De onmogelijkheid van groei.

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
20 cent
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 10/11/17, 00:12

Re: De onmogelijkheid van groei.




par 20 cent » 10/11/17, 00:34

sen-no-sen schreef:Het grootste deel van het ecologische discours is gebaseerd op sanitaire of kwantitatieve noties, dit soort redeneringen maakt het niet mogelijk om de gevaarlijkheid van het lopende historische proces te begrijpen.
Inderdaad, het volstaat om met behulp van meerdere jaren de onschadelijkheid van een product of de vervanging ervan door een ander aan te tonen om de aanvankelijke kritiek te doen verdwijnen.
Het idee van uitputting van hulpbronnen is gebaseerd op dezelfde logica: als we morgen bijvoorbeeld 20 km diep kunnen ontginnen via een nieuwe methode van boren of transmuteren van materialen, dan heeft de angst voor uitputting geen enkele betekenis meer.
De natuurkunde verhindert bijvoorbeeld niet dat licht in materie wordt omgezet... het laat je afvragen wat de toekomstige technische mogelijkheden zijn.

Helaas is vervuiling noch een toespraak noch een redenering, maar een tastbare realiteit, duidelijk gebaseerd op sanitaire en kwantitatieve noties (het tegendeel zou vreemd zijn) en vaak onafhankelijk van angsten en kritiek van de media of modieus beleid.

Voorbeeld: luchtvervuiling veroorzaakt in Frankrijk elk jaar de voortijdige dood van 50.000 mensen, volgens een studie uitgevoerd door een overheidsinstantie die een Europese studie bevestigt.
bron: http://www.santepubliquefrance.fr/Accue ... rspectives.
Bovendien is de technische vooruitgang die u en uw collega's zo graag aankondigen en die alles zal regelen, op dit punt erg laat. Elk voorbijgaand jaar kan worden gezien als een mislukking van deze redenering. Misschien wordt het ontdekt vóór de 500.000 jaarlijkse sterfgevallen?
Evenzo tonen onderzoeken aan dat het vruchtbaarheidscijfer in westerse landen al vele jaren sterk daalt. Ook hier is het proces van transmutatie van licht in sperma traag om zich bekend te maken.

In werkelijkheid zien we eerder dat elke nieuwe technische oplossing nieuwe catastrofes creëert die elkaar overlappen, maar die verwarring zaaien bij zwakke geesten door te suggereren dat er een technische oplossing in de maak is die alles zal oplossen, wat niet het geval is.
0 x
20 cent
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 10/11/17, 00:12

Re: De onmogelijkheid van groei.




par 20 cent » 10/11/17, 06:42

Dan is er een ernstige fout in de definitie van ecologie:

De ecoloog geeft geen moer om het tekort aan olie, koper en lithium, enz...
Wat de ecoloog zorgen baart, is de vervuiling, het is het tekort aan vis in de zee, het tekort aan ademlucht, aan onvervuilde, ongebruikte vruchtbare grond, enz.
Het olietekort is votre probleem, de ecoloog verwelkomt het, het zal minder vervuiling veroorzaken.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: De onmogelijkheid van groei.




par Ahmed » 10/11/17, 09:32

Ik nodig u uit om de interventies van Sen-no-sen, zodat u beter zult begrijpen waarom uw opmerkingen over hem totaal ongegrond zijn.
Welkom bij de forum! : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: De onmogelijkheid van groei.




par sen-no-sen » 10/11/17, 11:10

20 cent schreef:Bovendien is de technische vooruitgang die u en uw collega's zo graag aankondigen en die alles zal regelen, op dit punt erg laat. Elk voorbijgaand jaar kan worden gezien als een mislukking van deze redenering. Misschien wordt het ontdekt vóór de 500.000 jaarlijkse sterfgevallen?
Evenzo tonen onderzoeken aan dat het vruchtbaarheidscijfer in westerse landen al vele jaren sterk daalt. Ook hier is het proces van transmutatie van licht in sperma traag om zich bekend te maken.


Welkom bij de Forum 20 cent.

Ik zou het op prijs stellen als u een aantal van mijn interventies zou willen lezen voordat u antwoordt, want u herhaalt alleen maar wat ik elders meerdere keren heb genoemd... 8)
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten