"A night with Madam Senator": de ongepaste opmerking van Darmanin in volle hoorzitting

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

"A night with Madam Senator": de ongepaste opmerking van Darmanin in volle hoorzitting




par thibr » 19/09/20, 19:06

:schok: :schok:

Gehoord door de onderzoekscommissie over de Covid in de Senaat, had de minister van Binnenlandse Zaken Gérald Darmanin donderdag 17 september een nogal ongepaste opmerking in zijn reactie op Marie-Pierre de la Gontrie over het lot van migranten in Calais : "Ik zal graag een avond, een nacht, een dag doorbrengen met mevrouw Senator, in Calais, om de inwoners te ontmoeten", zei hij tegen de uitverkorenen, niet in staat een lach te onderdrukken om de uit zijn verstand. Gérald Darmanin blijft het doelwit van een verkrachtingsklacht, als onderdeel van een zaak waarvoor het onderzoek in juni werd hervat. Hij heeft altijd de feiten ontkend waarmee hij wordt beschuldigd.

zelfs niet beschaamd :(
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: "A night with Madam Senator": de ongepaste opmerking van Darmanin in volle hoorzitting




par Obamot » 20/09/20, 19:01

Dit is hoe de kleine Franse politieke wereld eruit ziet, terwijl covid-19 in Frankrijk meer dan 31 mensen heeft gedood... en waarvan sommige van zijn leden zichzelf seksistische reflecties toestaan ​​- en zelfs onder de riem, aangezien hij wordt beschuldigd van verkrachting - hoop ik in ieder geval dat hij voor een vrouwelijke rechter zal moeten verschijnen ... .

Vanuit deze scabreuze context worden de disfuncties die door de professoren Perronne en Raoult aan de kaak worden gesteld, benadrukt en krijgen ze hun volledige betekenis!
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: "A night with Madam Senator": de ongepaste opmerking van Darmanin in volle hoorzitting




par thibr » 20/09/20, 19:20

??
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: "A night with Madam Senator": de ongepaste opmerking van Darmanin in volle hoorzitting




par Ahmed » 20/09/20, 20:37

"ik hoop tenminste dat hij het moet opnemen tegen een vrouwelijke rechter... "
Deze wens is problematisch omdat het suggereert dat een mannelijke rechter meer "begripvol" zou zijn en dat een rechter strenger zou zijn ... Zou een eerlijke rechter niet wenselijk zijn, ongeacht de genderoverwegingen?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: "A night with Madam Senator": de ongepaste opmerking van Darmanin in volle hoorzitting




par Obamot » 20/09/20, 21:02

Ja absoluut, maar gerechtigheid is blind : Cheesy: ethisch gezien ben ik het 100% met je eens, grapje ...

Ik heb het nodig omdat ik daar uit 2 juridische procedures kom (als slachtoffer) en ik kan getuigen dat ze niet alleen blind is, maar ook de indruk wekt de beschuldigde te beschermen - ondanks videosequenties waarin ze zijn herkend en tegenstrijdigheden in hun verklaringen, waarbij de een de ander probeerde te verbergen om als alibi te dienen op het moment van de feiten - maar dat deed niets, hoewel de rechtbank het wist, ging de zaak niet in!

Dus wat je zegt is ideaal, en we moeten naar dit ideaal streven ... Bedankt dat je me terug hebt genomen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: "A night with Madam Senator": de ongepaste opmerking van Darmanin in volle hoorzitting




par Ahmed » 20/09/20, 21:09

Gerechtigheid (een zeer pretentieuze term, het moet worden toegegeven!) Werkt volgens criteria die vaak verrassend zijn en gericht op een verwarrend formalisme, bij de toepassing van wetten ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9774
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: "A night with Madam Senator": de ongepaste opmerking van Darmanin in volle hoorzitting




par sicetaitsimple » 20/09/20, 21:11

Heeft iemand de auditie gezien?
Niet dat ik Darmanin wil verdedigen, hij had zijn mond moeten houden.

Maar de vragen van de senator over de situatie in Calais waren gesteld en Darmanin had ze beantwoord (ongeveer 3/4 van de hoorzitting), het draaide om een ​​gemeentelijk decreet over de verdeling van maaltijden voor migranten in stadscentrum, een besluit dat door de administratieve rechtbank was vernietigd en de prefect bijgevolg een dergelijk besluit had uitgevaardigd. Kortom, administratieve rompslomp.

En terwijl de hoorzitting zou worden gesloten door de president. (Laatste 45 seconden), vraagt ​​ze om het woord alleen om aan te geven "dat ze de minister graag de tekst van het vonnis van de administratieve rechtbank zou geven ............." Goed, de andere was niet erg goed, maar de "zou gelukkig zijn" was slechts een tit-voor-tat-reactie, en niet echt "in volle gehoorzaamheid".
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: "A night with Madam Senator": de ongepaste opmerking van Darmanin in volle hoorzitting




par Christophe » 21/09/20, 11:52

Veertig jaar geleden (zie minder) Madame, van middelbare leeftijd, zou buitengewoon gevleid zijn geweest door zo'n voorstel van een jonge man van 40 jaar! Ik zeg dat ik niets zeg ... maar ik zeg het toch!

Het maakt me aan het lachen ... maar de pipeaulemie die zal volgen, maakt me aan het huilen ... maar minder dan het feit dat een 37-jarige man die beschuldigd wordt van verkrachting minister van Binnenlandse Zaken is ...

Misschien is dat het de meest krankzinnige, de meest ernstige, de meest verfoeilijke...Neen ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: "A night with Madam Senator": de ongepaste opmerking van Darmanin in volle hoorzitting




par Obamot » 21/09/20, 21:30

Des te meer jammer dat deze minister door naar hem te luisteren, echte kwaliteiten lijkt te hebben in zijn aanpak!
Heb ik het fout?
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 252-gasten