JT 20h FR2 02/12: Indonesië 3e wereld emitter van CO2

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

JT 20h FR2 02/12: Indonesië 3e wereld emitter van CO2




par jean63 » 03/12/07, 16:37

Je savais qu'il déforestaient copieusement en Indonésie pour planter des palmiers à huile (qui peuvent être utilisés dans l'alimentaire ou comme HVB pour les diesels....par les Allemands actuellement ?), mais à ce point-là c'est ongelooflijk !!

http://jt.france2.fr/20h/index-fr.php?jt=0

klik bijna aan het einde van de krant op “Bali: ontbossing”.

Ze moeten herbeplanten, maar hoeveel decennia zal het duren om te compenseren voor wat verwoest is.

Nou, thuis heb ik een probleem, ik heb alleen de advertentie, terwijl deze een paar weken geleden goed werkte. Geldt dit voor u ook? In dat geval zal ik de webmaster van de site op de hoogte stellen?

Mogelijk zit er een bug in, omdat ze de krant sinds vorige week tegelijkertijd met de tv online hebben gezet.
Dernière édition par jean63 de 04 / 12 / 07, 11: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 03/12/07, 18:20

Thuis kan ik zonder problemen lezen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 04/12/07, 11:26

bham schreef:Thuis kan ik zonder problemen lezen.

Bij mij werkt het nu ook zonder iets aan te raken.

Ik heb deze reportage aandachtig bekeken, want ik had hem een ​​beetje gemist op tv.

Deze ontbossing stoot meer CO2 uit dan de mondiale transportuitstoot bij elkaar :onheil: ...en omdat palmbomen veel minder CO2 opslaan dan het vernietigde oerbos... zoek de fout.

We bevinden ons werkelijk in een moeilijke positie om deze menselijke waanzin te beteugelen, omdat ook hier palmolie, de Chinezen en andere nieuwkomers in de consumptiewereld er steeds meer van zullen willen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 04/12/07, 12:50

Ik kan het niet lezen vanwege MerdiaPlayer10, die ik echter weiger te installeren:

Deze ontbossing stoot meer CO2 uit dan de mondiale transportuitstoot bij elkaar


Eh... het lijkt mij al enorm, maar wat meer is, als het CO2 is uit de verbranding van hout, zijn de resultaten nul...
Als het CO2-equivalent is aan CH4 uit bodemrot, is het anders.

De nuance is belangrijk (ik betwijfel of journalisten weten hoe ze dat moeten doen...).

ensuite: we moeten niet in absolute termen denken, maar in tonnen CO2 per inwoner OF per $ gecreëerd bbp...en het lijkt mij dat Indonesië zo slecht nog niet is...

Dit doet me denken aan een berekening die ik enige tijd geleden heb gemaakt op de forums Ik zal proberen het te vinden...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 04/12/07, 14:39

Ik kan het niet lezen vanwege MerdiaPlayer10, die ik echter weiger te installeren:

Waarom ? je kunt het niet herstellen zoals het al voor andere video's is gedaan?

geen tijd om ze te melden, maar er zijn veel interessante berichten in het nieuws.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 04/12/07, 14:44

Omdat het microbiële troep van Kro$oft is, volgepropt met spyware en waardoor pc's ineenkrimpen!

Waarom zou het installeren van software voor het bekijken van video's 20 MB moeten zijn (misschien zelfs meer), terwijl sommige een paar honderd KB bedragen?

Voor het herstel kan ik MisterLoxo vragen (hij is de video-ingenieur van de site :) )
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 04/12/07, 15:11

Christophe schreef:Omdat het microbiële troep van Kro$oft is, volgepropt met spyware en waardoor pc's ineenkrimpen!

Waarom zou het installeren van software voor het bekijken van video's 20 MB moeten zijn (misschien zelfs meer), terwijl sommige een paar honderd KB bedragen?

Voor het herstel kan ik MisterLoxo vragen (hij is de video-ingenieur van de site :) )

Ik wil je geloven...............het is om steeds krachtigere, recentere pc's te verkopen en daarom de vloot (het bedrijf...) te vernieuwen.

Oké, vraag het maar aan meneerloxo, goed idee.

In Thalassa stond afgelopen vrijdag een rapport over een stad in India die pc's van over de hele wereld "recyclet"......geen goed gezicht en vooral niet om ze te laten ademen (zware metalen en dergelijke). Hier realiseren we ons duidelijk de aberratie van ons systeem van overconsumptie, bedoeld om goedkope overproductie uit Aziatische landen te absorberen... en het komt zeer snel op hen terug (gezien het feit dat er nieuwe, meer "efficiënte" modellen ??!! komen om de paar maanden) in de vorm van afval (je moet de gigantische containerschepen vullen op de terugweg naar Azië)!!! :onheil:

Ik weet het niet meer precies, ik zou alles moeten opschrijven waar ze over spraken 4000 tonnen afval PC-type, zoals laptops enz... met grote elektronische inhoud, per minuut in de wereld (niet zeker van de tijdseenheid, maar het gaf me een schok).

Het is alsof je het gaspedaal intrapt wanneer je een betonnen muur nadert, in plaats van te remmen. :onheil:
Dernière édition par jean63 de 04 / 12 / 07, 15: 44, 1 keer bewerkt.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 04/12/07, 15:33

Christophe schreef:Ik kan het niet lezen vanwege MerdiaPlayer10, die ik echter weiger te installeren:

Deze ontbossing stoot meer CO2 uit dan de mondiale transportuitstoot bij elkaar


Eh... het lijkt mij al enorm, maar wat meer is, als het CO2 is uit de verbranding van hout, zijn de resultaten nul...
Als het CO2-equivalent is aan CH4 uit bodemrot, is het anders.

De nuance is belangrijk (ik betwijfel of journalisten weten hoe ze dat moeten doen...).

ensuite: we moeten niet in absolute termen denken, maar in tonnen CO2 per inwoner OF per $ gecreëerd bbp...en het lijkt mij dat Indonesië zo slecht nog niet is...

Dit doet me denken aan een berekening die ik enige tijd geleden heb gemaakt op de forums Ik zal proberen het te vinden...


Dit zegt de N.Hulot Foundation:
Strijd tegen ontbossing
Ontbossing is een belangrijke bron van broeikasgassen. Het is verantwoordelijk voor ongeveer 20% van de uitstoot
globaal. Het wordt veroorzaakt door verschillende factoren, zoals de omzetting van bossen in landbouwgrond en het illegaal kappen ervan
hout, of de productie van landbouwbrandstoffen. Sommige ontwikkelingslanden, zoals Papoea-Nieuw-Guinea of ​​de
Costa Rica heeft in 2005 voorgesteld dat de onderhandelingen over klimaatverandering de implementatie van een
mechanisme voor de bescherming van bossen om de vernietiging ervan en het vrijkomen in de atmosfeer van grote hoeveelheden bos te voorkomen
koolstof die ze hebben opgeslagen. Dit voorstel wordt momenteel bestudeerd en zou moeten leiden tot besluiten op Bali
eindelijk eens reageren op dit probleem.

Ze specificeren niet de exacte oorzaak.
Wat ik begreep was het resultaat van de vernietiging door brand van takken of misschien hele bomen om plaats te maken voor het planten van palmbomen. Ook kan er methaan uit de bodem vrijkomen (veenmoerassen die door ontwatering uitdrogen!!).
Wat een kolossaal verlies aan koolstofopslagende biomassa die gebruikt zou kunnen worden om een ​​deel van de planeet te verwarmen. Deze uitgestoten CO2 is nutteloos omdat het niets anders mogelijk maakt dan ontbossing.
Ik denk niet dat we op het niveau van Indonesië moeten denken, maar wereldwijd, omdat hun exotische houtsoorten worden gebruikt om onze deuren en ramen, tuinmeubelen enz. te maken, en hun palmolie, exporteren ze deze ook naar onze landen.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 04/12/07, 21:26

oke ik ben er mee bezig...
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 04/12/07, 23:21

Misterloxo schreef:oke ik ben er mee bezig...

Nu je toch bezig bent, is er ook het nieuws van FR3 avond 3 van 04/12/07:
ontbossing (vervolg) + interview met Jean Jouzel om dit probleem van ontbossing in arme landen op te lossen.

JT nog niet online ............ ga naar de FR3-site.

dankzij jou.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Remundo en 168 gasten