Hulot, minister van 100 liter per uur?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Ahmed » 03/09/18, 22:17

In plaats van "andere cultuur", zou ik spreken over de voortgang van het kapitalistische proces. In de landen met de modernste economie is het agrarische en feodale stadium al grotendeels oude geschiedenis, vandaar voor de achtergebleven landen de behoefte (in termen van kapitalisme) aan een autoritaire en staatsinhaalslag. Helaas voor de USSR veranderde de concurrentie snel in de richting van de militaire en ruimtevaartsectoren, waardoor ze werd gediskwalificeerd voor alle andere commerciële sectoren en de ineenstorting en het herstel van de markteconomie veroorzaakte. Rusland heeft niet veel hoop meer om concurrerend te worden en zijn economie is enorm winstgevend (olie, gas, enz.).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par sen-no-sen » 04/09/18, 12:59

Ahmed schreef:In plaats van "andere cultuur", zou ik spreken over de voortgang van het kapitalistische proces. In de landen met de modernste economie is het agrarische en feodale stadium al grotendeels oude geschiedenis, vandaar voor de achtergebleven landen de behoefte (in termen van kapitalisme) aan een autoritaire en staatsinhaalslag. Helaas voor de USSR veranderde de concurrentie snel in de richting van de militaire en ruimtevaartsectoren, waardoor ze werd gediskwalificeerd voor alle andere commerciële sectoren en de ineenstorting en het herstel van de markteconomie veroorzaakte. Rusland heeft niet veel hoop meer om concurrerend te worden en zijn economie is enorm winstgevend (olie, gas, enz.).


Onder cultuur bedoel ik informatie in de hersenendus dat omvat wat je noemt.
Wat mij betreft, denk ik niet dat de Sovjetunie zich na fouten * op de markteconomie zal storten.
In feite kan het niet anders zijn, het communisme leidt zodra deze missie onherstelbaar economisch liberalisme of zijn verschillende versies tot stand heeft gebracht.
We zouden daarom worden geconfronteerd met een vorm van evolutionaire strategie van economische aard die gericht is op het verzadigen van de wereld, waarvoor een ‘kleine’ herinterpretatie van de geschiedenis nodig zou zijn.



* Men kan zich echter wel voorstellen dat de ineenstorting kon worden voorkomen door een beter management zoals het geval was in China.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Ahmed » 04/09/18, 13:19

Ja, ik ben helemaal van uw mening en de fouten die ik noemde hebben de rol van versneller sowieso tot een onvermijdelijke uitkomst gespeeld.
Vooral de kleine "herinterpretatie" van de geschiedenis is goed te zien!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par izentrop » 04/09/18, 13:30

Herwerken: François de Rugy vervangt Nicolas Hulot bij het ministerie van Ecologische Transitie https://www.lemonde.fr/politique/articl ... 23448.html

We zijn gered : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Ahmed » 04/09/18, 16:45

Het wordt gepresenteerd als "pragmatisch", wat de belofte is van een flexibele ruggengraat die in staat is om de grote kloof te overbruggen tussen een vluchtig verlangen naar een wazige (maar decoratieve!) Ecologie en oriëntaties zonder schroom naar " benodigdheden "van de markt ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Ahmed » 05/09/18, 11:33

Opmerkingen van Guillaume Meurice over deze nieuwe afspraak:
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par Christophe » 05/09/18, 17:33

Postume actie van minister Hulot:

0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par izentrop » 06/09/18, 00:39

"postuum"! als je gaat. : Cheesy:

Ze vertrouwen op dat veel mensen dat zeggen : Mrgreen: Weet niet zeker of er zoveel mensen bij betrokken zijn.
De (nabije) toekomst zal ons dat vertellen :)

Heb een video over de ineenstorting :schok:
1 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par chatelot16 » 06/09/18, 10:59

interessante reflectie!

wanneer een beschaving de grenzen van de beschikbare bronnen bereikt, heeft het ofwel overheidsmiddelen om goed te beheren ... of het lukt niet en het stort in

een van de middelen om in te storten is de oorlog tegen de naburige beschaving

het is daarom dringend noodzakelijk om de juiste middelen van de overheid te vinden om in de goede richting te gaan ... ecologie kan geen onafhankelijke minister van anderen zijn ... de zoektocht naar een manier om het gebruik van alle middelen te optimaliseren moet om een ​​hoofddoel te zijn

optimaliseren betekent niet dat je met de huidige technische middelen kunt managen: het betekent ook dat je alle wetenschappers en ingenieurs moet mobiliseren om nieuwe technische middelen te bedenken en te bouwen ... of om oude vergeten technische middelen te herontdekken

en vooral, om nuttige technische kennis voor iedereen beschikbaar te maken ... om de absurditeit van patenten en andere fabrieksgeheimen te stoppen voor alles wat ecologisch nuttig is
2 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Hulot, minister van 100 liter per uur?




par sen-no-sen » 06/09/18, 11:47

izentrop schreef:"postuum"! als je gaat. : Cheesy:

Ze vertrouwen op dat veel mensen dat zeggen : Mrgreen: Weet niet zeker of er zoveel mensen bij betrokken zijn.
De (nabije) toekomst zal ons dat vertellen :)

Heb een video over de ineenstorting :schok:



Ik die op een afleidingsvideo wachtte die door blijspelacteurs wordt gemaakt! :frons: Maar ik heb goed gelachen! : Lol:

Edouard Philipe lijkt geen goed onderscheid te maken tussen de menselijke samenleving en de industriële samenleving ... de nuance is echter passend!
Als het me lijkt dat mensen niet op korte termijn verdwijnen, geldt dit niet voor de industriële samenleving (1).
Misschien is het goed om dat te onthouden we gaan momenteel door een fase van ecologische instorting, maar dat deze voor het moment gehoorzaamt - op wereldschaal - aan een principe lineaire / progressieve evolutie(2).
Er is een vertraging tussen de ecologische instorting en de ineenstorting van samenlevingen, maar onze twee sprekers stellen de vraag van de ineenstorting zonder te weten dat we er al zijn! : Lol:
We komen terug op een visie van optimistische zelfvoldaan die van mening is dat we dingen kunnen veranderen ... door in het ergste voort te zetten, wat wordt bevestigd door het liberale beleid van de regering.

Voor wat meer kritische waarnemers lijkt het erop dat de "gebeurtenishorizon" (point of no return) lange tijd is overschreden (1980 voor de pessimisten en 2000 voor de "optimisten").

1) Het is nog steeds nodig om een ​​economische instorting (zoals een oliecrash), een ecologische instorting, een ontologische ineenstorting (komst van een nieuw tijdperk / transhumanisme) enz. Te differentiëren ...
2)Ter herinnering, er zijn twee vormen van grote evoluties:llineaire en progressieve evolutie et ontwrichtende evolutie(de beroemde "onderbroken balansen").
Wat in één opzicht waar is, is even waar in de andere en is daarom van toepassing op de samenvallende fasen.
Op dit moment ecologische ineenstorting gehoorzaamt deze eerste trend en daarom suggereert dat we het ergste, vandaar de praten over het verhogen van 2C ° temperatuur van de hele wereld aan het einde van de eeuw kon vermijden, wat suggereert dat we tijd heb.
In feite laten de studies (ongeacht de domeinen!) Zien dat het een verstoring lijkt die zich gewoon transformeert, soms in een paar weken / maand in het geval van klimaat, evenwicht, het voorkomen van aanpassing en het veroorzaken van het verdwijnen van soorten in massa .
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 144 gasten