Het beëindigen van de Stilte op Silent Wereld Cousteau

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 23/07/15, 11:09

Janic schreef:Ik twijfel er geen moment aan dat je spreekt als een alleseter (het tegendeel zou verrassend zijn), maar mijn gedachten waren doelgericht en precies: welke ervaring heb je in de VG om daar als een expert op het gebied van te kunnen spreken? onderwerp? Op het eerste gezicht: geen!

Aan de ene kant spreek ik er niet over als expert...Maar als waarnemer van wat ik om me heen zie...Marie Jeanne, Sabrina en een paar anderen wier paden ik kruiste toen ik op de middelbare school zat. ..

Ik ben 44 jaar oud...Ik heb altijd een omnivoor dieet gehad...Volgens wat ik heb gelezen en begrepen, ben je ouder dan 70, ben je al 40 jaar VG....dus je begint te worden vegetarisch, veganistisch, of in ieder geval rond je 30e gaan eten. Heeft u tijdens de groeifase van uw lichaam omnivoor gegeten? of ik heb het verkeerd ?
U verkeert in goede gezondheid (en ik hoop dat u dat zo blijft), maar helaas zal in uw geval niemand kunnen bevestigen of dit te danken is aan uw verandering in uw dieet aan het einde van uw leven (en ja, het is lelijk dat we beginnen verliezen vanaf ongeveer 26 jaar) of dankzij wat u tijdens uw jeugd heeft gegeten. Als uw kinderen en kleinkinderen vanaf het begin VG's waren, zullen ze goede statistische elementen vormen...

En om op het onderwerp terug te komen....Ik tolereer geen nodeloze barbaarse handelingen jegens levende wezens..Zelfs als ik er een paar op mijn bord leg.Ik heb na mijn studie twee jaar in een slachthuis bij de gezondheidsinspectie gewerkt... De slagers uit die tijd (waarvan mijn vader deel uitmaakte) waren veel minder barbaars dan het Cousteau-team uit de jaren 60...
Na een moord blijft het een moord...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 23/07/15, 14:26

macro
Janic schreef:
Ik twijfel er geen moment aan dat je spreekt als een alleseter (het tegendeel zou verrassend zijn), maar mijn gedachten waren doelgericht en precies: welke ervaring heb je in de VG om daar als een expert op het gebied van te kunnen spreken? onderwerp? Op het eerste gezicht: geen!

Aan de ene kant spreek ik er niet over als expert...Maar als waarnemer van wat ik om me heen zie...Marie Jeanne, Sabrina en een paar anderen wier paden ik kruiste toen ik op de middelbare school zat. ..

Ik ga niet eens bewijzen dat je ongelijk hebt! Wanneer ik de forums VG Ik ben geschokt door de onwetendheid over dit onderwerp bij deze jonge mensen die geraakt zijn door het lot dat aan dieren is voorbehouden en die onverschillig lijken tegenover hun eigen lot. Van de ene op de andere dag laten ze (meestal willen de jongens stoer en ongevoelig spelen) vlees, eieren, vis en zuivelproducten achterwege zonder voorzorg of vooruitstrevendheid. Dit is niet alleen een voedingsabsurditeit, maar ook een aanzienlijk risico op pathologieën als gevolg van daaropvolgende tekortkomingen.
Dus ja, deze VG verheerlijkt niet de filosofie die tot dan toe werd bestreken, namelijk het in een betere staat brengen van de gebrekkige machine zonder toevlucht te nemen tot gifstoffen die al jaren worden geabsorbeerd, en met behoud van de onnodige slachting van talloze dieren.
Daarom denk ik dat de mening van een paar duizend niet-VG-diëtisten uit twee landen die qua leefomstandigheden, cultuur etc. verschillend zijn, beter is dan een paar incidentele bijeenkomsten.

Ik ben 44 jaar oud...Ik heb altijd een omnivoor dieet gehad...Volgens wat ik heb gelezen en begrepen, ben je ouder dan 70, ben je al 40 jaar VG...

46 jaar om precies te zijn! Je telt nogal wat!

dus je begon rond je dertigste vegetariër of veganist te worden, of in ieder geval de manier waarop je eet te veranderen. Heeft u tijdens de groeifase van uw lichaam omnivoor gegeten? of ik heb het verkeerd ?

Je hebt het niet mis, ook al had ik de psychologische neiging om er een te worden, met een afschuw van bloed en geweld (zowel tegen mensen als tegen dieren), maar ik consumeerde heel weinig planten zoals alle grote gezinnen met lage inkomens. (de gebruikelijke pasta, aardappelen, bonen, snoep)
U verkeert in goede gezondheid (en ik hoop dat u dat zo blijft), maar helaas zal in uw geval niemand kunnen bevestigen of dit te danken is aan uw verandering in uw dieet aan het einde van uw leven (en ja, het is lelijk dat we beginnen verliezen vanaf ongeveer 26 jaar) of dankzij wat u tijdens uw jeugd heeft gegeten.

Dit is precies waar het probleem in deze redenering ligt, omdat deze verband houdt met onwetendheid over het onderwerp (een onderwerp dat maar heel weinig mensen interesseert). Ik heb altijd een zeer kwetsbare gezondheid gehad (ik stierf bijna als kind), een kwetsbaarheid die aanhield tot de volwassenheid en de verandering in eetgewoonten (het enige element veranderde) en deze neiging tot kwetsbaarheid is afgenomen totdat deze bijna volledig verdwijnt (je kunt ' Maak van iets ouds niet iets nieuws!) afhankelijk van de mate van verandering die duidelijk is doorgevoerd. Om een ​​vergelijkend beeld te geven: wat het verschil maakt tussen de banksporter voor de tv en de winnaar van de Olympische Spelen is actieve en permanente betrokkenheid.

Als uw kinderen en kleinkinderen vanaf het begin VG's waren, zullen ze goede statistische elementen vormen...

Niet precies ! Frankrijk houdt zich niet bezig met dit soort statistieken (het betreft te weinig mensen om ook maar enigszins van belang te zijn (voor wie anders?)). Vervolgens kan mediaconditionering (cramming, zou je kunnen zeggen) zonder verificatie of geldige en vooral bestaande statistische controle niet laat dit toe. Er blijven kleine groepen VG's bestaan ​​die deel uitmaken van verenigingen en die zouden kunnen dienen als startpunt voor serieuze studies, maar slechts weinigen voelen zich aangetrokken tot dit soort enquêtes of pseudo-enquêtes die over het algemeen het onderwerp vertekenen (het is normaal dat de onderzoekers (zouden zelf geen VG zijn en doordrenkt van a-prioris en als ze VG zouden zijn, zouden ze beschuldigd worden van niet-neutraliteit) hebben de Amerikanen een minder ‘Latijnse’ geest en staan ​​ze meer open voor meningsverschillen.
Een paar sites hebben het avontuur geprobeerd zonder enige echte impact op de media die nauwelijks gevoelig zijn voor het onderwerp (wanneer ze een zekere onafhankelijkheid hebben) en het is in ieder geval van weinig (of geen) belang voor het grote publiek vanwege de psychologische en maatschappelijke impact van de consumptie van bidoche die de WHO, zelf, erkend als een merk van sociale promotie (zoals de auto trouwens). Zie China en zijn consumptie van rommel en auto's die omhoog schiet, net als alle bevolkingsgroepen die hun levensstandaard zien stijgen.

En om op het onderwerp terug te komen....Ik tolereer geen nodeloze barbaarse handelingen jegens levende wezens..Zelfs als ik er een paar op mijn bord leg.Ik heb na mijn studie twee jaar in een slachthuis bij de gezondheidsinspectie gewerkt... De slagers uit die tijd (waarvan mijn vader deel uitmaakte) waren veel minder barbaars dan het Cousteau-team uit de jaren 60...

Alle daden van dood zijn op zichzelf ‘barbaars’ in de ogen van elk bewust individu. Het is het begraven van deze gevoeligheid die dit onnodige geweld mogelijk maakt.
Het nazisme werd (na vele andere ideologieën van dezelfde soort) als een smerige barbaarsheid beschouwd en toch keerden de folteraars naar hun huizen terug en zorgden met tederheid en gevoeligheid voor hun families en nakomelingen. Maar mentaal hadden ze zichzelf ervan overtuigd dat deze vernietigingskampen gerechtvaardigd waren door hun leeftijdsgenoten, uit een andere cultuur, te beschouwen als dieren, erger nog als meubels, als grondstof die in stukjes zeep kon worden omgezet.
Gandhi begreep en leerde dat geweld eerst in het hoofd zit en dat er geen vrede op deze aarde kan bestaan ​​totdat deze mensen er een einde aan maken, te beginnen met hun relaties met dieren. Gandhi was VG geworden, het is duidelijk!
In een toespraak voor de London Vegetarische Vereniging op 20 november 1931 bevestigde Gandhi zijn trouw aan zijn ethisch vegetarisme: “Om vegetariër te blijven, de mens heeft een morele basis nodig. »

Na een moord blijft het een moord...

Niet helemaal ! Zolang individuen zich niet direct betrokken voelen, zijn onverschilligheid en zelfrechtvaardiging aan de orde van de dag. Maar als je je handen vuil moet maken (of liever je pootjes en wat daarbij hoort) is dat een ander verhaal. In meer dan veertig jaar heb ik daarom vaak de vraag gesteld aan collega’s, aan relaties (de VG’s besteden hun tijd niet aan het kijken naar hun navel, de samenleving bestaat uit een meerderheid van ‘culturele alleseters’) dat: als Ze moesten deze dieren die ze op hun bord hadden, doden en villen. Hoeveel zouden dat doen? En het antwoord (vooral in stedelijke centra) is negatief. Aan de meedogenloze knutselaars bood ik een heel eenvoudig experiment aan om hun aanleg voor omnivorisme te testen, en vreemd genoeg sloeg iedereen het aanbod af: wat hadden ze te verliezen? In theorie niets en zelfs op briljante wijze kunnen bewijzen dat de VG die beweert dat omnivorisme onwaar is, niet gegrond is?
Uw reactie en uw reflecties zijn echter standaard en klassiek, zoals bij elk onderwerp dat een bijna universeel systeem met een verre oorsprong in twijfel trekt. Het is een natuurlijke reflex van verdediging, van bescherming van prestaties en gewoonten. Daarna gaan sommigen, afhankelijk van het individu, verder dan deze culturen, deze schijn van “waarheid”.
Maar laat de valsspelers gerust zijn: dit is uitzonderlijk en onze samenleving is klaar voor nog vele jaren van kanker en hart- en vaatziekten (we moeten ruimte laten voor jonge mensen... die er helaas ook op steeds jongere leeftijd aan lijden) .: lees de statistieken sinds de eerste helft van de 20e eeuw) en met de belofte van het beroemde wondervaccin (nog één) dat al deze pathologieën zal oplossen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten