Bedreiging in een bos van Yonne

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 30/01/20, 18:39

We zijn nu in de regio van 370 waarnemingen in het gedematerialiseerde register van het openbaar onderzoek betreffende het PSA-project van dit verdomde vliegveld. Het feit dat het voor iedereen zichtbaar is, is interessant omdat we zien dat sommigen, wier invloed een bepaald gewicht heeft, zich bijna unaniem begint te verzamelen die in oppositie beslist.
Dus, de LPO, oorspronkelijk verdoofd door toekomstige subsidies, had zich bij het project gevoegd, met een paar bescheiden en onschadelijke voorbehouden om het gezicht niet te verliezen, splitst een lange periode waarin het zich verspreidt in artistieke convoluties verscheurd tussen zijn twee donoren (subsidies van overheden en ledenbijdragen) om eindelijk voldoende beperkingen op te leggen om partij te kiezen voor zijn leden, die vooral vijandig staan ​​tegenover alles wat het bos en de ecosystemen aantast.
Hetzelfde geldt voor Maude Navarre, verkozen tot "ecoloog" en die zich in het begin, kortstondig betreurend en vanwege de vorm van het kappen van bomen, onmiddellijk schaarde naar de standpunten die werden gesteund door de vertrekkende gekozen functionarissen (positie in zicht!) door te verkondigen: "... als het voor de economie is ...". Ook verscheurd tussen haar loopbaanstrategie aan de rechtbankzijde en haar electorale basis aan de tuinkant: ze draaide zich daarom om met de nodige oratorische voorzorgsmaatregelen ... faure (als ik het me goed herinner) die werd bekritiseerd vanwege zijn groothoekbijeenkomsten: "Het is niet de windwijzer die draait, het is de wind."
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Exnihiloest » 02/02/20, 23:21

GuyGadebois schreef:
Exnihiloest schreef:Bovendien weet hij niet eens waar hij het over heeft!
Het was geen referendum maar een populair consult.

Het is hetzelfde:
https://www.google.com/search?client=fi ... des+landes
Dit is wat voor mij belangrijk is:
In Notre-Dame-des-Landes liet 73,6% van de kiezers een "nee" -stemming in de stembus vallen. Zoals in de omliggende gemeenten, zoals Grandchamps-des-Fontaines (66,57%), Casson (63,53%) of Vigneux-de-Bretagne (69,42%).
De rest ... Ik laat het aan jou over. We hadden ook de mensen van Nice kunnen "raadplegen" ... : Roll:

En dan?
Het bevestigt wat ik zei, democratie en jullie twee, het belang van de minderheid (NDDL) moet voorrang hebben op het algemeen belang (althans het departement).
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par GuyGadebois » 02/02/20, 23:23

Exnihiloest schreef:
GuyGadebois schreef:
Exnihiloest schreef:Bovendien weet hij niet eens waar hij het over heeft!
Het was geen referendum maar een populair consult.

Het is hetzelfde:
https://www.google.com/search?client=fi ... des+landes
Dit is wat voor mij belangrijk is:
In Notre-Dame-des-Landes liet 73,6% van de kiezers een "nee" -stemming in de stembus vallen. Zoals in de omliggende gemeenten, zoals Grandchamps-des-Fontaines (66,57%), Casson (63,53%) of Vigneux-de-Bretagne (69,42%).
De rest ... Ik laat het aan jou over. We hadden ook de mensen van Nice kunnen "raadplegen" ... : Roll:

En dan?
Het bevestigt wat ik zei, democratie en jullie twee, het belang van de minderheid (NDDL) moet voorrang hebben op het algemeen belang (althans het departement).

Je democratie is een illusie. Maar gezien je persoonlijkheid, is het niet verwonderlijk dat je je aan perverse principes houdt.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 03/02/20, 09:47

Democratie is een abstractie die kan worden gecombineerd met alle modes en alle sauzen: we moeten het etiket niet lamleggen, maar goed kijken naar de inhoud: wie beslist hoe het wordt toegepast en met welk doel ... Alles het maakt veel mogelijke configuraties die het niet duurzaam is om af te wijzen met een schouderophalen alleen omdat 'er op staat' ...

Tot op heden meer dan 400 waarnemingen; we naderen de afsluiting van het openbaar onderzoek (aanstaande donderdag) ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par plasmanu » 03/02/20, 10:17

Gezond verstand kan zijn plaats hebben in een democratie.
Maar corruptie, vriendjespolitiek, incompetentie (veel idioten in beide kampen) en carrière ook
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 01/04/20, 15:20

Het verslag van het openbaar onderzoek is voorstander van de herziening van de PSA in de oorspronkelijk geplande vormen. Ik geef u de link om toegang te krijgen tot dit lange rapport (alleen het centrale deel is de moeite waard, aangezien het degene is die de opmerkingen behandelt, en vervolgens de aanvullende vragen die de commissaris-onderzoeker aan de ad-hocorganen stelt).
http://www.yonne.gouv.fr/content/downlo ... anches.pdf

- Mijn eigen opmerking over dit rapport:

Dit onderzoek is helaas slechts een democratische maskerade die alleen bedoeld is om beslissingen te bevestigen waarover de burgers, sinds ze officieel zijn uitgenodigd om hun mening te uiten, hun meningen zorgvuldig hebben geïnventariseerd, maar onmiddellijk net zo zorgvuldig worden verworpen, omdat 'geen van de bijdragen (ook al waren ze gunstig voor het project!) valt binnen het kader van de gestelde vraag: in werkelijkheid is dit kader zo restrictief dat het nergens ruimte voor laat. We hebben dus te maken met een puur formeel apparaat dat deel uitmaakt van een zorgvuldig gemarkeerd besluitvormingsproces en dat uitsluitend tot doel heeft illusie te creëren door een toevlucht te zoeken achter een procedurele fictie. Van deze administratieve aspecten valt niets te verwachten, alles zal nu op politiek niveau worden beslist en zal in hoge mate afhangen van de resultaten in de regio. Maar het is vooral de burger om zo snel mogelijk weer zijn stem te laten horen. Misschien zal het gevaarlijke beheer van de huidige gezondheidscrisis de ogen van velen enigszins openen en zal het hen laten zien met wat voor soort bestuur we te maken hebben?

- Commentaar door Dennis Roycourt (die ik persoonlijk heb gewaarschuwd):

Bonsoir
Hier is het antwoord dat ik aan de journalist van de Yonne Républicaine gaf op het resultaat van het openbare onderzoek op het Auxerre-Branches-luchtvaartterrein. Ik was in mijn tuin toen ik er rond 17 uur over hoorde.
denis


"De onderzoekende commissaris, Gerard Farre-Segarra, heeft zojuist zijn rapport ingediend over het aeronautische erfdienstbaarheidsplan voor het vliegveld van Auxerre-Branches, een plan dat veel emotie en mijn tegenstand had opgewekt, evenals dat van Auxerre Écologie en milieuverdedigingsverenigingen in naam van "de verdediging van de biodiversiteit en de strijd tegen de opwarming van de aarde", door vraagtekens te zetten bij "het economische en sociale nut" van een dergelijk project en door aan te geven dat "de meeste vliegtuigen tevreden zouden kunnen zijn met huidige infrastructuur ". Als je de 65 pagina's van dit brutale rapport leest, blijkt dat de dialoog met de burger en de lokale democratie er slecht aan toe is. De samenvatting van dit openbaar onderzoek, dat bedoeld was om de dialoog met de bewoners te hernieuwen, geeft inderdaad geen antwoord op onze vragen. In het verslag van de onderzoekscommissaris zijn de projectleiders tevreden met dezelfde non-respons, die steeds weer wordt herhaald: het onderwerp van het openbaar onderzoek heeft geen betrekking op het nut van het vliegveld, noch op de kosten van het project voor de lokale financiën, noch voor de gevolgen voor het milieu, maar voor de technische herziening van het Aeronautical Easement Plan. De onderzoekende commissaris erkent dat van de 572 waarnemingen die door de bewoners zijn opgetekend, de overgrote meerderheid kritiek heeft op de schade aan het milieu en vraagtekens plaatst bij de wenselijkheid ervan. Maar hij legt zichzelf af door te verklaren dat al deze vragen "irrelevant zijn" en dat hij er geen "commentaar op hoeft te geven", noch een mening hoeft te geven. Dit is de ontkenning van de missie van elk openbaar onderzoek.De onderzoekscommissaris stelt ten slotte ongeveer tien vragen die zijn verlegenheid zeer onthullen voordat hij een positief oordeel geeft over dit onderzoek. Verscheidene herhalen onze opmerkingen: "Is het niet redelijk om een ​​classificatie in Code 2 te overwegen die het voordeel zou hebben dat voldoende luchtactiviteit behouden blijft om aan de huidige behoeften te voldoen?" Uit de reactie van de directie burgerluchtvaartveiligheid Noordoost blijkt dat de oplossing politiek is: "Het is dus de eigenaar, dus de gezamenlijke vakbond voor vliegveldbeheer, die beslist. Het openbaar onderzoek is niet afgerond. commentaar geven op deze codewijziging ". Ik nodig daarom alle inwoners van Auxerre uit om dit te onthouden bij het stemmen in de tweede ronde van gemeenteraadsverkiezingen, zoals de inwoners van Branches deden. "Auxerre Écologie, la ville envy" is duidelijk tegen het kappen van bomen. Tegenwoordig moeten we weten hoe we projecten kunnen verlaten die niet passen bij onze behoeften, sociaal onnodig en milieubelastend zijn. "
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 13/06/20, 14:10

Een artikel van de lokale eend meldt een zekere evolutie van de situatie. De voormalige burgemeester van Takken (gemeente die het luchtvaartterrein herbergt) die zeer gunstig was voor de snede, werd van zijn voetstuk losgemaakt door een nieuwe verkozen ambtenaar die al was begonnen met het annuleren van het oude gemeentelijk besluit dat deze functie formaliseerde. Sterker nog, de burgemeester van Auxerre, speerpunt van de slachting, voert een strategische en electorale ommekeer en rally's ten gunste van bosbehoud rond de landingsbaan ... Het blijft wachten op de beslissing van de '' Staat die moet beslissen: zal hij het gunstige advies van het openbaar onderzoek volgen of zal hij zich minder procedureel en politieker opstellen (gelet op electorale kwesties en zijn delicate standpunt ...), de hele vraag is er.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Nico37
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 02/08/20, 17:35
x 7

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Nico37 » 04/08/20, 22:19

nieuw :?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 05/08/20, 13:59

Bedankt voor je interesse! :P
De burgemeester van Auxerre, wiens standpunt omkering ik had aangegeven, is er niet in geslaagd herkozen te worden en het is een nieuwe die zich vestigt. Het valt nog te bezien hoe de standpunten zullen evolueren op het niveau van de Gemeenschapsraad en de bestuursorganen van het luchtvaartterrein, wetende dat, wat deze laatste betreft, de voorzitter van de vakbond voor gemengd luchtvaartterrein, een fervent voorstander van de slachting, Heeft ontslag genomen ...
Het belangrijkste is niet wat het meest zichtbare is, maar wat de zaken in de diepte beïnvloedt, moet worden opgemerkt dat de luchtvaartcrisis als gevolg van Covid19 definitief bepaalde vliegtuigvliegschoolprojecten uitsluit, onder fondsen Chinees, dat min of meer ten grondslag lag aan al deze politiek-bestuurlijke meedogenloosheid: het verklaart waarschijnlijk ook de mogelijkheid van verandering van de voormalige burgemeester die niet langer gebonden was aan zijn onofficiële verplichtingen ...?

Maar, zoals ik in mijn vorige post concludeerde, het valt nog te bezien of de administratieve procedurele kant zijn beloop zal hebben of dat het gezond verstand (helaas veel minder wijdverbreid dan verwacht Descartes) zal uiteindelijk zichzelf opdringen en deze zielige pantalonnade neerhalen ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par thibr » 06/08/20, 08:51

Het is duidelijk dat in de wereld vlak daarna de luchtvaart een grote klap kreeg ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten