Informatie, censuur, mediadebat: waar is de waarheid gebleven?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Nieuws, censuur, mediadebat: waar is de waarheid gebleven?




par humus » 17/09/21, 08:27

Christophe schreef:Ah, het is voor DAAROM ?

Ik zie het verband niet dat u wilt leggen tussen “beheer van de covid-crisis” en “beheer van de klimaat-/milieucrisis”?

Het enige verband dat ik zie is de uitdrukking van bepaalde individuele hebzucht, gekoppeld aan individuele onbewustheid, met andere woorden, de volledige uitdrukking van het kapitalisme.
Ik betwijfel ten zeerste of er een doelbewuste en verborgen wens bestaat om de wereldbevolking terug te dringen, zodat een kleine elite van overlevenden kan blijven genieten van de huidige manier van leven.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Nieuws, censuur, mediadebat: waar is de waarheid gebleven?




par Janic » 17/09/21, 09:04

humus
Ik betwijfel ten zeerste of er een doelbewuste en verborgen wens bestaat om de wereldbevolking terug te dringen, zodat een kleine elite van overlevenden kan blijven genieten van de huidige manier van leven.
en toch! : Cry: :onheil: We moeten dit niet zien vanuit een epinale beeldhoek, maar als een schadelijke atmosfeer, een zeer reële collectieve zelfvernietigende zieke geest, van de onderkant van de sociale ladder tot aan de hoogste top, met hier en daar een paar alarmschieters die schreeuwen in bijna totale onverschilligheid, omdat we allemaal min of meer gevangen zitten in dit destructieve systeem, zoals insecten gevangen in een spinnenweb.
Deze COVID-proefballon is kenmerkend voor de situatie waarin de angst de overhand heeft op de rede onder degenen die geconditioneerd zijn om zich te laten doen, in het licht van de rede en het respect voor de vrijheid om te geloven of te doen, ... of niet te doen. : Oops:
3 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: Nieuws, censuur, mediadebat: waar is de waarheid gebleven?




par Christophe » 17/09/21, 10:04

humus schreef:Ik betwijfel ten zeerste of er een doelbewuste en verborgen wens bestaat om de wereldbevolking terug te dringen, zodat een kleine elite van overlevenden kan blijven genieten van de huidige manier van leven.


Dit waren al vragen... suggestief, maar vragen... : Cheesy:

Als de wil er is, gaat het meer om het veranderen van onze levensstijl dan om het terugdringen van de bevolking... daarvoor is Covid niet effectief genoeg! Ik weet niet eens zeker of het in de top 10 van doodsoorzaken in 2020 staat!! ABC of Obamot vinden dat zeker voor ons!

De gezondheidspas is een test en het openen van de doos van Pandora van onze individuele vrijheden voor elk ander type pas...

Stel je een klimaatpas voor waarmee je jaarlijks je co2-quotum krijgt dat je niet mag overschrijden. Eenvoudig!!
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Nieuws, censuur, mediadebat: waar is de waarheid gebleven?




par humus » 17/09/21, 10:36

Christophe schreef:
humus schreef:Ik betwijfel ten zeerste of er een doelbewuste en verborgen wens bestaat om de wereldbevolking terug te dringen, zodat een kleine elite van overlevenden kan blijven genieten van de huidige manier van leven.


Dit waren al vragen... suggestief, maar vragen... : Cheesy:

Als de wil er is, gaat het meer om het veranderen van onze levensstijl dan om het terugdringen van de bevolking... daarvoor is Covid niet effectief genoeg! Ik weet niet eens zeker of het in de top 10 van doodsoorzaken in 2020 staat!! ABC of Obamot vinden dat zeker voor ons!

De gezondheidspas is een test en het openen van de doos van Pandora van onze individuele vrijheden voor elk ander type pas...

Stel je een klimaatpas voor waarmee je jaarlijks je co2-quotum krijgt dat je niet mag overschrijden. Eenvoudig!!

Vanuit dit gezichtspunt zie ik het wel : Wink:
We bevinden ons in de testfase van het concept van slagen. : Mrgreen:

Het ergste is dat ik vanuit ecologisch oogpunt denk dat het noodzakelijk zal zijn.
Dit is niet mijn wens, maar gezien de huidige inertie kan het autoritarisme/de groene politie zich op een dag opdringen.
Niet in het bijzonder door de Groenen, maar door het pragmatisme* van degenen die aan de macht zullen komen.
* zeer laat bewustzijn van de problemen.
1 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Nieuws, censuur, mediadebat: waar is de waarheid gebleven?




par humus » 17/09/21, 10:39

Janic schreef: omdat we allemaal min of meer gevangen zitten in dit destructieve systeem, zoals insecten gevangen in een spinnenweb.

Zelfs als het waar is, kan ik het horen door het daarbij te laten.
zie het tweede punt van dit bericht en mijn conclusie : Wink:
co2-klimaatverandering / de-laatste-cijfers-en-meteorologische-gevolgen-van-globale-opwarming-t13878-1530.html # p467437
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: Nieuws, censuur, mediadebat: waar is de waarheid gebleven?




par GuyGadeboisTheBack » 17/09/21, 12:39

(En altijd dezelfde "databases" bij Végaz... Fact&Furious de boef staat op de eerste plaats. Over een voorbeeld gesproken!!!) : Roll:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Nieuws, censuur, mediadebat: waar is de waarheid gebleven?




par Exnihiloest » 17/09/21, 12:57

Christophe schreef:...De gezondheidspas is een test en het openen van de doos van Pandora van onze individuele vrijheden voor elk ander type pas...
...

Onze individuele vrijheden tellen al lang niet meer mee in de milieubeweging. Tegen de gezondheidspas zijn en vóór milieumaatregelen zijn, is slechts een dictatoriale keuze. Coherentie betekent het tegendeel van beide.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Nieuws, censuur, mediadebat: waar is de waarheid gebleven?




par Exnihiloest » 17/09/21, 13:00

humus schreef:Het ergste is dat ik vanuit ecologisch oogpunt denk dat het noodzakelijk zal zijn.
Dit is niet mijn wens, maar gezien de huidige traagheid...

“niet mijn wens maar”: pure Khmer Vert-hypocrisie.
Het is duidelijk dat alleen een eco-dictatuur de domme maatregelen kan opleggen die de milieubeweging aanbeveelt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14931
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4346

Re: Nieuws, censuur, mediadebat: waar is de waarheid gebleven?




par GuyGadeboisTheBack » 17/09/21, 13:02

Mooie evolutie van het "brein" bij Blédina: We gingen van pap naar oud water... Ga een behandeling krijgen, wrak... : Roll:
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 237-gasten