Het Poutine-systeem: documentaire vanavond op France2

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975

Het Poutine-systeem: documentaire vanavond op France2




par Christophe » 29/11/07, 18:40



... maar zoals gebruikelijk voor alle documentaires die mensen over de hele wereld wakker maakten, werd het laat uitgezonden, in dit geval om 23 uur ...

HET POUTINESYSTEEM - Docu. - Politiek ©

Herkomst: Fra. (2007) Stereo.

Realisatie: Jean-Michel Carré.

Datum: 29 / 11 / 2007
Schema: 23H00 - 00H40
Duur: 99 mn

Is Vladimir Poetin het instrument van de KGB of de hoofdaannemer van het systeem dat hem aan de macht heeft gebracht? President van Rusland sinds maart 2000, deze ex-kolonel van de geheime diensten volgde Boris Jeltsin op. Zijn missie: om zijn plaats in Rusland op het internationale toneel te herstellen, na de val van de USSR. Dit document brengt de daverende opkomst van de meest raadselachtige politieke leider van vandaag tot leven. Hij toont de methoden die hij gebruikte om Rusland op zijn eigen manier vorm te geven, om de geopolitieke toekomst van de wereld te beïnvloeden. Rechters die hebben geprobeerd de verduistering van machthebbers tegen te gaan, getuigen van dit onverbiddelijke machtsmechanisme.


De link met econologie? Russisch gas en olie natuurlijk ... evenals dat van zijn vroegere "satelieten" uit de tijd van de USSR (ik denk dat Chetechia breed zal worden besproken).

We zullen de kwaliteit zien, in de hoop dat deze van hetzelfde niveau is als "Koersk een onderzeeër in troebel water" zie: natuurrampen/pieces-a-conviction-erika-mysteries-around-a-cargo-t2995.html

Video:



Zie ook:

Poetin - Het nieuwe rijk (2016)

Hoe Vladimir Poetin van de meest pro-Europese van de Russische politici veranderde in een president die de internationale gemeenschap tart? De documentaire van Jean-Michel Carré, gefilmd vanuit Russisch oogpunt, dompelt ons onder in het hart van het beleid van het hoofd van het Kremlin.




0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 30/11/07, 01:54

Hé, mijn voorouders ... we zitten niet in de nesten ...

Bush lijkt een aardige jongen naast Poetin te zijn ... het zal snel verschroeid ruiken ...

Niet slecht de aanslagen van 1999 toegeschreven aan de Tchetchènes ... maar georganiseerd door de FSB (ex-KGB) ... geen geluk 2 vermomde agenten werden betrapt tijdens de operatie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 30/11/07, 17:03

Ik zag deze documentaire en ik nam die op Bush (die na de krant van de nacht volgde) op VHS-tape op, maar nog niet bekeken.

Poetin en zijn voormalige KGB-medewerkers zijn behoorlijk eng. :onheil:

We vragen ons af wie het kan stoppen ... behalve de dood.

Het lijkt erop dat hij per pirouette zal aankomen om opnieuw een 3e president van Rusland te worden (wanneer dit niet in de grondwet is voorzien) om bepaalde landen van de voormalige Sovjet-Unie opnieuw te absorberen. Het lijkt erop dat Oekraïne ook zwaar wordt overschreden; de oranje revolutie maakte een flop en Putin legde de enterhaak er weer op met zijn black-outs naar gasfracties ...

Bush is inderdaad een kleine buurjongen.

De documentaire over de Koersk was ook geweldig.

Over het algemeen zijn de infrarooddocumenten erg goed, maar als ze het om 21 uur zouden uitgeven, zouden de neuronen van mensen te veel werken ... en ook zou het hen ideeën geven.

We moeten onszelf gelukkig vinden dat we dergelijke documenten in Frankrijk kunnen zien. Ik vraag me af of er geen enkele Russische spion van de FSB is die naar deze docuses kijkt die in het Westen passeren? Het doet denken aan het begin van de Koude Oorlog op energie.

Ze zeiden ook dat de Russen gas en wapens leveren aan de Chinezen, wapens aan Venezuela en andere anti-Amerikaanse landen. Ik geloof echt dat er plannen zijn om een ​​netwerk van pijpleidingen te bouwen die een groot deel van de wereld van gas zouden voorzien.
Zodra dit netwerk is voltooid, zullen zij de meesters van de wereld zijn. Bij het minste teken van rebellie zullen ze de poorten sluiten.

Ik moet kijken of het Russisch gas is dat mijn boiler aandrijft !!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 30/11/07, 20:23

jean63 schreef:Ik moet kijken of het Russisch gas is dat mijn boiler aandrijft !!


Goede reactie :) Zonder olie en gas zou de wereld veel minder verrot zijn ... (niet in de zin van vervuiling) ... en wij allemaal ... dus vervang deze ketel snel door een houtketel! 8)

Hout is niet DAT van ecologie en besparingen is ook geen bevestiging van HET wereldsysteem ... en vooral zijn excessen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 30/11/07, 22:38

Christophe schreef:
Hout is niet DAT van ecologie en besparingen is ook geen bevestiging van HET wereldsysteem ... en vooral zijn excessen ...


Behalve dat meer en meer mensen verwarmen met hout (pelletkachels ...) en plotseling de prijzen blijven stijgen.

Erger nog, sommige bedrijven die houtpellets produceren, importeren hout uit Polen en andere oosterse landen. grr

Maar het is waar dat een goed beheer van de houtbron (koolstofval ...) een van de beste keuzes is die landen kunnen maken ...
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 30/11/07, 22:47

Ja, ik ben het ermee eens, maar toen ik het over drift had, was het in zijn ergste vorm: oorlog en erger genocide ... omdat er op dit moment geen genocide is geweest voor hout ... moderne geschiedenis ...

Terwijl voor olie ... of gas ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 30/11/07, 23:21

Christophe schreef:Ja, ik ben het ermee eens, maar toen ik het over drift had, was het in zijn ergste vorm: oorlog en erger genocide ... omdat er op dit moment geen genocide is geweest voor hout ... moderne geschiedenis ...

Terwijl voor olie ... of gas ...


ja vanuit dit oogpunt is het zeker; er is al veel bloed vergoten voor deze hulpbronnen (koolwaterstoffen). :x
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 01/12/07, 03:48

Dag

Laat het ons weten als het hout op is
gisteravond aankondiging van de sluiting van 2 papierfabrieken, bijna 2000 banen in de bosbouw.
blijkbaar is er teveel hout.
Het bos begint op 60 km van mijn huis en strekt zich uit over 1000 km naar het noorden
We wachten op de zomer totdat de bossen branden, de houthakkers zullen zich opnieuw omschrijven als brandweerlieden (in de zomer soms 120 open haarden in activiteiten een 15e niet-controleerbaar)
Een pijplijn die olie levert Canada / VS heeft zojuist 2 doden gebroken onmiddellijk toename van de bruto naar het nieuws 20% van het verbruik van de VS passeert in deze leiding? we leren het elke dag ..
Ik weet niet of hij dit doorgeeft aan jouw nieuws? de prijs van ruwe olie zeker niet de redenen?
Andre
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 01/12/07, 10:13

Hmmmm,

het gas dat in Frankrijk wordt verbruikt, zou grotendeels uit Algerije moeten komen ...

Het is raar, het document van Poetin staat haaks op de site voltaire.net ...


Maar ik heb zelf nog een vraag, ik heb gehoord dat Frankrijk hele boten met zoet water naar L'Algerie levert, heeft iemand daarover gehoord ??


Amitiés
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79127
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 01/12/07, 10:28

freddau schreef:het gas dat in Frankrijk wordt verbruikt, zou grotendeels uit Algerije moeten komen ...


Hoe zit het met de deposito's van Pau en Lacq? Ze zijn (nog) niet uitgeput ...

freddau schreef:Het is raar, het document van Poetin staat haaks op de site voltaire.net ...


Dat wil zeggen?
Voltaire is duidelijk anti-Amerikaans, zou hij dan pro-Russisch zijn? Dus hij zou de Tsjetsjeense genocide negeren? (20% van de bevolking gedood, het is zoveel als Polen tijdens de 2e wereldoorlog !!) :onheil:

freddau schreef:Maar ik heb zelf nog een vraag, ik heb gehoord dat Frankrijk hele boten met zoet water naar L'Algerie levert, heeft iemand daarover gehoord ??


Ik zie de relatie niet echt, maar het zou mogelijk kunnen zijn ... in een crisis denk ik ... bestaat die waterboot nog? : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten