Plutonium ontsnapt aan CEA Cadarache-inventaris

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/10/09, 10:09

Citation:

ASN vraagt ​​CEA ook om "de verdeling van het onderwerp binnen de werkplekken" te specificeren. De zwaarst beladen doos bevatte 10 kilo plutoniumstof in plaats van de 1,8 die verwacht werd voordat de demontage begon.


Maar het is absoluut walgelijk op deze plek! Zijn ze het aan het malen, of wat? : Cry:

Dus waar ik niets van begrijp zijn stralingsbeschermingsmaatregelen: mijn taken brachten me ooit naar een nucleair chemisch centrum waar producten werden opgeslagen in kluizen (1m80 H, 1m20 breed) 2m uit elkaar en waar de hoeveelheden splijtstof die konden worden opgeslagen waren in de orde van grootte van 10 tot 15 gram per doos en we hebben het hier over 10 kg plutonium per doos: overleven we dat?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 27/10/09, 10:58

het is tijd om vragen te stellen ... normaal dat ze doen wat ze willen trouwens, bestaat er niet zoiets als een onafhankelijke nucleaire autoriteit? Ik heb het niet over ASN, maar over CRIIRAD: weet iemand waarom ze bestaan ​​en sinds wanneer?
zij waren het die in 1986 de leugen van de staat over de besmettingen van de wolk onthulden, en we besloten de schapen te informeren die onze ouders waren, gelovigen in kernenergie tegen een achtergrond van toespraken over onafhankelijkheid en race voor bom ... altijd het oude praatje.

aumicron, het "uitgaan van nucleair" netwerk is het enige netwerk dat meer dan 800 verenigingen verenigt (allemaal hetzelfde!) die strijden tegen, met greenpeace en vele anderen.

kende je ze niet?

het debat bestaat! hij is nog nooit ergens anders zo aanwezig geweest, met alle rapporten, documenten etc...

Ik blijf zeggen dat ze naar de gevangenis moeten, en dat zal op een dag gebeuren. de beschrijving van wetteloosheid bagatelliseert naar mijn mening wetteloosheid; dus je moet stevig blijven.
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 04/11/09, 14:56

Wat Cadarache betreft, hier is een zaak die ik al een paar maanden volg en die volgens mij vrij duidelijk maakt hoe moeilijk het is om de wet toe te passen wanneer het gaat om kernenergie.

Kortom, deze zaak betreft de rechtszaken die zijn aangespannen tegen het centrum voor nucleaire studies met als doel het te laten veroordelen door de vrouw van een ingenieur die omkwam bij de explosie van een tank tijdens de ontmantelingsoperaties van een experimentele kernreactor. Na vele avonturen was het Hof van Cassatie het eens met deze persoon en kon een nieuwe procedure beginnen bij het Hof van Beroep van Aix en Provence. Zie het artikel in La Provence van 24/08/2009

http://www.laprovence.com/articles/2009 ... leaire.php

Ondanks het oordeel van het hof van cassatie heeft het hof van beroep van Aix-en-Provence onlangs de procedure die het tegen het Centre de Cadarache had aangespannen, niet-ontvankelijk verklaard. Zie het artikel in La Provence van 3/11/2009

http://www.laprovence.com/articles/2009 ... arache.php
0 x
Om te betogen.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 04/11/09, 15:11

deze zaak dateert van 20 jaar geleden, blijkbaar is de weduwe eindelijk blij te hebben gehoord "ja, er waren disfuncties in deze zaak".

het is duidelijk dat de nucleaire lobby een crimineel is, de wet wordt niet toegepast.

maar sinds 2006 moet bekend zijn dat de heersende macht deze industrie in de geheime verdediging plaatste, de ondoorzichtigheid houdt op dezelfde manier transparantie vast.

de staat is dus schuldig, volgens mij komt het initiatief van dezelfde lobby die midden in de nacht druk uitoefende zodat deze wet er komt.

die defensiegeheim en dus artistieke vaagheid rond kernenergie met elkaar verbindt: het maakte het probleem alleen maar groter.

de mensen eisen echter transparantie en waarheid.

de wet gestemd onder de dekmantel van militair nucleair verbergt de ondeugden van de industrie die doorverkoopt met de civiele.

de dubbele hoed, makkelijk ... het is echter ondemocratisch en zou alleen vanwege dit principe verboden moeten worden!

anders is het maffia en corruptie, je moet het durven zeggen!
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 04/11/09, 16:11

jonule schreef:blijkbaar is de weduwe eindelijk blij te hebben gehoord "ja, er waren disfuncties in dit geval"

jonule, je zou de tijd moeten nemen om de 2 links te lezen die ik heb geplaatst. Deze weduwe is helemaal niet gelukkig. Ze strijdt sinds 1994 tegen het rechtssysteem en de nucleaire lobby, waarvan ze in ruil voor haar stilzwijgen geld weigerde. Het lijkt mij dat zijn manier van lopen wat meer respect van jou verdient.
0 x
Om te betogen.
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 05/11/09, 11:38

uh, er is een misdeal met de micron, natuurlijk respecteer ik zijn aanpak;

maar nadat ik 1 of 2 maanden geleden aandacht aan de zaak heb besteed en dit artikel al heb gelezen, weet ik dat zijn stappen tot nu toe nooit succesvol waren geweest, en dat het "eindelijk" na 15 jaar is dat gerechtigheid het hoort, na rebound.

Vijftien jaar stilte van een justitie die nog steeds geen dossier heeft afgerond dat haar toch duidelijk lijkt. "Het is te lang, het is gek, zegt Claudette Allègre. Maar ik raakte eraan gewend, het is niet nu dat ik ga opgeven. Het ergste waren de eerste tien jaar, met een volledig geblokkeerde instructie".
[...]
Het onderzoek tegen X begon de dag nadat het ongeval eindigde, elf jaar later, met ontslag.
[...]
Wonder boven wonder worden de rechtstreekse citaten van Claudette Allègre en de federale unie van nucleaire vakbonden CFDT door de rechtbank ontvankelijk verklaard maar het hof van beroep herleidt deze kleine overwinning al snel tot niets. De verrassing komt van het Hof van Cassatie dat vorig jaar november Claudette Allègre over de hele linie reden gaf.
[...]
Gered door het Hof van Cassatie keert de procedure op 14 september terug naar het Hof van Beroep. Ruim vijftien jaar na de feiten wissen we alles en beginnen we opnieuw.


dit zijn vrij lange procedures, maar het feit dat haar verzoek wordt gehoord, is nog steeds een overwinning voor haar!
en in die zin is ze "gelukkig"; Ik hoop dat je het begrijpt.
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Ahmed, Macro en 177 gasten