Koeweit's Burgan mega-olieveld (1,4 mb / d) sterft

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 28/09/09, 08:22

Christophe schreef:Ik weet dat 60% van de mensen tevreden zou kunnen zijn met een tweede elektrische auto, maar ik heb duidelijk gemaakt "niet alleen auto's"...

Op dit moment heb ik nog nooit elektrische transportwagens gezien..

:)


1° tevreden zijn: misschien. Financiering is iets anders.

2° ja, ja, ook al heet het een trein :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 28/09/09, 09:01

Christophe schreef:Moué, het is niet omdat de megavoorraden van de 20e eeuw opraken dat het einde van de olie is...


het probleem (voor de komende jaren) is niet het einde van de olie, wat inderdaad heel ver weg is, maar een uniek fenomeen waar we slecht op voorbereid zijn, het is het aanbod dat niet aan de vraag kan voldoen.
dit zal te wijten zijn aan de uitputting van olie die voor morgen is. de aangekondigde percentages van rond de 4 tot 7% ​​per jaar, afhankelijk van de studies, zijn niet erg hoog, maar ik denk dat we de psychologische en financiële gevolgen van dit fenomeen onvoldoende meten.

in absolute termen is het misschien niet zo moeilijk om elk jaar een paar % meer te missen, maar we hebben het nog nooit hoeven doen. Tot nu toe was het eerder: wil je meer olie, geen probleem, wij zetten de kranen open.
nu is de maximale stroom bereikt. velen zijn het erover eens dat de piek zeker voorbij is en dat de 86 miljoen vaten per dag van 2008 zal zeer moeilijk weer te realiseren zijn.
in de publieke opinie is dit begrip veel meer verward en verkeerd begrepen dan het beroemde "einde van de olie" dat iedereen kent maar ook weet dat het heel ver weg is.

mijn logo is expliciet: wees klaar voor moins van aardolie. het is niet het einde maar simpelweg, we zullen het moeten doen met minder of met iets anders (ENR of Nuk) wat mijn logo ook vertegenwoordigt met het idee (maar ik kan het mis hebben) dat het moeilijk zal zijn om zoveel energie te maken als met olie, vooral door de manier waarop we zeer slecht waren voorbereid op het fenomeen.
en hier ben ik erg boos op onze politici en de media, die nooit informatie doorgeven over de afname van de olieproductie.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/09/09, 09:48

Christophe schreef:Roooh vlieg niet...
Beeld
Christophe schreef:Ik weet dat 60% van de mensen tevreden zou kunnen zijn met een tweede elektrische auto, maar ik heb duidelijk gemaakt "niet alleen auto's"...
: Lol: Slechts 60%. :?
En 2e auto. Waarom in de 2e. :?
De LPG-auto die ik bewaar, is mijn 2e geworden, sorry, mijn 3e auto, in afgelegde kilometers.
Volgens mijn spreadsheet zal Madame's 106 elec 17.000 km/jaar afleggen, de mijne 11.000 km/jaar. Beeld
onze LPG-sedan die vorig jaar 23.000 km aflegde, heeft sinds januari 5.000 km afgelegd... Ik heb zojuist de verzekering gewijzigd in een verzekering per km... Ik zal de situatie in 2010 opnieuw bekijken zodra onze elektrische voertuigen zijn geïnstalleerd op volledige gebruiksjaren ( Ik heb mijn 106 pas 4 maanden en mijn volvo LPG pas 3 maanden verkocht).
8)
Christophe schreef:Op dit moment heb ik nog nooit elektrische vrachtwagens voor wegtransport gezien... zelfs niet in een droom in de pipoproto's van de fabrikant...
Je droomt niet genoeg. Beeld
Als we niet veel doen op ons oude continent, zijn de Engelsen en de Amerikanen actiever... Het moet erkend worden dat hun kisten afgronden zijn... Dat gezegd hebbende, er valt meer te winnen op kleine en middelgrote voertuigen, het uitvoeren van kleine rotaties en leveringen in de stad dan op "lange afstand", veel efficiënter.
Het is dan ook logisch dat het huidige werk om pick-up bussen en bestelwagens gaat.
Christophe schreef:Slechts een paar hybride prototypes en elektrische vuilniswagens...
Nou, er zijn er een paar op de markt. : Mrgreen:
In Bordeaux hadden we zelfs vuilniswagens en elektrische wegenonderhoudswagens vanaf 1985. Deze voertuigen zijn net na meer dan 20 jaar uit dienst genomen, wat veel langer is dan hun thermische equivalenten.
Ze maakten het destijds mogelijk om de nachtelijke afvalinzameling in het stadscentrum uit te voeren ondanks de tegenstand van de bewoners vanwege het lawaai (dat van het afval dat in de trechter valt).
De heer Juppé, de "zeer groene" burgemeester van Bordeaux, vond het goed om ze te vervangen door ultravervuilende (160L/100km) en luidruchtige thermische kippers, en geen enkele inwoner vond enig bezwaar...

Enkele voorbeelden van elektrische vrachtwagens BESCHIKBAAR in Frankrijk:
PVI (Ponticelli industriële voertuigen) bedrijf opgericht door Lazare Ponticelli, de laatste van de harige van 14-18.
ElecTruckCity Modec
Beeld
Christophe schreef:Toch is het niet de oppervlakte die zou ontbreken om enkele tientallen m² PV te plaatsen :)
Al was het maar voor nutsvoorzieningen zoals stuurbekrachtiging, ventilatie, verlichting, radio...
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 28/09/09, 17:51

Citro schreef:Ik kan me niet herinneren wie zei (een groot wetenschapper) dat de mensheid lang voor het einde van de oliereserves zal zijn verdwenen, vanwege de gevolgen van het gebruik van die olie...

Zou het niet de Italiaan Mario Molina zijn, Nobelprijs voor scheikunde? Hij zei : "Lang voordat de olie op is, hebben we geen atmosfeer." : Cheesy: . Het is niet helemaal hetzelfde, maar de mensheid zal het moeilijk hebben om te overleven zonder atmosfeer!
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 28/09/09, 18:02

Christophe schreef:Voor het moment heb ik nog nooit elektrische vrachtwagens voor wegtransport gezien wie hij ook is...zelfs niet in een droom in de pipoproto's van de constructeurs...

Het bestond! In Parijs waren (althans) de elektrische vrachtwagens van de "Glacières de Paris", ze rolden van de jaren 1925 tot de jaren 1960. Ik zag ze bijna elke dag als ik naar school ging, deze vrachtwagens bezorgden ijs aan huis, toen alle huishoudens hebben betaald voor koelkasten, de doos ging dicht. Ze waren ongeveer 3,5 ton, stalen frame en houten carrosserie wit en marineblauw geverfd, je kon de loodbatterijen onder de vloer zien staan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 28/09/09, 23:40

Leo Maximus schreef:
Citro schreef:Ik kan me niet herinneren wie zei (een groot wetenschapper) dat de mensheid lang voor het einde van de oliereserves zal zijn verdwenen, vanwege de gevolgen van het gebruik van die olie...

Zou het niet de Italiaan Mario Molina zijn, Nobelprijs voor scheikunde? Hij zei : "Lang voordat de olie op is, hebben we geen atmosfeer." : Cheesy: . Het is niet helemaal hetzelfde, maar de mensheid zal het moeilijk hebben om te overleven zonder atmosfeer!
: Mrgreen: Hij is het, bedankt voor het opvullen van de gaten, nee, de kloven van mijn onwetendheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28




par simplino » 22/01/16, 15:02

"dat is het wordt steeds moeilijker om het te extraheren terwijl we op weg zijn naar een piek in de olieproductie.
Dat er in grote hoeveelheden koolwaterstoffen aanwezig zijn en dat we niet weten hoe we moeten extraheren zal het eindresultaat niet veranderen. "


Sommigen hebben geplant in hun oude voorspellingen van schaarste:

De wereld verdrinkt in olie

http://fr.express.live/2016/01/22/37344/

le wereld staat op zijn kop :

Te veel olie tot het punt waar het niet meer kan worden opgeslagen :

Negatieve rentetarieven

te veel geld:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/01/16, 16:20

Grappig, je beschuldigt media die tot de enige tegenstrijdig zijn met die van het Westen van "propaganda"En je pleegt plagiaat van de avatar van Dirk Pit : Cheesy:

Je gevoel voor ethische waarden ontgaat me Dede... :schok:

Ook als je deze thread omhoog gaat, weet dan dat als de olievelden van Koeweit opraken, dit het einde is van Daesh en Irak, aangezien Koeweit in een bekken ligt, hij was het die sinds lange tijd Iraakse olie heeft teruggevonden!

We begrijpen beter waarom de as Washington-Tel Aviv zoveel behoefte had om deze bevolkingsgroepen te verzwakken en uit te roeien. Wie zouden echte gevaren voor Israël worden in het geval van een economische botsing (en het was belangrijk om ze geen "concurrenten" te maken: CQFD). Maar hebben ze hun hersens in een toiletgat, de economische botsing zijn zij die het helemaal opnieuw hebben gecreëerd en het is nog niet voorbij ...

Ik kan niet wachten tot Europa en Rusland daar thermische zonne-energiecentrales opzetten, zodat ze hun elektriciteit aan ons kunnen verkopen met welkome valuta voor de lokale bevolking!

Maar daarvoor zou Europa met de vuist op tafel moeten slaan! Helaas, we doen het niet als we zo onderworpen zijn.

Als dat zou gebeuren, zou Israël geen spelbreker meer spelen met het risico Europa te vervreemden (dat al ver gevorderd is...)

Kortom, wanhopen aan de mensheid...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 22/01/16, 16:28

Maar hebben ze hun hersens in een toiletgat (?)

Daar voelen we echt dat je wordt beïnvloed door de stijl van Poetin!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/01/16, 11:21

: Cheesy: In werkelijkheid!


Het is een emancipatie van de syllabus die meevliegt op de vloedgolf van de madeliefjes en die men kan zien als een slip...!
Maar het is nog steeds erg beleefd voor beslissingen die tot miljoenen doden hebben geleid? (Geconfronteerd met de 130 van Parijs waarover iedereen hier heeft gesproken, terwijl er heel weinig inkt is gevloeid om ons uit te leggen waar de "onbekenden" die werden afgeslacht met strategische bommenwerpers vandaan kwamen en door wie waren gerekruteerd, omdat ze het zouden verdienen zolang ze de "slechte slachtoffers van indoctrinatie" waren die koninklijk en met open armen werden verwelkomd in de kampen "opleiding"van de AC...).

We hadden er een groot probleem van gemaakt voor Hitler (terecht maar met een precieze telling die maar langzaam tot bloei kwam), daar zou het een ander soort "Uiteindelijke oplossing"wat meer lijkt"verkiesbaar", en wiens samenzwering er niet al te veel vraag naar zou zijn (terwijl er bijna één per maand moet zijn en de kampen officieel zijn toegelaten!) maar het lijkt erop dat degenen die worden uitgeroeid voor boter gelden in de ogen van sommigen, omdat ze niet het woord hebben...

Ten slotte maakt de bezem niet uit, als we maar ... de kunstmest hebben!
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed en 145 gasten