Goede Franse tv-series: doe dit niet, doe dat niet!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 03/01/11, 14:20

En bah ik ben blij dat mijn tv alleen maar dient als ondersteuning voor stof.

Het is herzien gezien, slecht gespeeld en gemakkelijk ... En als het een van de beste series is, stel ik me de anderen voor.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/01/11, 14:29

Geen indy49 op deze, je hebt het mis :)

Er is een aflevering van S1, de 6e, geloof ik met het jubileum, echt uitstekend! Ik was driekwart van de tijd mdr ...

Nee eerlijk gezegd voor een keer dat de Franse tv 100% Frans uitzendt, ook fijn om niet kieskeurig te zijn!

Daarna is het natuurlijk series als Breaking Bad niet waard ... maar het budget mag ook niet hetzelfde zijn ...

Een jongen een meisje is een concept uit Quebec.

De originele versie wordt van tijd tot tijd uitgezonden op TV5monde. Het is anders dan het Frans van dujardin maar net zo lekker (zie soms meer) ...

ps: slecht gespeelde bever? wat zijn uw seriereferenties? :schok:
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 03/01/11, 15:21

ps: slecht gespeelde bever? wat zijn uw seriereferenties?


De must is Sous le Soleil of Club Dorothée, al het andere is waardeloos. : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

Als kleine serie vond ik een jongen, een meisje of een koffiecamera leuk.
Anders kijk ik de rest niet eens naar Les Hope, FBI, NCIS, naar jou, je hebt ze allemaal gezien. De scenario's zijn hetzelfde voor elke aflevering, ze veranderen alleen de naam van de personages.

Ik kijk liever naar films (en meer): Marthyr, Morse, De zonen van de mens, Very bad Trip, District 9, De smaak van anderen, De weg ... Een uniek scenario, geloofwaardige personages, ...

Pubgrappen zijn twee of drie keer grappig en als je er eenmaal achter bent, is het gewoon saai. Een beetje zoals een serie die op de 2 speelde, waar twee jongens de rol van twee meisjes spelen. Ik herinner me de naam van de serie niet, het is een meisjesnaam die eindigt op "A". Priscilia of zoiets. Je kijkt naar twee afleveringen, het is grappig en daarna wordt het een lus.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/01/11, 15:27

Denk je aan Samatha oeps? Dus er is de mega grote rotzooi! Ik weet niet eens hoe het zo lang had kunnen voortduren ...

Anders +1 op de bittere shit-serie ... we hadden het er hier net over: https://www.econologie.com/forums/top-100-au ... 10318.html

Maar je kunt eerlijk gezegd de kwaliteit van een Amerikaanse blockbuster niet vergelijken met een Franse serie (kwestie van budget, middelen ...) tegen een lager budget ...

Als je van originaliteit houdt, bekijk dan deze: https://www.econologie.com/forums/enter-the- ... 10317.html (Houd ervan of haat het). Budget verlaagd met $ 12 miljoen, maar het zal de bioscoop waarschijnlijk veel meer markeren dan de Ricaanse producties op 200 miljoen ...

ps: Zeer slechte trip, ik vond het nogal teleurstellend in vergelijking met het "hooi" dat we maakten ... Ik gaf verreweg de voorkeur aan Las Vegas Parano ...
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 03/01/11, 21:36

Denk je aan Samatha oeps?


Ja allemaal stapel.



Maar je kunt eerlijk gezegd de kwaliteit van een Amerikaanse blockbuster niet vergelijken met een Franse serie (kwestie van budget, middelen ...) tegen een lager budget ...


Nee dat is zeker. Maar misschien als de Franse series minder nazi waren, zouden de producenten niet aarzelen om te investeren.
Want als ik het leven mooier zie, onder de zon, wil dat niet dat je wilt investeren.
Dan hoeft een man een meisje en een koffiecamera niet veel geld te kosten om te produceren. Geld is niet alles.


Las Vegas Parano ..


Ik heb deze cultfilm nog steeds niet gezien
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 03/01/11, 23:31

Het is niet dat ze niet willen investeren, maar ze geven de voorkeur aan het gemak van de Amerikaanse buy-out in plaats van de thuisproductie: veel winstgevender ...

1 man 1 meisje en de productie van koffiecamera's is al jaren gestopt ...

Ben geen dokter in de franse serie maar er is bijvoorbeeld Kaamelott die opvalt? (vooral seizoen 5 en 6) Nou, de productie is daar ook ...

Het is nog steeds een goede serie!

Ah als je Las Vegas Parano niet hebt gezien, ik begrijp dat je de "remake" leuk vond ... nee ik maak een grapje, de senar heeft niets te doen (behalve de sfeer) : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 10/11/11, 12:39

Seizoen 4 wordt vanaf 16 november uitgezonden: gezien de periode zal het goed zijn voor het moreel!

Info: http://programmes.france2.fr/fais-pas-ci-fais-pas-ca/
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/11/11, 20:04

De eerste 2 afleveringen van de S4 zijn goed, hij ziet er beter uit dan de S3 die eerlijk gezegd een beetje originaliteit ontbeerde ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/11/11, 12:39

De trend wordt bevestigd met de 2 afleveringen van gisteravond: het is goed! Ik was verschillende keren lol ... Fabienne altijd zo goed!

Zeker de beste Franse serie van het moment (met Braquo in een ander genre, gespierder op C +)

Om opnieuw te zien op pluzz ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 212-gasten