Het beëindigen van de Stilte op Silent Wereld Cousteau

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 20/07/15, 13:25

Janic schreef:
We kunnen antifysiologisch gedrag niet beschouwen als een criterium op het simpele feit dat gewoonten en gewoonten ze hebben bekrachtigd.

Het zijn niet alleen gebruiken of gewoontes... maar eerder de noodzaak en de evolutie van de soort die ervoor hebben gezorgd dat...

Inderdaad, soms heerst de noodzaak, zoals in zeer koude landen waar vegetatie uiterst zeldzaam is, hetzelfde geldt voor nomadische samenlevingen die hun velden en tuinen nauwelijks op hun schouders kunnen dragen.
Aan de andere kant, voor evolutie is het argument waardeloos. Inderdaad, alle menselijke fossielen vertonen tanden die vergelijkbaar zijn met de onze (dus geen evolutie) en zelfs pathologieën die specifiek worden beschouwd voor de huidige sedentaire populaties en aangezien het type tanden de voedselfamilie bepaalt, is er wetenschappelijke unanimiteit.
(In het geval van een omgekeerde wetenschappelijke bewering zou ik geïnteresseerd zijn in een dergelijke verwijzing en de oorsprong ervan)

Met betrekking tot de voorwaarden van fokkerij en dierlijke uitbuiting op industriële wijze (waar ik inderdaad soms mijn hart van verhef) en het feit dat we te veel producten van dierlijke oorsprong consumeren, ben ik oké.. Maar 10 enes van duizenden jaren ontkennen evolutie die ons hier heeft gemaakt om er vandaag over te praten... Voor mij is het ook een grote hypocrisie...

Zie hierboven over de evolutie! Bovendien is het geen kwestie van hypocrisie, maar gewoon van handel voor belangrijke sectoren van onze economie en hun lobby's.
Ter indicatie: roken bestaat al een paar eeuwen (en in veel culturen) en toch speelt het evolutieproces er geen rol in, aangezien het gebruik ervan een bron blijft van uiterst ernstige en soms dodelijke pathologieën.
Je bent een sapiens sapiens die achter een computer zit en het goede woord predikt... Geen cro magnon die in de grond krabt om wortels op te graven...

Het is niet nodig om cromagnon te zijn om de grond te krabben die ik ken!
Als ik zie wat ik biologisch oogst op mijn 200m² vierkante aardappelen... zie ik mezelf niet wachten tot volgend seizoen om weer te eten...

De cromagnons cultiveerden niet op 200m2, ze verzamelden een overvloedige en gevarieerde vegetatie en niet de beperkte selectie die onze huidige agronomie biedt. Dit verandert echter niets aan de anatomie van individuen.
En de planten..Heb je ze gevraagd of ze geleden hebben toen je ze plukte???

Deze is zo versleten dat hij vol gaten zit.
Het gaat er niet om zich uit te drukken in termen van lijden of niet. De koe heeft evenmin medelijden met het gras dat ze graast als de leeuw met de gazelle. Het gaat dus niet om de gevoeligheid van de huid, maar om het soort voedsel dat het meest geschikt is voor de consumptie van het individu, of het nu gaat om insecten, planten, zeedieren of landdieren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 20/07/15, 14:03

Verzamel overvloedige en gevarieerde vegetatie... Hier is het antwoord... Om aan de behoeften van een vegetariër te voldoen... Je moet het nog steeds kunnen, want als je geen nomade, migreerder of grootgrondbezitter bent... Je menukaart zal waarschijnlijk weinig gevarieerd zijn... Maar als extremist heb je altijd een antwoord... Wat me overigens niet van gedachten zal doen veranderen want ik ben een idioot... En dat is alom bekend, een eikel , het verandert niet van gedachten ... En aangezien ik de levensverwachting van mijn eerste voorouders al een tijdje heb overschreden ... zeg ik tegen mezelf dat eindelijk alles eten niet zo slecht voor me was ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 20/07/15, 15:31

Verzamel overvloedige en gevarieerde vegetatie... Hier is het antwoord... Om aan de behoeften van een vegetariër te voldoen... Je moet het nog steeds kunnen, want als je geen nomade, migreerder of grootgrondbezitter bent... Uw menu is waarschijnlijk weinig gevarieerd...

Het hangt allemaal af van wat gediversifieerd wordt genoemd. Het behoeft geen betoog dat gebakken appelsteak, ansjovispizza of McDonald's niet erg divers is.
Maar als extremist heb je altijd een antwoord...

Wat is extremisme? Ga anders verder dan de anderen en ongeacht het betrokken gebied en als ik vertrouw op de verschillende bijdragers aan deze site, zouden er extremisten in puin liggen.
Die me bovendien niet van gedachten zal doen veranderen omdat ik een idioot ben.. En het is algemeen bekend dat een idioot me niet van gedachten verandert... En aangezien ik de levensverwachting van mijn eerste voorouders al geruime tijd heb overschreden tijd al ... Ik zeg tegen mezelf dat eindelijk alles eten niet zo slecht voor me was ...

Daar wijst u er terecht op dat iedereen levenskeuzes maakt of zich conformeert aan de tradities die hij van zijn voorouders heeft geërfd. Dit maakt geen van beiden idioten, hoogstens conformisten of anticonformisten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 20/07/15, 15:59

Anticonformist....Misschien ben je omdat je hebt besloten je niet te conformeren aan de gewoonten die je voorouders je hebben opgelegd...Maar je kinderen en kleinkinderen die veganist zijn in hun omgeving...ze zijn conformisten geworden in relatie tot hun omgeving...
En niet alle alleseters zijn elke dag tevreden met biefstuk en friet...Er zijn er die alleen vlees en dierlijke producten eten met mate...Je ziet deze lunch met 4 gamba's en twee walnoten coquilles Ik had ook kinoa en een courgette. ..Vanavond zijn het tomaten, salade (uit de tuin) misschien een yoghurt en fruit (industrieel omdat mijn appels en mijn perziken zeker een maand niet rijp zullen zijn) J 'ben een non-conformist ik ook mijn ouders eten vlees bij elke maaltijd... mijn vader is 70 jaar oud... En om te ontspannen hakt hij hout...

Eet smakelijk...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 20/07/15, 19:00

Anticonformist....Misschien ben je omdat je hebt besloten je niet te conformeren aan de gewoonten die je voorouders je hebben opgelegd...Maar je kinderen en kleinkinderen die veganist zijn in hun omgeving...ze zijn conformisten geworden in relatie tot hun omgeving...

a) Noch ik, noch mijn kinderen en kleinkinderen zijn veganist en ik ben het op veel punten oneens met deze aanpak. Maar iedereen heeft het recht om zijn leven naar eigen goeddunken te leven... ook jij natuurlijk!
b) Ik ben ouder dan je vader en ik klief ook hout.
c) Ik sta tegen niemand terecht, maar tegen het systeem dat in tegenspraak is met kennis van fysiologie en anatomie. Maar iedereen moet zijn eigen keuzes maken!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/07/15, 13:01

Janic schreef:
Als ik zie wat ik biologisch oogst op mijn 200m² vierkante aardappelen... zie ik mezelf niet wachten tot volgend seizoen om weer te eten...
De cromagnons cultiveerden niet op 200m2, ze verzamelden een overvloedige en gevarieerde vegetatie en niet de beperkte selectie die onze huidige agronomie biedt. Dit verandert echter niets aan de anatomie van individuen.
Dat is niet wat antropologen zeggen. :?

Als we heel goed weten dat zwaarlijvigheid voornamelijk verband houdt met onze voedingsgewoonten, is het menselijk lichaam eeuwen en millennia geëvolueerd, afhankelijk van ons dieet, de regelmaat en de hoeveelheid ervan:

De omvang van de Europese en Franse bevolking is in een eeuw tijd sterk gegroeid (meer dan 20 cm) door het verdwijnen van hongersnoden en een gevarieerd voedselbeleid.

Bevolkingen die, zoals in India, van schaarste naar overvloed gaan, worden "genetisch zwaarlijvig" omdat hun genetische programmering, gewend om energie op te slaan tijdens perioden van overvloed, in afwachting van perioden van schaarste, hen vatbaar maakt voor zwaarlijvigheid.

Men neemt aan dat de evolutie van homo erectus naar homo sapiens verband houdt met de consumptie van gekookt vlees, waardoor de energie die nodig is om op rauw vlees te kauwen, een belangrijke eiwitbron, aanzienlijk is verminderd.
Dit zou hebben geresulteerd in de atrofie van de maxillaire spieren en hun verankering op de wenkbrauwbogen, die hun belang zouden hebben verloren en de ontwikkeling van de craniale doos en de toename van het volume en dat van de hersenen zouden hebben bevorderd.
8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 22/07/15, 13:19

Ik heb Janic al over een ander onderwerp verteld....Maar nee, het waren de vleeslobby's die hen ertoe brachten om jachttaferelen in de grotten te schilderen...
Persoonlijk kijk ik veel populair-wetenschappelijke documentaires op de tv... Ik heb er eens een gezien waarin een dokter de gezondheidstoestand van een joggende fanatiek + vegetarisch dieet onderzocht... Het was duidelijk dat hij het skelet had van een sportman van dezelfde soort met een uitgebalanceerd omnivoor dieet die 20 jaar ouder zou zijn...
Maar nadat een Westerse volwassene met matige fysieke activiteit 99% van de tijd zonder visvlees kan, ben ik ervan overtuigd... Een kind of een addo die beweegt... Met de nodige voorzichtigheid...

Mijn laatste (15 jaar oud in augustus) werkt sinds zondag op het veld... Zonder zwaarlijvig te zijn, ga ik zeggen dat hij geen medelijden had om te zien... Zelfs als hij geen grote eter is en relatief atletisch (fietsen en zwemmen in de rivier) ... Ik kan je garanderen dat hij de afgelopen drie dagen een vork heeft gehad die een serieuze efficiëntie heeft aangenomen.. mijn tomatenpluk en mijn saladebord (onder andere) zijn verzwolgen met een het is leuk om te zien... Het is eten, het is dat het gezond is
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 22/07/15, 13:52

Citro hello
De cromagnons cultiveerden niet op 200m2, ze verzamelden een overvloedige en gevarieerde vegetatie en niet de beperkte selectie die onze huidige agronomie biedt. Dit verandert echter niets aan de anatomie van individuen.

Dat is niet wat antropologen zeggen.
Als we heel goed weten dat zwaarlijvigheid voornamelijk verband houdt met onze voedingsgewoonten, is het menselijk lichaam eeuwen en millennia geëvolueerd, afhankelijk van ons dieet, de regelmaat en de hoeveelheid ervan:

Ik heb obesitas niet genoemd, maar de pathologieën die verband houden met een sedentaire levensstijl (waarvan obesitas slechts een van de bijzonderheden is en verre van de belangrijkste)

De omvang van de Europese en Franse bevolking is in een eeuw tijd sterk gegroeid (meer dan 20 cm) door het verdwijnen van hongersnoden en een gevarieerd voedselbeleid.

Behalve dat een van de belangrijkste parameters essentieel is, vermindert de vroege fysieke inspanning, zoals al millennia het geval is (geen lift, takel, olieketel, enz.), de vroege ontwikkeling van de musculatuur dienovereenkomstig de ontwikkeling ervan in omvang. Periodekleding, pantser toont schouders, zeer brede torso's en zeer korte benen..en zeer lage deuren (voor ons), ook in rijke bevolkingsgroepen die nog lang niet in hongersnood zijn geweest en waarvan de grootte door de eeuwen heen nauwelijks is veranderd. De maat wordt echter bepaald door het hormonale systeem en vinden we altijd heel groot en heel klein

Bevolkingen die, zoals in India, van schaarste naar overvloed gaan, worden "genetisch zwaarlijvig" omdat hun genetische programmering, gewend om energie op te slaan tijdens perioden van overvloed, in afwachting van perioden van schaarste, hen vatbaar maakt voor zwaarlijvigheid.

Ik ben geen Indiër en kan daarom geen mening geven, maar ons land biedt veel vergelijkingsmogelijkheden en VG's zijn over het algemeen minder "ziek" dan niet-VG's, wat volgens de fysieke activiteit van elkaar niet voorkomt ( en hun gulzigheid) om een ​​paar extra kilo's te verzamelen, maar vooral veel minder van andere pathologieën, waaronder kankers die mensen zo bang maken.

Men neemt aan dat de evolutie van homo erectus naar homo sapiens verband houdt met de consumptie van gekookt vlees, waardoor de energie die nodig is om op rauw vlees te kauwen, een belangrijke eiwitbron, aanzienlijk is verminderd.

Ook hier is het de mythe van het eiwit (plantaardig of dierlijk) dat zijn consumptie zelf rechtvaardigt. Ik sta overigens versteld van deze gekke race met bijvoorbeeld soja die in alle sauzen gegeten wordt. " ze zijn gek deze VG ! "
Dus koken bevordert overmatige consumptie (zoals alle gekookte producten van welke aard dan ook) en eiwitten zijn niet uitsluitend dierlijk. Kijk naar de grootste, sterkste dieren (olifant, buffel, nijlpaard, neushoorn, etc.) die niet eten NO dierlijke eiwitten en toch hebben ze spieren, sterke botten zonder stinkende zuivel of kaas te consumeren. Dat is allemaal bla bla niet bevestigd door de diëtetiek. Zoek een demonstratie, een andere filosofische, van de vraag!

zou hebben resulteerde in de atrofie van de maxillaire spieren en hun verankering op de wenkbrauwbogen wie zou verloren hun belang en bevorderden de ontwikkeling van de craniale doos en de toename van het volume ervan en dat van de hersenen.

Mijn antwoord is te vinden in jouw bewoordingen:Dit zou hebben geresulteerd "" wat zou hebben Er is een enorm verschil tussen hypothesen, veronderstellingen en waarheid en dat geldt voor alles. Evenzo zijn antropologen geen diëtisten, en ook niet andersom; ieder die in zijn kapel blijft, loopt anders het risico op veel punten met elkaar in tegenspraak te komen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6459
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 22/07/15, 15:05

Janic schreef:maar ons land biedt veel vergelijkingsmogelijkheden en VG's zijn over het algemeen minder "ziek" dan niet-VG's, wat niet verhindert, afhankelijk van de fysieke activiteit van elk (en hun vraatzucht) om een ​​paar extra kilo's te verzamelen, maar meer allemaal veel minder van andere pathologieën, waaronder kankers die mensen zo bang maken.



Reeds... Mensen die beginnen met de gevoede vegetarische benadering zijn mensen die zich bewust worden van de correlatie tussen voeding en gezondheid... Van daaruit zijn ze allemaal goed vergeleken met degenen die er niet om geven en een industrieel dieet hebben... Dan zijn ze hebben een andere filosofische benadering van de behandeling van ziekten en gaan niet naar een dokter voor verkoudheid: dus in de statistieken als ze niet naar de dokter gaan, zijn ze niet ziek...

Een omnivoor met een goede levenshygiëne heeft op dit moment een levensverwachting die voldoende is... Je moet nadenken over het vrijlaten van ruimte voor kleine kinderen...

Ik ben 44 jaar oud, ik kom uit een landelijke omgeving waar we aten wat we produceerden zonder te mokken op de kippeneieren of de varkensstaart... Ik zag 4 generaties samen klaverjassen spelen in verschillende huizen.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 22/07/15, 16:22

Janic schreef:
maar ons land biedt veel vergelijkingsmogelijkheden en VG's zijn over het algemeen minder "ziek" dan niet-VG's, wat niet verhindert, afhankelijk van de fysieke activiteit van elk (en hun vraatzucht) om een ​​paar extra kilo's te verzamelen, maar meer allemaal veel minder van andere pathologieën, waaronder kankers die mensen zo bang maken.

Reeds... Mensen die beginnen met de gevoede vegetarische benadering zijn mensen die zich bewust worden van de correlatie tussen voeding en gezondheid... Van daaruit zijn ze allemaal goed vergeleken met degenen die er niet om geven en een industrieel dieet hebben... Dan zijn ze hebben een andere filosofische benadering van de behandeling van ziekten en gaan niet naar een dokter voor verkoudheid: dus in de statistieken als ze niet naar de dokter gaan, zijn ze niet ziek...

Dit was enkele decennia geleden het geval. Vandaag de dag is dit niet meer waar! De nieuwe motivaties zijn ofwel van ethische orde (kleine en grote dieren geen pijn doen), van ecologische orde (vervuiling, energieverspilling, enz.) en ten slotte gezondheid (wat voor de plakjes van steeds meer jongsten van VG nog geen probleem is ). Deze nieuwe VG zien echter een duidelijke verbetering in hun wezen en beschouwen dit als een pluspunt, maar geen doel. De gezondheidsmotivatie verschijnt pas als deze jonge mensen ouder worden en de dingen van binnen beginnen te verknoeien.
Een omnivoor met een goede levenshygiëne heeft op dit moment een levensverwachting die voldoende is... Je moet nadenken over het vrijlaten van ruimte voor kleine kinderen...

Reeds omnivoor en goede (voedsel)hygiëne van het leven zijn tegenstrijdig.
Dan zeggen we dat zolang alles in orde is, maar wanneer de machine begint te haperen, de levensverwachting een grote klap krijgt (het is verbazingwekkend hoe een pathologie degenen die het meest onverschillig staan ​​tegenover deze levensverwachting aan het denken zet). Sterker nog, hoe meer de organismen en daarom verouderen de organen en nemen ze Km op de meter en hoe meer de slijtage van de onderdelen het rijden bemoeilijkt en tegelijkertijd hoe meer deze "oude" zich aan het leven vastklampen. Ze hebben dan ook geen haast om hun plek aan kleine kinderen over te laten.
Ik ben 44 jaar oud, ik kom uit een landelijke omgeving waar we aten wat we produceerden zonder te mokken op de kippeneieren of de varkensstaart... Ik zag 4 generaties samen klaverjassen spelen in verschillende huizen.

Het is ook in deze plattelandsgebieden dat de pathologieën die verband houden met "varkensvlees" en picraat het meest ontwikkeld zijn: artrose, arteritis en andere geneugten die zoveel lijden veroorzaken.
Ik werkte in steden (ver van elke landelijke omgeving) in landelijke verloren hoekjes, ik woon midden in de velden en een van de beroemdste veeboerderijen en als ik naar de dokter ga (om mijn certificaat van geschiktheid voor de sport die ik beoefen te vernieuwen) . Het kantoor en de wachtkamer zijn altijd vol en zelden door kinderen, tieners of jonge mannen of vrouwen. Ernaast is een plaats van overlijden, sorry een huis uit de 3e en 4e eeuw, en het is niet uit vorm.
PS: het blijkt dat mijn belangrijkste drijfveer van gezondheidsaard is en ik heb me daarom al vele jaren uitgebreid in het onderwerp verdiept, en op het werk kwamen bijna al mijn ouder wordende collega's, dat wil zeggen rond de veertig, om advies komen smeken om sommige gezondheidsproblemen op te lossen (advies wordt zelden opgevolgd omdat het actieve deelname aan het verbeteringsproces vereist en niets te maken heeft met de passiviteit van het nemen van wondermiddelen (niet wonderbaarlijker dan religieuze wonderen, die alles in de wereld op hetzelfde niveau plaatsen).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten