Ernstig ongeval bij een waterkrachtcentrale in Siberië

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land

Ernstig ongeval bij een waterkrachtcentrale in Siberië




par recyclinage » 17/08/09, 13:44

MOSKOU - Vierenvijftig mensen worden vermist na het ongeval in de belangrijkste waterkrachtcentrale van Rusland, leren we van de autoriteiten.
Ten minste acht mensen kwamen om en 10 raakten gewond bij een ongeval in de belangrijkste waterkrachtcentrale van Rusland en 54 mensen worden vermist. Water overstroomde om nog onbekende redenen een van de kamers van de krachtcentrale van Saiano-Shushenskaya, meer dan 3.000 km ten oosten van Moskou. (Reuters / Ilya Naymushin)

Ten minste acht mensen kwamen om en 10 raakten gewond bij een ongeval in de belangrijkste waterkrachtcentrale van Rusland en 54 mensen worden vermist. Water overstroomde om nog onbekende redenen een van de kamers van de krachtcentrale van Saiano-Shushenskaya, meer dan 3.000 km ten oosten van Moskou. (Reuters / Ilya Naymushin)

Volgens een woordvoerster van het Russische parket zijn minstens acht mensen gedood en tien gewond geraakt.

Water stroomde om nog onbekende redenen in een van de kamers van de Saïano-Shushenskaya-krachtcentrale in Siberië, meer dan 3.000 km ten oosten van Moskou.

"Er is geen risico voor de bevolking", zegt Irina Boutenko, woordvoerder van het Ministerie van Noodsituaties.

Een explosie kan de oorzaak zijn van het ongeval. Russische media maken ook reclame voor de mogelijkheid van een plotselinge stijging van het waterpeil.

RusHydro, die de fabriek exploiteert, heeft de productie stopgezet. De centrale Saïano-Chouchenskaïa, die in 1978 werd ingehuldigd, levert aan de aluminiumfabrieken van de grootste producent ter wereld, de Rusal-groep.


het express bronnieuws
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 17/08/09, 13:50

Hé ja ... overal zijn er industriële risico's!

Er waren 2 grote rampen op waterkrachtcentrales in Frankrijk en Italië in de jaren 60, waarbij duizenden doden stroomafwaarts vielen ...

Hier is de Italiaan: http://fr.wikipedia.org/wiki/Barrage_de_Vajont

Maar zal een ecoloog die denkt dat hij alles weet te begrijpen dat er niet ALLEEN nucleair is, wat gevaarlijk is ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/08/09, 16:27

In termen van industrie is er immers altijd een risico.
Zo hoorde ik enkele jaren geleden van een plantmanager van Electrabel, waarvan één van de alternatoren was ontploft (Verbrande Brug, Vilvoorde: 2 doden) dat er gemiddeld jaarlijks een grote turbo-alternator explodeerde. in de wereld (volgens de verzekeraars)
Bij waterkracht, een turbine die afslaat, moet die ook veel schade aanrichten
en laten we ook niet vergeten dat beton niet volledig waterdicht is, het scheurt, het moet worden gecontroleerd met rekstrookjes, enz ...
Ik heb ooit de ondergrondse galerij van de Plate Taille-dam bezocht (nabij Walcourt, België). Ik verzeker je dat ik niet al te gerustgesteld was: de vloot plast overal!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 17/08/09, 16:51

elephant schreef:Ik heb ooit de ondergrondse galerij van de Plate Taille-dam bezocht (nabij Walcourt, België). Ik kan je verzekeren dat ik niet al te gerustgesteld was: de vloot plast overal!


Chuuuuuuuuuuuuut mag het niet zeggen!

Ik denk dat je nog minder gerustgesteld zou zijn geweest in een BR ... (reactorgebouw) ... maar ssst!
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten