Hulot, minister van 100 liter per uur?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Ahmed » 06/09/18, 12:09

Als het mij onduidelijk lijkt dat de mens op korte termijn zal verdwijnen, geldt dat niet voor de industriële samenleving.

Als gevolg van de extreme arbeidsverdeling, de mechanisatie en daarmee het belang van de handel zal een ineenstorting van de industriële samenleving echter een tamelijk drastische demografische ineenstorting impliceren.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par sen-no-sen » 06/09/18, 12:29

Ahmed schreef:
Als het mij onduidelijk lijkt dat de mens op korte termijn zal verdwijnen, geldt dat niet voor de industriële samenleving.

Als gevolg van de extreme arbeidsverdeling, de mechanisatie en daarmee het belang van de handel zal een ineenstorting van de industriële samenleving echter een tamelijk drastische demografische ineenstorting impliceren.


Ja natuurlijk, maar de mensheid heeft anderen gezien en gelukkig zijn er veel samenlevingen (zoals in het Amazonewoud op de grens van Peru:https://www.lexpress.fr/actualite/monde/amerique-sud/un-drone-filme-une-tribu-inconnue-d-amazonie_2032279.html) die op geen enkele manier door een dergelijke ineenstorting zouden worden beïnvloed), integendeel, het zou hun overlevingskansen vergroten!
Op dezelfde manier zou een economische ineenstorting – op voorwaarde dat deze niet leidt tot een algemene nucleaire confrontatie (1) – zeer gunstig zijn voor het behoud van de biosfeer.



(1) Zeer onwaarschijnlijk scenario gezien de hedendaagse oorlogsdoctrines.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par izentrop » 06/09/18, 13:37

Ahmed en Sen-no-sen, jullie zijn te pessimistisch.
Je vergeet de vooruitgang in kennis die ons in staat stelt de juiste sleutels van de uitgangsdeur te vinden, maar het kan niet langer iedereen in zijn eigen hoekje zitten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par sen-no-sen » 06/09/18, 13:58

izentrop schreef:Ahmed en Sen-no-sen, jullie zijn te pessimistisch.
Je vergeet de vooruitgang in kennis die ons in staat stelt de juiste sleutels van de uitgangsdeur te vinden, maar het kan niet langer iedereen in zijn eigen hoekje zitten.


In de hindoe-boeddhistische traditie wordt geleerd dat om ontwaken te bereiken men de schil van de ui moet verwijderen om het centrum te bereiken, waarbij de ui de geest en zijn ontelbare affecten symboliseert, waarbij het centrum overeenkomt met het essentiële.
Hetzelfde geldt voor ecologische problemen; het is niet door voortdurend nieuwe kennis en technologieën toe te voegen dat we de catastrofe in wording kunnen oplossen.
Integendeel, het gebeurt door het ontsmetten van de mentale modellen die we in meer dan een eeuw van meedogenloos economisme en technologisme hebben verworven.
De uitgangsdeur is al lang bekend, meer gaan we in de toekomst niet meer verzinnen!
In het beste geval kunnen we de exacte datum van onze verdwijning bepalen! : Lol:

Beeld
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par izentrop » 08/09/18, 13:07

In de hindoe-boeddhistische traditie wordt geleerd dat om ontwaken te bereiken men de schil van de ui moet verwijderen om het centrum te bereiken, waarbij de ui de geest en zijn ontelbare affecten symboliseert, waarbij het centrum overeenkomt met het essentiële.
Stop met vergelijken met religies. Er is nemen en laten. Het is niet de permacultuur die ons zal redden, maar de biotechnologie. Ik heb geen tijd om het uit te leggen...

Ik ga naar de lokale klimaatmars, ik vind het alleen jammer dat deze is overgenomen door "la france insoumise".
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Ahmed » 08/09/18, 16:15

Je bedoelt dat je naar de lokale klimaatmars gaat... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par sen-no-sen » 08/09/18, 16:46

izentrop schreef:Stop met vergelijken met religies. Er is nemen en laten. Het is niet de permacultuur die ons zal redden, maar de biotechnologie. Ik heb geen tijd om het uit te leggen...


Er valt meer te laten dan te nemen als het gaat om biotechnologie, vooral het biotechaspect dat wordt toegepast op terrorisme!
Ik weet niet zeker of dit ons redt... : Roll:
Wat de hindoe-bushistische filosofieën betreft, is er al enkele jaren een interessante dialoog gaande tussen wetenschappers en mediteerders, of je dat nu leuk vindt of niet.
De kwestie van ontwaken en veranderde bewustzijnstoestanden zijn vragen die de ideologische verdeeldheid grotendeels overstijgen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13713
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par izentrop » 09/09/18, 01:16

Ahmed schreef:Je bedoelt dat je naar de lokale klimaatmars gaat... : Wink:
Ah ja, ik span de wagen voor het paard. Welnu, er waren nog steeds een honderdtal optochten in Amiens, voor ruim 100 inwoners blijft het toch bescheiden.
sen-no-sen schreef:Er valt meer te laten dan te nemen als het gaat om biotechnologie, vooral het biotechaspect dat wordt toegepast op terrorisme!
Ik dacht aan de evolutie van planten om hen te helpen de RC-drempel te overschrijden, daarvoor is de massaselectie te traag.
sen-no-sen schreef: Er is al een aantal jaren sprake van een interessante dialoog tussen wetenschappers en mediteerders, of je dat nu leuk vindt of niet.
Er zijn meer urgente en serieuzere gebieden dan dat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Did67 » 09/09/18, 10:40

Filosofisch gesproken denk ik niet dat welke ‘techniek’ dan ook, ongeacht het belang ervan, een probleem ‘oplost’. Een techniek is een middel om een ​​resultaat te verkrijgen. Geen doel. Geen ethiek. Met welke techniek dan ook zullen sommige mannen het beste presteren. En anderen, het ergste! Sommigen zullen proberen het bestaan ​​te ‘verbeteren’. Van hen. Dat van anderen... Anderen die domineren, veel geld verdienen, de eerste zijn...

Met de huidige middelen en kennis zouden we gelukkig en rechtvaardig kunnen zijn, enz. We moeten ons alleen dienovereenkomstig organiseren!

Maar dat het niet zo eenvoudig ligt, blijkt uit diverse discussielijnen hier duidelijk. Waar sommigen voor zijn, zijn anderen tegen. Organisch, windturbines, nucleair, fotovoltaïsch, pellets, enz... En dat is normaal, niets is ooit perfect in deze wereld, niets is zonder gebreken. Vanaf dat moment raken sommigen gespannen in een idyllisch visioen waarin ze alleen de voordelen zien en hameren op hun gelijk. Afgezien van de fouten, die ze laten zien om de eersten te irriteren, om hen te laten zien dat ze bestaan ​​omdat ze gelijk hebben!

Filosofisch gezien denk ik dat het de mannen zijn die veranderd moeten worden. Niet de -ismen, die slechts de gevolgen zijn van de menselijke psyche. Kapitalisme/communisme hebben we ergens genoemd. Sommigen vergeten dat we niet op gelijke voet spelen als het gaat om “de jacht op ons deel van de buit”. En in dit spel eten sommige mensen en sterven anderen. Anderen geloven dat perfecte mannen geen behoefte hebben aan bezit en dat we alles kunnen delen... En vergeet dat in ieder van ons een bedrieger schuilt die, als hij minder kan doen, en als anderen dat voor hem doen, bereid is alles te delen. ..

Ik heb geen oplossing voor dit dilemma. Sommigen meenemen om anderen ermee uit te schakelen is ethisch niet mogelijk.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Ahmed » 09/09/18, 11:20

Als er problemen zijn ontstaan ​​door de technologische inzet, komt dat ook omdat de werkelijkheid veel te ingewikkeld is om goed onder de knie te krijgen. Daarom zou een aanpassing van planten (althans die welke als ‘nuttig’ worden beschouwd!) onvoldoende zijn, vooral omdat het deel van de bevolking dat het meest waardig is om te overleven, in staat wordt gesteld om te overleven. :D om zichzelf te bevrijden van het verhelpen van de oorzaken van CC ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten