Bedreiging in een bos van Yonne

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 25/01/20, 17:49

Sicetaitsimple, Je schrijft:
Ze zouden normaal gesproken geen actieve militanten van de "anti"-beweging moeten zijn! : Mrgreen:

...Ze zijn al helemaal niet zo actief! : Cheesy:

Afgezien van de grapjes: in tegenstelling tot wat sommigen schrijven in hun bijdrage aan het openbare onderzoek (of ze nu voor of tegen zijn), heeft de vraag geen betrekking op de ‘uitbreiding’ van het vliegveld of het bestaan ​​ervan, maar formeel op een bepaald PSA-project en, in essentie: als we dat niet willen, welk type PSA erop moet worden toegepast. Dit doet geen afbreuk aan de aanwezigheid van dit personeel zoals het tot nu toe opereert, ook al is de noodzaak ervan niet aangetoond...
Het is duidelijk dat de spanningen zich concentreren op de kwestie van de mogelijke afschaffing van de twee bosgrenzen; de andere, meer technische kwesties zijn moeilijk te begrijpen, maar dit is ook niet het onderwerp van dit overleg.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9803
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2658

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par sicetaitsimple » 25/01/20, 17:59

Ahmed schreef:Afgezien van de grapjes: in tegenstelling tot wat sommigen schrijven in hun bijdrage aan het openbare onderzoek (of ze nu voor of tegen zijn), heeft de vraag geen betrekking op de ‘uitbreiding’ van het vliegveld of het bestaan ​​ervan, maar formeel op een bepaald PSA-project en, in essentie: als we dat niet willen, welk type PSA erop moet worden toegepast. Dit doet geen afbreuk aan de aanwezigheid van dit personeel zoals het tot nu toe opereert, ook al is de noodzaak ervan niet aangetoond...
Het is duidelijk dat de spanningen zich concentreren op de kwestie van de mogelijke afschaffing van de twee bosgrenzen; de andere, meer technische kwesties zijn moeilijk te begrijpen, maar dit is ook niet het onderwerp van dit overleg.


U zult daarom mijn antwoord een paar pagina's hierboven begrijpen:
"Maar hé, hier, 30 ha bos, ik geloof echt dat het een puur lokaal onderwerp is! Ik zorg goed voor mezelf!"

ALS lokale mensen de weg al niet kunnen vinden....
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par dede2002 » 25/01/20, 18:01

Het vraagstuk van de democratie: we hebben binnenkort een vergelijkbaar onderwerp ter stemming in Genève, ook al is het niet vergelijkbaar. Na een volksreferendum. Het gaat om het slopen van een bosgebied aan de rand van de internationale luchthaven om huizen te bouwen... De eeuwenoude bomen (eiken of esdoorns, op honderd jaar oud zijn het nog kinderen) waren er al eerder dan de vliegtuigen. denkende dat mensen zouden kunnen zeggen dat het goed zou zijn om hun lijden te bekorten...

Ik ben ruim tien kilometer verder, maar ik weet al waar ik op ga stemmen : Mrgreen:

https://www.nuisances.ch/sites/default/ ... r_2020.pdf

ps: Ik heb een anekdote te vertellen, als je wilt, over een ander bosgebied aan het einde van het spoor dat in mijn schoorsteen terechtkwam...
Dernière édition par dede2002 de 25 / 01 / 20, 18: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Exnihiloest » 25/01/20, 18:05

dede2002 schreef:Het vraagstuk van de democratie: we hebben binnenkort een vergelijkbaar onderwerp ter stemming in Genève, ook al is het niet vergelijkbaar. Na een volksreferendum. Het gaat om het slopen van een bosgebied aan de rand van de internationale luchthaven om huizen te bouwen... De eeuwenoude bomen (eiken of esdoorns, op honderd jaar oud zijn het nog kinderen) waren er al eerder dan de vliegtuigen. denkende dat mensen zouden kunnen zeggen dat het goed zou zijn om hun lijden te bekorten...

Ik ben ruim tien kilometer verder, maar ik weet al waar ik op ga stemmen : Mrgreen:

https://www.nuisances.ch/sites/default/ ... r_2020.pdf

Het verschil met Frankrijk is het respect voor de uitslag van de verkiezingen. Thuis in Frankrijk vragen we mensen (soms) naar hun mening, en als ze die hebben geuit, doen we het tegenovergestelde.
Veel van uw stemmen zouden door Gadget worden geweigerd vanwege onvoldoende deelname, lager dan dat van de stem voor NDDL die het verwerpt. Bovendien hebben veel mensen in Frankrijk het beginsel van stemmen niet begrepen.
Dernière édition par Exnihiloest de 25 / 01 / 20, 18: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par dede2002 » 25/01/20, 18:11

Exnihiloest schreef:Het verschil met Frankrijk is het respect voor de uitslag van de verkiezingen. Thuis in Frankrijk vragen we mensen (soms) naar hun mening, en als ze die hebben geuit, doen we het tegenovergestelde.

Je kent Zwitserland niet goed... :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par GuyGadebois » 25/01/20, 18:11

Exnihiloest schreef:Het verschil met Frankrijk is het respect voor de uitslag van de verkiezingen. Thuis in Frankrijk vragen we mensen (soms) naar hun mening, en als ze die hebben geuit, doen we het tegenovergestelde.

Wat betreft het Europese referendum... : Cheesy:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 25/01/20, 18:13

Wilt u het hebben over het referendum over Maastricht, waar het nee de overhand had over een onderwerp dat niettemin moeilijk was en dat even later werd gevolgd door het Verdrag van Lissabon, dit keer tussen alleen leiders, wat in tegenspraak was met de eerdere resultaten... : Roll:

Verdubbeld door Kerel! :D
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par GuyGadebois » 25/01/20, 18:21

Ahmed schreef:Wilt u het hebben over het referendum over Maastricht, waar het nee de overhand had over een onderwerp dat niettemin moeilijk was en dat even later werd gevolgd door het Verdrag van Lissabon, dit keer tussen alleen leiders, wat in tegenspraak was met de eerdere resultaten... : Roll:

Verdubbeld door Kerel! :D

En dit was geen regionaal probleem... : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Exnihiloest » 25/01/20, 18:26

Ahmed schreef:Wilt u het hebben over het referendum over Maastricht, waar het nee de overhand had over een onderwerp dat niettemin moeilijk was en dat even later werd gevolgd door het Verdrag van Lissabon, dit keer tussen alleen leiders, wat in tegenspraak was met de eerdere resultaten... : Roll:
...

Hetzelfde probleem. Dit is waar we de superioriteit van de Angelsaksische democratieën zien, althans de Engelse. Mensen vragen om Brexit, ze doen Brexit. Hoed.
En ik betwist noch de uitslag van dit referendum, noch de uitvoering ervan, ook al ben ik tegen de Brexit. Ik moet ergens een Angelsaksische geest hebben. Voor ons hoeft, zoals we bij Gadget zagen, de uitslag van een stemming niet gerespecteerd te worden, zeker niet als je in de minderheid bent.
Als ik Zwitserland of Groot-Brittannië zie, heb ik in Frankrijk vaak de indruk dat ik me midden tussen de Vercingetorixiaanse Gallische liefhebbers bevind. Zelfs onze Belgische Gallische broeders lijken vriendelijker.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 25/01/20, 18:31

Van verderaf gezien zijn de gebreken minder zichtbaar?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 317 gasten