Recensies van uw favoriete films: de beste om aan te bevelen of aan te bevelen? Jouw cultfilms of meesterwerken?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/01/14, 22:58

Het oosten

Voormalig FBI-agent Sarah Moss werkt nu voor een particuliere inlichtingendienst die de belangen van machtige zakenmensen beschermt. Ze moet infiltreren in The East, een mysterieuze eco-terroristische groepering die multinationals aanvalt die schuldig zijn aan het verbergen van hun criminele acties. Vastberaden, ultra getraind, slaagt Sarah erin om ondanks hun wantrouwen in de groep te integreren en moet ze zelfs deelnemen aan hun volgende actie. Maar hoe meer ze leeft met de gepassioneerde leden van The East, in het bijzonder Benji, de anarchist, des te meer voelt ze zich verscheurd tussen de twee werelden en stelt ze zichzelf in vraag ...

http://www.allocine.fr/film/fichefilm_g ... 97885.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/01/14, 12:38

Christophe schreef:In de Science fiction-familie ...

Ik had een leuke verrassing met Oblivion, de laatste Tom Cruise: http://www.youtube.com/watch?v=XH1su3FVEA4

De senario is echt een kassucces waarbij alleen de speciale effecten tellen ...

Een beetje teruggepompt op "Maan" http://www.youtube.com/watch?v=twuScTcDP_Q (Relatief onbekend) dunne ... Ik onthulde een deel van het perceel voor degenen die Moon weten ...

De directeur van Oblivion, Joseph Kosinski heeft een leuke knipoog naar de 2001 Space Odyssey.
Hij regisseerde ook TRON de erfenis (heel mooi visueel) of opnieuw werden elementen uit de Kubrick-film gehaald.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 15/01/14, 13:21

sen-no-sen schreef:De directeur van Oblivion, Joseph Kosinski heeft een leuke knipoog naar de 2001 Space Odyssey.
Hij regisseerde ook TRON de erfenis (heel mooi visueel) of opnieuw werden elementen uit de Kubrick-film gehaald.


Het is waar dat er overeenkomsten zijn, de TED, die me onmiddellijk deed denken aan de monoliet en 2001 HAL ...

Zelfs op het productieniveau, uitgelegd in het maken van, zijn sommige sets geprojecteerd (zoals Kubrick had gedaan) en niet door een groene achtergrond te gebruiken ... met alle visuele voordelen die dit met zich meebrengt (weerkaatsing op andere objecten ) ... Daarom zijn sommige scènes van het huis "in de wolken" zo mooi!

Voor TRON 2 heb ik het niet gezien, maar de beoordelingen zijn niet goed, lijkt mij ... (scenario?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/01/14, 14:15

Christophe schreef:
Het is waar dat er overeenkomsten zijn, de TED, die me onmiddellijk deed denken aan de monoliet en 2001 HAL ...



Het is TET (verkleinwoord van tetraëder) en het is inderdaad een element dat heel dicht bij de monoliet van 2001 (supercomputer ET) staat.
Bovendien was de oorspronkelijke menselijke ruimtemissie op weg naar de TET die zich in de buurt van Jupiter bevond, als de laatste monoliet in Kubrick's 2001!
In deze tijd 2001's boek de Space Odyssey Arthur C Clarke , de monoliet bevindt zich op de satelliet van Saturnus: Iapetus, waarom zo'n verandering?

Ter informatie biedt NASA in de komende eeuw een bewoonde missie aan Jupiter ... :?

Voor TRON 2 heb ik het niet gezien, maar de beoordelingen zijn niet goed, lijkt mij ... (scenario?)


Visueel mooi maar vrij hol in het scenario, maar vraag niet teveel, het is Disney!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 21/01/14, 22:26

Sommige films om de wereld te veranderen ...

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 05/04/14, 18:09

Trouwens, ik heb net de film gezien Vergetelheiden ik ontdekte dat er achter een simpele sciencefictionfilm (zoals 2001) een verborgen boodschap verstopt zit ... heb je het opgevangen?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/11/14, 14:43

Zeer goede vergetelheid! Eh voor het bericht? Er zijn zeker verschillende ... geef ons wat aanwijzingen?

In dezelfde gemoedstoestand: Interstellar om te zien in de bioscoop op dit moment: https://www.econologie.com/forums/interstell ... 13535.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/11/14, 17:04

Christophe schreef:Zeer goede vergetelheid! Eh voor het bericht? Er zijn zeker verschillende ... geef ons wat aanwijzingen?

In dezelfde gemoedstoestand: Interstellar om te zien in de bioscoop op dit moment: https://www.econologie.com/forums/interstell ... 13535.html


Oblivion presenteert in allegorische vorm het functioneren van onze hedendaagse samenleving ...
Een idee: wat doen Jack en Victoria?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/11/14, 17:12

Makkelijk: om het "systeem" op zijn plaats te houden ...

: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 11/11/14, 17:33

Christophe schreef:Makkelijk: om het "systeem" op zijn plaats te houden ...

: Cheesy:


Inderdaad, maar ik ontwikkel.
Jack en Victoria vertegenwoordigen het hedendaagse stel, dat wil zeggen, hij vertegenwoordigt meer een team dan een echt stel.
Ze houden niet echt van elkaar, ze neuken samen, dat is alles ...
Zoals Sally (de virtuele teamleider) aangeeft, zijn ze een "effectief team".
Het station waarin ze leven, vertegenwoordigt een soort consumentenparadijs: een enorme loft uitgerust met de ultieme technologie in de wolken (symbolische droom).

Hun "taak": de planeet vernietigen in de overtuiging dat dit het beste is om te doen.
Maar noch Victoria, noch Jack zijn slechte mensen, ze doen hun werk, simpelweg.
Voor wie? De TET, gesymboliseerd door de omgekeerde piramide.
De TET is zeer representatief voor het systeem, want hoewel het communiceert via virtuele karakters (Sally), is het in feite een volledig technologische entiteit die zich voedt met de vernietiging van het leven.
Aan het einde van de film verklaart The TET aan Jack dat hij zijn nieuwe "God" is ...

J. Kobinski bracht in zijn film dezelfde boodschap in filigrein als Kubrick in 2001 naar voren: het gevaar van technologisme.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 216-gasten