrijk, maar wel in bepaalde landen waar de middelen te beperkt zijn of in oorlog zijn.

Werk je in kleine waterdichte dozen* of zo? We leven grotendeels ten koste van anderen, wat ons een groot tijdelijk materieel welzijn verzekert en wat de oorlog betreft, we vervullen grotendeels ons aandeel in de jacht op de armen in de landen van de periferie...
Het is in de "ontwikkelde"** landen dat de sterkste demografische druk zich voordoet, herleid tot overlast per hoofd.

verder:
En dan zouden we de echte problemen moeten aanpakken, zoals het terugdringen van de vleesconsumptie op mondiaal niveau.

Het zou inderdaad een goede zaak zijn, maar als het de voorwaarde is van een demografische expansie, zal de winst snel teniet worden gedaan. Alleen een globale visie doet er toe..., maar u zei niet dat u ertegen was! 8)

*Vergeef me dat ik zo abrupt ben, maar ik heb de indruk dat dit een frequente manier van werken is en omdat ik er tegenaan loop, irriteert het me... :frons:
** Het zou passender zijn om te spreken van extractivistische landen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: minder kinderen maken: het nieuwe groene gebaar?




par Ahmed » 22/10/18, 16:13

Ik wil proberen daar wat antwoorden op te geven Sen-no-sen.
Er zijn verschillende manieren om dingen te benaderen. Wat betreft de kwestie van verantwoordelijkheid jegens je nageslacht, het is niet minder dan dat jegens anderen, maar het gevoel is duidelijk anders. Enerzijds is demografische beperking onvermijdelijk en dus niet alleen afhankelijk van persoonlijke keuze, zoals gesuggereerd door Benoît Poelvoorde: dit is slechts één facet van het narcisme van het kapitalisme, aan de andere kant, omgekeerd, als we de redenering tot het uiterste doordrijven, lijkt zelfmoord mij een bijzonder aan te bevelen optie... : Wink:
Al met al lijkt het mij dat deze houding, ook al is de verklaring niet eenduidig, neerkomt op berusting in het aangezicht van een ramp en ik denk dat dit elke mogelijkheid lijkt uit te sluiten van actie, zelfs symbolisch, die misschien moet worden gegeven beetje snel op...
De vraag naar verantwoordelijkheid en dus naar latent schuldgevoel zou ongetwijfeld het begin van een antwoord vinden in een reflectie/actie tegen wat dit koppel vreest...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: minder kinderen maken: het nieuwe groene gebaar?




par sen-no-sen » 22/10/18, 16:22

Le denatalisme gemaakt in Frankrijk is onzin, om twee belangrijke redenen:
1) De demografie in Frankrijk en breder in Europa ligt tussen 1 en 2 kinderen per vrouw.
Enkele cijfers: Frankrijk 1,90, Verenigd Koninkrijk 1,80, Rusland 1,75, Duitsland 1,50*,Hongarije 1,45, ,Italië 1,35...Spanje 1,33...

De constatering is simpel, we zitten op Europese schaal in geboortetekort... de opmerking van Y. Cochet is dus ongeldig.

2) Het beperken van het aantal geboorten om redenen van milieu-impact is nog steeds een onjuiste opvatting, om niet te zeggen krankzinnig in die zin dat het niet de mens is die rechtstreeks verantwoordelijk is voor natuurlijke veranderingen, maar de technologieën die zij gebruiken, de nuance is astronomisch.
Dus in plaats van een diepgaande transformatie van onze relatie met de natuur te overwegen door economische achteruitgang, zou het hier een kwestie zijn van het verminderen van het aantal levende mensen om in het ergste geval door te gaan.We stellen ons voor dat automatisering zal voorzien in de behoefte van een vergrijzende bevolking.

In werkelijkheid hangt het aantal kinderen per vrouw in de eerste plaats samen met de mate van energiedissipatie (r/K-strategie) en toen de overgang eenmaal begon, verbogen of versterkt door economische processen.


*Dat verklaart de opkomst van het humanisme van Madame Merkel tegen migranten en vluchtelingen...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: minder kinderen maken: het nieuwe groene gebaar?




par Ahmed » 22/10/18, 17:23

Het geboortetekort is slechts een berekening op een gegeven situatie, het zegt op zichzelf niets over wat wenselijk zou zijn.
Als we ons dan in de hypothese van een autonomisering van de technologie* plaatsen, zou het overwicht van zijn verantwoordelijkheid worden vastgelegd, maar op dit moment is het inderdaad de verhouding tussen het aantal mensen gecorreleerd aan de hinderlijke factor die roofzuchtige technologie: het feit dat de handeling feitelijk indirect is, verandert hierin niet veel.

* En in dit geval zou het denatalistische gevoel perfect in overeenstemming zijn met het fenomeen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: minder kinderen maken: het nieuwe groene gebaar?




par Janic » 22/10/18, 19:22

Werk je in kleine waterdichte dozen* of zo?
*Vergeef me dat ik zo abrupt ben, maar ik heb de indruk dat dit een frequente manier van werken is en omdat ik er tegenaan loop, irriteert het me...
nou ik zie dat ik niet de enige ben die het is opgevallen! : Cheesy:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: minder kinderen maken: het nieuwe groene gebaar?




par sen-no-sen » 22/10/18, 19:52

Ahmed schreef:Het geboortetekort is slechts een berekening op een gegeven situatie, het zegt op zichzelf niets over wat wenselijk zou zijn.


Het is inderdaad slechts een indicator, over het algemeen heeft de wens om het geboortetekort tegen te gaan, via immigratie- of pronatalistisch beleid, maar één doel: de toename van het consumentenvolume mogelijk maken.
Deze redenering kan echter niet voor onbepaalde tijd worden geëxtrapoleerd. Als een drempel wordt overschreden, maakt het systeem "een sprong boven zichzelf" door nieuwe strategieën te induceren.

het is inderdaad de verhouding tussen het aantal mensen gecorreleerd aan de overlastfactor die de roofzuchtige technologie prikkelt:


Hoe meer technologie zich verspreidt, hoe meer subjectiviteit en individualistisch gedrag worden veroorzaakt. Het is om deze reden dat we een daling van het geboortecijfer zien verschijnen, evenals nieuw reproductief gedrag: homoseksuele paren of heteroseksuele alleenstaande moeders die hun toevlucht nemen tot IVF (ondanks een afwezigheid van onvruchtbaarheid).
Als het technologisme zijn opkomst door het kwantitatieve garandeerde, is het nu door subtiliteit dat het handelt.
De transhumanistische stroming lijkt niet in Niger het levenslicht te zien, maar binnen de postmoderne 'familiestructuur'.
We hebben te maken met een soort wals in twee fasen: massale geboortecijfers in de arme perifere landen die dienen als reserveleger voor de productie van abstracte waarden, en transformatie van gezinsstructuren in de geïndustrialiseerde landen van de eerste uren gericht op de opkomst van een evolutie van het menselijk ras door middel van technologie.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: minder kinderen maken: het nieuwe groene gebaar?




par Janic » 22/10/18, 20:51

Helaas is onvruchtbaarheid een van de nieuwe plagen van de XNUMXe eeuw en elk jaar worden steeds meer paren getroffen.
Hier zijn enkele cijfers over onvruchtbaarheid.


200: Hier is een cijfer dat hoop zal geven aan alle paren die momenteel problemen hebben om zich voort te planten. Sinds het begin van Medically Assisted Procreation (MAP) tot eind 000 zijn er in Frankrijk 2008 kinderen verwekt door in-vitrofertilisatie (IVF), een cijfer dat voortdurend toeneemt.

6 maanden: Dit is de gemiddelde tijd voor een spontane zwangerschap wanneer een kind gewenst is.

33%: Dit is het percentage vrouwelijke onvruchtbaarheid. Deze onvruchtbaarheid wordt vaak in verband gebracht met ovulatiestoornissen of een probleem met de eileiders (onvruchtbaarheid van de eileiders).

20%: Dit is het percentage mannelijke onvruchtbaarheid. Dat wil zeggen de gevallen waarin alleen de man zich zorgen maakt. Zie "De oorzaken van onvruchtbaarheid bij mannen".

40%: Dit is het percentage gemengde onvruchtbaarheid. In deze gevallen ontdekken artsen een probleem bij zowel mannen als vrouwen. Beiden ondergaan medische behandelingen en heel vaak resulteert deze onvruchtbaarheid in IVF.

En tot slot 10%: dit cijfer komt overeen met onverklaarbare onvruchtbaarheid. Helaas zijn er gevallen waarin onvruchtbaarheid niet kan worden verklaard. Alles gaat goed met de man en met de vrouw en toch wordt er geen embryo in de baarmoeder van de moeder geïmplanteerd. Er moet ook worden opgemerkt dat dit type onvruchtbaarheid toeneemt met de leeftijd en na 35 jaar "vaker" wordt.

http://www.bebe-ange.com/conception-fer ... lques.html
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: minder kinderen maken: het nieuwe groene gebaar?




par sen-no-sen » 22/10/18, 21:08

Janic schreef:Helaas is onvruchtbaarheid een van de nieuwe plagen van de XNUMXe eeuw en elk jaar worden steeds meer paren getroffen.
.


Onvruchtbaarheid heeft vele redenen, waaronder de daling van de leeftijd van het eerste kind (het gemiddelde van het eerste kind is gestegen van 28 jaar nu tegen 24 in 1974), de verspreiding van hormoonontregelaars, hormonale verontreinigende stoffen en overmatig gebruik van anticonceptie. .
Deze onvruchtbaarheid past perfect in het proces van technologisering van de wereld zal reproductie, een daad die zo fundamenteel is in de toekomst van een soort, geleidelijk een steeds belangrijker technische inzet vereisen, een gevolg van de verzadiging van technologie in ons leven.
Als de trend zich voortzet, zouden we dus op een dag in een stadium terecht moeten komen waarin kinderen in machines worden geboren (ectogenese), als dit op het eerste gezicht een sciencefiction-nachtmerrie lijkt die de brave new world waardig is, lijkt het erop dat er tegenwoordig een ideologisch arsenaal is dat de uitvoering van dit doel mogelijk maakt*.


* Lees het volgende artikel erover:https://www.causeur.fr/reproduction-feminisme-pma-gpa-sastre-144768
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 161-gasten