Bedreiging in een bos van Yonne

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 25/01/20, 13:39

Verschillende verenigingen met ecologische gevoeligheid steunen ons, waaronder de lokale tak van "klaprozen" die de informatie doorgaf aan het nationale niveau, dus aan de grondlegger van deze beweging, Fabrice Nicolino, die een goed artikel in "Charlie Hebdo" schreef over dit verdomde vliegveld, laat ik je het ontdekken.
Charlie Hebdo_20200124_0001.pdf
(1.46 miljoen) Downloaded keer 417
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par GuyGadebois » 25/01/20, 13:49

Nicolino? Hier? Je bent een masochist, Ahmed!
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Exnihiloest » 25/01/20, 14:18

Ahmed schreef:...
Er is een nieuw Aeronautical Easement Plan (PSA) gepland, dat een impact zou moeten hebben op ongeveer dertig extra hectaren in de bossen die zich aan de zijkant van de landingsbaan bevinden (er zijn er zojuist meer dan tien gekapt langs de verlenging van de as).

De luchthaven Notre-Dame-des-Landes, niet ver van mijn huis, werd verlaten in een ontkenning van de democratie, ondanks een openbare raadpleging die er grotendeels gunstig voor was. Het was voldoende om Zadistische milities in de sector te hebben, en de regering, die niet in staat was de republikeinse wetten af ​​te dwingen en op nationaal niveau verantwoording moest afleggen aan de lobby van milieuactivisten, gaf toe.

De mening van de lokale bevolking doet er niet toe, het heeft zelfs geen zin om die te uiten. Maar dezelfde oorzaken hebben dezelfde gevolgen, en daarom voor een goede zaak, aangezien uw vliegveld, in tegenstelling tot NDDL, van weinig nut lijkt gezien het verkeer of in ieder geval kan worden ontwikkeld zonder het bos te vernietigen, raad ik de inzet van Zadistische troepen aan in de sector. Ze vragen geen reiskosten, ze hoeven ze alleen maar land te geven waar ze zich kunnen vestigen, dat ze aan het einde van de operatie terugkrijgen, en ze accepteren enige schade en diefstal in de gemeenschappen, een gevolg van hun landelijkheid. Maar ze zullen resultaten opleveren, en iedereen zal erover geïnformeerd worden via hun FM-piratenradio. Ik maak helaas geen grapje, vandaag zijn we er.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par sen-no-sen » 25/01/20, 15:00

Exnihiloest schreef:De luchthaven Notre-Dame-des-Landes, niet ver van mijn huis, werd verlaten in een ontkenning van de democratie, ondanks een openbare raadpleging die er grotendeels gunstig voor was. Het was voldoende om Zadistische milities in de sector te hebben, en de regering, die niet in staat was de republikeinse wetten af ​​te dwingen en op nationaal niveau verantwoording moest afleggen aan de lobby van milieuactivisten, gaf toe.


De luchthaven Notre-Dame-des-Landes werd verlaten om redenen van gezond verstand: er zijn te veel luchthavens in Frankrijk, en de Zadisten hadden er weinig mee te maken; het gaat meer om politiek en de lokale economie, maar ook om milieuactivisten.
Democratie stelt ook niet zoveel voor, want manipuleren is mogelijk, tijdens het overleg over NDDL waren vooral de omwonenden tegen, verder weg vóór:
Beeld
Niets is logischer, het ja was omgekeerd evenredig aan de afstand van het project...en de overlast ervan, de beroemde NIMBY NIMTO.
Voor windprojecten geldt in wezen hetzelfde.

Bovendien is democratie, een toverwoord dat synoniem staat met vrede en vrijheid, verre van een garantie voor gezond verstand.
Als we democratisch zouden beslissen over de prijs aan de pomp, zouden we daar dan zijn?
2 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Exnihiloest » 25/01/20, 15:24

sen-no-sen schreef:...
De luchthaven Notre-Dame-des-Landes werd verlaten om redenen van gezond verstand: er zijn te veel luchthavens in Frankrijk...

Zeker niet hier in het Westen. Mensen worden gedwongen naar Parijs te gaan om het vliegtuig te nemen, wat de ecologische voetafdruk vergroot en bovendien de tijd van mensen verspilt, ook al zijn er genoeg om nog veel meer vluchten te rechtvaardigen, en vluchten worden juist beperkt door de grootte van de huidige luchthaven .
Ik vind het echt ongezond en zelfs eerlijk gezegd ondemocratisch dat we beweren willekeurig te spreken over ‘gezond verstand’ met betrekking tot demagogische regeringsbeslissingen, terwijl we dit gezond verstand ontkennen wanneer het populair is en tot uiting komt via een openbare raadpleging!

Ik kan zelfs het volgende argument naar voren brengen dat naar mij zal worden geslingerd, omdat ik deze smerige ideologische methode zo goed ken waarin je je hebt laten betrappen (houd jezelf bij elkaar! :) ):
“Als mensen daarvoor stemmen, komt dat omdat ze slecht geïnformeerd zijn” : Lol: Allemaal idioten die niet in staat zijn de boel op een rijtje te krijgen, maar ik en mijn kamp zijn goed op de hoogte en weten beter dan jij wat goed voor je is. Deze houding rechtvaardigt alle dictaturen.
Het maakt uiteindelijk niet uit of de mensen gelijk of ongelijk hebben als het gaat om criteria die altijd uit hun hoed kunnen worden getrokken.
Hij beslist en stemmen is de methode. Wanneer we de reikwijdte van een stemming betwisten, is dat vóór de stemming, en niet erna, omdat dit niet het verwachte resultaat zou opleveren! Bovendien was deze perimeter, het departement dat zich voornamelijk bezighield met zijn 1,4 miljoen inwoners, eerlijk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par sen-no-sen » 25/01/20, 15:46

Exnihiloest schreef:Ik kan zelfs het volgende argument naar voren brengen dat naar mij zal worden geslingerd, omdat ik deze smerige ideologische methode zo goed ken waarin je je hebt laten betrappen (houd jezelf bij elkaar! :) ):
“Als mensen daarvoor stemmen, komt dat omdat ze slecht geïnformeerd zijn”


Nee, als naaste mensen tegen stemden, is dat omdat het hen schade had kunnen berokkenen... zo simpel is het!
Als je naar Parijs wilt, moet je ook de TGV nemen en niet het vliegtuig, omdat het over zo'n korte afstand (400 km) logischerwijs de trein is die wint. Het verbruik per passagier op korteafstandsvluchten is niet consistent. het zou hetzelfde zijn als het nemen van een busje/persoon.


Op dezelfde manier is het dom om te investeren in nieuwe luchtvaartinfrastructuur, omdat de bloei in de luchtsector alleen mogelijk was door de aanvoer van goedkope olie. En dit verhaal zal niet lang duren.
Het bouwen van een groot aantal luchthavens, vooruitlopend op de projecties van economen, gebaseerd op de extrapolatie van curven, vormt een groot gevaar voor de lokale of zelfs nationale economie.
1 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par dede2002 » 25/01/20, 16:00

sen-no-sen schreef:...
Als je naar Parijs wilt, moet je ook de TGV nemen en niet het vliegtuig, omdat het over zo'n korte afstand (400 km) logischerwijs de trein is die wint. Het verbruik per passagier op korteafstandsvluchten is niet consistent. het zou hetzelfde zijn als het nemen van een busje/persoon.
...


Ik zou hieraan willen toevoegen dat over zo'n korte afstand de tgv-reis minder tijd kost, omdat je met het vliegtuig een uur eerder moet aankomen om door de veiligheidscontroles te gaan, en je ook niet binnen 5 minuten uitstapt.
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Ahmed » 25/01/20, 16:26

Hier weerspiegelen de curveprojecties de nationale trend in binnenlandse vluchten binnen het grootstedelijk gebied, dat wil zeggen een onmiskenbare neerwaartse trend...
Voor het jaar 2018 is de gemiddelde opkomst ongeveer één vlucht om de drie dagen, inclusief de ziekenhuishelikopter die regelmatig komt tanken (en die geen landingsbaan nodig heeft!).

Wat het democratische karakter van referenda betreft, moet dit op verschillende punten worden genuanceerd: het is degene die de vraag stelt, die beslist of het al dan niet nodig is er zijn toevlucht tot te nemen: er is dus sprake van een eerste vooringenomenheid, aangezien de beslissing wordt genomen op basis van de tot het verwachte resultaat; ten tweede, zoals gezegd Sen-no-senwordt de geografische reikwijdte van het overleg ook bepaald door de bestuursorganen om de reacties te ‘optimaliseren’ (we herinneren ons de moeizame en omslachtige verdeling van kiesdistricten die varieert afhankelijk van de aanwezige meerderheid), wat een tweede vooroordeel introduceert: selectie. Ik denk dat je verstrikt raakt in de ideologische valkuil van puur formalisme... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par Exnihiloest » 25/01/20, 16:32

sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:Ik kan zelfs het volgende argument naar voren brengen dat naar mij zal worden geslingerd, omdat ik deze smerige ideologische methode zo goed ken waarin je je hebt laten betrappen (houd jezelf bij elkaar! :) ):
“Als mensen daarvoor stemmen, komt dat omdat ze slecht geïnformeerd zijn”


Nee, als naaste mensen tegen stemden, is dat omdat het hen schade had kunnen berokkenen... zo simpel is het!
...

Natuurlijk, en in dit geval zullen we niets meer doen in dit land. Het algemeen belang is niet alleen dat van de inwoners van de gemeente NDDL, maar vooral van de inwoners van het betrokken departement.
Veel mensen hebben hun kiezerskaart teruggestuurd vanwege het negeren van hun mening nadat ze ernaar hadden gevraagd, en daar komen we terecht. Het is de democratie waar we op schieten.
Ga alleen verder, aangezien u beweert gelijk te hebben tegenover het volk.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Bedreiging op een bos in de Yonne




par GuyGadebois » 25/01/20, 16:34

Exnihiloest schreef:
sen-no-sen schreef:
Exnihiloest schreef:Ik kan zelfs het volgende argument naar voren brengen dat naar mij zal worden geslingerd, omdat ik deze smerige ideologische methode zo goed ken waarin je je hebt laten betrappen (houd jezelf bij elkaar! :) ):
“Als mensen daarvoor stemmen, komt dat omdat ze slecht geïnformeerd zijn”


Nee, als naaste mensen tegen stemden, is dat omdat het hen schade had kunnen berokkenen... zo simpel is het!
...

Natuurlijk, en in dit geval zullen we niets meer doen in dit land. Het algemeen belang is niet alleen dat van de inwoners van de gemeente NDDL, maar vooral van de inwoners van het betrokken departement.
Veel mensen hebben hun kiezerskaart teruggestuurd vanwege het negeren van hun mening nadat ze ernaar hadden gevraagd, en daar komen we terecht. Het is de democratie waar we op schieten.
Ga alleen verder, aangezien u beweert gelijk te hebben tegenover het volk.

Zoals gewoonlijk houd je geen rekening met wat je de mond snoert en je domme overweging opheft: "Zelfs als je naar Parijs wilt, moet je de TGV nemen en niet het vliegtuig, want over zo'n korte afstand (400 km) is het is logischerwijs de trein die wint. Het verbruik per passagier op korteafstandsvluchten is niet consistent, het zou zijn alsof je een busje/persoon neemt."
Je kunt thee gaan drinken.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 382-gasten