Morgen meer zon in België? IJslandse vulkaan

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 19/04/10, 21:56

In de Loiret was het de hele dag goed weer.
Ik zag 2 ULM's voorbij komen.

De blauwgrijze zonsondergang, zo vaak als de zon aan de horizon staat met wolken.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Maar na een hoestbui begon ik overdreven mijn neus te snuiten:

Beeld
: Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 20/04/10, 13:47

Geen probleem met ULM's met zuigermotor: u hebt alleen een goed luchtfilter nodig :)

Ah ah gegyx je lijkt druk!

En hier zijn de touroperators die denken om hulp te vragen ... morgen de bloemisten?

:? :? :?

Positief punt: dat heeft sommigen de ogen geopend voor de mogelijke alternatieven voor de overmobiliteit van onze rijke samenlevingen. Voorbeeld: videoconferencing, een vorm van telewerken, met een veel lagere ecologische impact ...

Een "analyse" van de lessen die uit deze gebeurtenis kunnen worden getrokken en de zwakke punten van ons "welvaartsmodel" (nou ja, laten we niets overdrijven ...): http://www.terra-economica.info/Les-lec ... fjoll,9775

(uiteraard is er een kans van 99% dat er niets zal veranderen ... zoals bij handelaren)
Dernière édition par Christophe de 20 / 04 / 10, 16: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 20/04/10, 15:43

+1 Gegyx : Mrgreen:

Ik hou van je humor, hoi, hoi!

Heel waar dat dit sommigen wakker moet maken, zoals deze clowns die voor 3 dagen met het vliegtuig op "vakantie" vertrekken .... :onheil:

Maar goed, ze zijn ook koste wat het kost "slachtoffer" van de consumptiemaatschappij : Cheesy:

Wacht en zie voor meer ...

Goed gedaan Chris voor het moderne middel "de pollepel schudden" voor een verre correspondent ... raar dat we nog niet meer hebben gedaan om er een "must" van te maken. :?


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 21/04/10, 11:24

http://www.lesechos.fr/info/transport/r ... 246285.htm

Volcano kostte de luchtvaartindustrie 1,7 miljard dollar, zegt IATA

(...) Iata bevestigt dat deze buitengewone situatie is verergerd door de slechte beslissingen van de overheid en roept regeringen op de middelen te bestuderen om de luchtvaartmaatschappijen te compenseren voor hun inkomstenverlies.


Maar natuurlijk ... :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 21/04/10, 11:48

Verlies van 1,7 miljard ...

Wat als ze hadden gestolen?

Ongevallen met passagiersdoden, voortijdige slijtage van alle reactoren, enz.
Hoeveel zou het hebben gekost?

Voor slijtage zou het uit hun zakken zijn geweest.
Voor ongevallen zou de verzekering hebben betaald.
Dus ze moeten gewoon een goede all-risk verzekering hebben!

En dan zou de wil om te vliegen ondanks de risico's, in het geval van een ongeval catastrofaal zijn geweest in termen van reclame ...

Dus zachtjes de bas!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 21/04/10, 11:59

Precies!

Bovendien lijkt het artikel mij te verwarren GEBREK AAN WINST OP ONTVANGSTEN en VERLIES VAN WERKING ... deze flat bevestigt het:

Iata erkent echter dat het blokkeren van het vliegtuig op de grond heeft geresulteerd in een brandstofbesparing van ongeveer $ 110 miljoen per dag.


Een tekort is niet echt hetzelfde als een verlies aan draagvermogen, maar we kunnen altijd lachen om de mond van mensen ...

Nu is het zeker dat ze geld hebben verloren: wat dan nog? Het heet het "natuurlijk risico" en ze hoefden alleen maar beter verzekerd te zijn ... (trouwens ik wed dat ze gedeeltelijk zijn) ... en de bedrijven die op technische werkloosheid zijn gezet, worden al gesubsidieerd door de 'Staat...

Maar het is zeker NIET DE BELASTINGSBETALER DIE NIET HET VLIEGTUIG NEMT OM DE NOTA TE BETALEN !! De notitie hoeft alleen te worden afgeschreven op toekomstige klanten!

Maar we weten allemaal hoe het zal eindigen (druk, staking ...) ... Voor een keer hoop ik dat de stevigheid van Sarkozy daarom goed zal gaan!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 21/04/10, 21:05

Christophe schreef:Maar we weten allemaal hoe het zal eindigen (druk, staking ...) ... Voor een keer hoop ik dat de stevigheid van Sarkozy daarom goed zal gaan!

Maar waar heb je het over?
Baas van luchtvaartbedrijf in staking?
Ik kijk uit naar ...

En Sarkon heeft er niets mee te maken, hij heeft de meevaller al gevonden en verontschuldigt hem omdat hij niet voor zobsecs naar Polen is gegaan, terwijl het in een helikopter best haalbaar was.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 23/04/10, 14:38

Prachtige foto's van de IJslandse uitbarsting

http://www.flickr.com/search/show/?q=Ey ... &s=int&z=e

Bedankt JPP
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 23/04/10, 19:05

momenteel wordt er alles aan gedaan om het moreel in België te herstellen: er is grijze stof in de lucht (het kost wat) en licht, en de zon met de anticycloon, dit alles is nodig voor Walen & Vlamingen verzoenen .............
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 13/05/10, 15:20

We hebben het nu iets minder over de Eyjafjöll-vulkaan "uit het oog uit het hart", maar het gevaar is er nog steeds.
Er is inderdaad een risico op wat we de "IJslandse wals met twee slagen" noemen, dat wil zeggen dat wanneer de Eyjafjöll uitbarst, deze vaak volgt op een gewelddadig ontwaken van zijn naaste buur. de Katla, die veel grotere uitbarstingen heeft ...
Als de laatste uitbarst: tot ziens luchtverkeer op het noordelijk halfrond ...
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx en 185 gasten