Dédéleco of liever Drake Landing Solar beloond!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 28/11/11, 17:13

Ja, maar we moeten eraan toevoegen dat hoe dieper je opslaat, hoe minder zorgen je hebt ... Want als je problemen hebt op -30m, is het niet gemakkelijker op te lossen dan op -300m, in beide gevallen zal niemand graven tot dan ....

De EPFZ beveelt -300m aan!

Op het oppervlak willen opslaan, zoals Dedelco zegt, wat alleen een mogelijke optie is voor passiefhuizen, en wat er al op het spel staat, willen gebruiken voor het herstel van oude gebouwen, door tegen jezelf te zeggen dat 'SA'-oplossing 95% van de Franse mensen!

... rommel ook niet! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

par Remundo » 28/11/11, 17:42

elephant schreef:Helemaal niet trollsque.

Het is niet geïsoleerd.

We creëren een "warmtebel", die langzaam diffundeert en zijn eigen isolatie creëert. (de delta T met de aangrenzende bodem is beduidend lager dan de delta T met de buitenlucht, wind, straling, convectie)

Het is verre van perfect, maar het is goedkoop, met gratis stroom.

Ja, daar heb je het, dat is wat ik las ...

We vertrouwden op de lage thermische diffusie van gesteenten als isolator, net zoals we vertrouwden op hun hoge diffusiteit voor een snelle warmteoverdracht met de vloeistof ... Het is een beetje subtiel!

Dit zijn de vergelijkingen van thermische diffusie met volumebron / koellichaam die moeten worden toegepast ...

Wat ik zou willen weten is hoeveel calorieën er niet worden teruggewonnen ... Want toch heeft tussen zomer en winter de warmte voldoende tijd om te diffunderen ... :? Hij had het over 80 ° C in de zomer, 50 ° C in de winter, dat zou al een verlies van 33% opleveren.

Zonne-energie is zeker gratis, maar niet de collectoren en hun onderhoud.

Persoonlijk ben ik van mening dat goed geïsoleerde oppervlakteopslag een alternatief kan zijn. Of waarom geen (geïsoleerde) rotsputten ontwikkeld ...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 28/11/11, 17:51

het hangt allemaal af van de diepte ...

op -300m / -400m ontlaadt het niet zoveel, aangezien het twee jaar duurt om een ​​optimale jaarcyclus te bereiken ...

Wat ik zou willen weten, is hoeveel calorieën er niet worden teruggewonnen ... Want toch heeft tussen zomer en winter de hitte alle tijd om zich te verspreiden ... Verward Hij had het over 80 ° C in de zomer, 50 ° C in de winter, dat zou al een verlies van 33% opleveren.


Hoe vaak moeten we herhalen dat het allemaal afhangt van de lokale configuratie!

Bovendien wordt de warmte het hele jaar door opgeladen, en niet alleen in de zomer, dus elke dagcyclus "handhaaft of voltooit" het geaccumuleerde potentieel, het ontlaadt niet op die manier van het ene seizoen naar het andere (heb ik mijn post niet gelezen? )

Maar aan de oppervlakte met nulemissie (of ondiepe diepte <(-) 100m) zonder een warmtepomp, kun je jezelf altijd krabben om daar te komen ... We praten er al jaren over ...

En voorlopig zijn de constructies van Jenni het enige dat werkt en dat niet in de staat van "project" is:
https://www.econologie.com/forums/chauffage- ... 11285.html
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

par Alain G » 28/11/11, 18:21

Remundo schreef:Ja, daar heb je het, dat is wat ik las ...

We vertrouwden op de lage thermische diffusie van gesteenten als isolator, net zoals we vertrouwden op hun hoge diffusiteit voor een snelle warmteoverdracht met de vloeistof ... Het is een beetje subtiel!

Dit zijn de vergelijkingen van thermische diffusie met volumebron / koellichaam die moeten worden toegepast ...

Wat ik zou willen weten is hoeveel calorieën er niet worden teruggewonnen ... Want toch heeft tussen zomer en winter de warmte voldoende tijd om te diffunderen ... :? Hij had het over 80 ° C in de zomer, 50 ° C in de winter, dat zou al een verlies van 33% opleveren.

Zonne-energie is zeker gratis, maar niet de collectoren en hun onderhoud.

Persoonlijk ben ik van mening dat goed geïsoleerde oppervlakteopslag een alternatief kan zijn. Of waarom geen (geïsoleerde) rotsputten ontwikkeld ...



Hallo Remundo!

In de zomer is de beschikbare warmte beduidend groter dan de behoefte in de winter dat men zich zonder problemen een bepaald calorieverlies kan veroorloven!

Het project is levensvatbaar maar niet overal afhankelijk van de bodem!

Point-bar!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

par Remundo » 28/11/11, 18:25

Bedankt

Ik had graag enkele serieuze wetenschappelijke geschriften over dit onderwerp gelezen ... als je links hebt ... 8)
0 x
Beeld
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

par dedeleco » 28/11/11, 18:53

Voor Remundo en zijn simpele vraag:
Wat ik graag zou willen weten is hoeveel calorieën er niet worden teruggewonnen ... Want toch heeft tussen zomer en winter de warmte voldoende tijd om zich te verspreiden ..

Ik antwoordde in andere berichten over hetzelfde onderwerp met een samenvatting:
"de hele tijd om uit te zenden." is met een afstand of lengte van penetratie die toeneemt als de vierkantswortel van de tijd en daarom steeds langzamer, wat de basis is van deze isolatie !!
4 maanden of oscillerend met een jaarlijkse periode, komt overeen met een penetratielengte van meer dan 3 tot 6 m waarbij alle initiële warmte volledig wordt vastgehouden, maar met een lagere T aan het oppervlak van het opslagvolume, wat het voordelig is om d 'a grootte groter dan deze 3 tot 6 m bolvorm (geen enkele put). Als we in de winter de warmte die in de zomer is afgezet terugwinnen, is er geen verlies in joule, maar dit is niet mogelijk omdat we voor gebruik geen T <20 ° C ongeveer accepteren (maar het zou wel mogelijk zijn voor een kas bij 10 ° C) en daarom verliezen we alles wat onder deze T-drempel ligt. Door diffusie over meerdere jaren wordt de aarde verwarmd over een afstand die groter is dan de vierkantswortel van de tijd, dus over 10 jaar 3,16 keer de afstand over een jaar en eenmaal warm over deze afstand bij T-drempel verliest het systeem steeds minder, wat www; dlsc.ca merkt op.
Maar bovendien sta ik erop dat, gezien het feit dat al deze zomerwarmte momenteel wordt verspild met onze verwarmingssystemen (op zijn best een paar procent rendement met hout), het absurd is om van verliezen te spreken, wanneer we die hebben. Veel meer herstelt met deze rudimentaire sensoren en dat het in de zomer voldoende is om pretentieloze sensoren te installeren (eenvoudige buis onder glas of zeer goedkoop plastic) om deze verliezen te compenseren door meer op te slaan in zeer goedkope grond.
Wat mij aanspreekt is de mogelijkheid om het voor heel weinig geld te doen en wat telt zijn niet de verliezen maar de totale prijs.
Om te focussen op verliezen voor een duur systeem, wanneer een groter systeem met meer verliezen veel goedkoper kan zijn, lijkt mij absurd.

Ten slotte systemen van het type:
Persoonlijk denk ik dat goed geïsoleerde oppervlakteberging een alternatief kan zijn

bestaat niet langer dan 4 maanden voor niet al te dure, prijs van de meer isolerende tank (die ook gebaseerd moet zijn op de diffusie met onvermijdelijke verliezen). Vrij land is in vergelijking met grote hoeveelheden zoveel goedkoper.
Het is mogelijk om het thuis goedkoop te doen door het goedkope boren te ontwikkelen dat praktisch al bestaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 28/11/11, 20:26

dedeleco schreef:Het is mogelijk om het thuis goedkoop te doen door het goedkope boren te ontwikkelen dat praktisch al bestaat.


Mogelijk, maar dat moet nog worden bewezen .... En zo ja: onder bepaalde voorwaarden komt het zo zelden voor dat de implementatie vol onaangename verrassingen komt te staan. Laten we afwachten, maar daarvoor zou het leuk zijn om niet zo assertief te zijn, om mensen niet te misleiden ... Dank je wel ....

In de tussentijd vind ik uw advertentie ONMIDDIG!

Ook al is er eindelijk een echte functionele oplossing Wie loopt:

https://www.econologie.com/forums/chauffage- ... 11285.html

dedeleco schreef: door het goedkope boren te ontwikkelen dat praktisch al bestaat.


Où? : Mrgreen: Afbeeldingen? Hey hey ... dus het werkt «si» we hebben de goedkope boormethode die niet bestaat, het werkt «si» we zijn in een relatief gematigde regio, het werkt «si» enz ... dit zijn exclusieve voorwaarden waarvan je het geheim hebt en die ik nog nooit allemaal samen heb gezien! Omdat met «si» we kunnen Parijs lang bottelen.

ALAIN G: Het hangt ervan af waar we het over hebben! Voor nulemissie is het bekend dat Drake Landing niet in deze categorie valt! Het is echter inderdaad richting nulverwarming dat we moeten verhuizen, want anders zijn er nog warmtepompen! En dat willen we nog steeds niet ... Want hier komt het neer op verwarming met elektriciteit ... NUCLEAIR ... Re-point bar! : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

par Christophe » 28/11/11, 22:03

In ieder geval, als er iets is dat werkt, is het dit onderwerp! Bijna 40 berichten op één dag voor een onderwerp dat al zeer behandeld is!

Bewijs dat de ... uh ... ik weet niet of ik het durf ...lobbyen... de décéleco heeft zijn effect gehad!

: Cheesy:

ps: hij adverteert strikt genomen niet!

herhalingen:
Remundo schreef:Bedankt

Ik had graag enkele serieuze wetenschappelijke geschriften over dit onderwerp gelezen ... als je links hebt ... 8)


Uh er is bijnaam gourrance jpense want deed niet mee aan dit onderwerp ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

par dedeleco » 28/11/11, 22:31

Sommigen zullen in elk geval nooit iets origineels en fantasierijks doen, ze zouden het zich nooit hebben voorgesteld, noch het besef hebben gemaakt www.dlsc.ca en gezien de prijzen van wat ze aanbevelen in Zwitserland, opgeslagen in een enorme ballon die helemaal niet origineel is, een goed vergrote cumulus, onbruikbaar op alle oude huizen in Frankrijk, zelfs in de voltooiing, moedigen ze de voortzetting van kernenergie aan in Frankrijk, dat CO2 bestrijdt, tot de volgende Fukushima-Tsjernobyl in Frankrijk, onvermijdelijk, vroeg of laat, aangezien de Franse nucleaire supermensen niet voor altijd onfeilbaar kunnen zijn !!

Als ik er eindelijk in slaag thuis te piercen, maak het dan waterdicht als www.dlsc.ca door goedkoop te knutselen zullen ze toch zeggen dat dit alleen van toepassing is
onder bepaalde omstandigheden zo zeldzaam dat de implementatie vol onaangename verrassingen komt te staan.


Eindelijk zal Christophe nooit een fortuin verdienen, terwijl hij thuis, als hij het probeerde, de bijna unieke mogelijkheid in de wereld heeft om een ​​oud zonnehuis te demonstreren dat in de winter wordt verwarmd door de zomerzon, met een paar boorgaten onder de grond, en een beetje verbeeldingskracht, om zich te ontwikkelen en een fortuin te verdienen door zijn creatieve knowhow te verkopen !!

Dit onderwerp werkt omdat de prijs die aan dlsc werd toegekend, mensen deed beseffen dat er een toekomst te realiseren is, met de opslag van warmte ondergronds, ook al valt er nog wat meer creativiteit te ontwikkelen, om het thuis goedkoop te maken door te knutselen! !!.
In het ergste geval moet je een goedkope methode vinden om scheuren in de grond te blokkeren, tussen de armada van mogelijke producten !!!
Sommigen zijn teleurgesteld dat de prijs niet aan de Zwitsers wordt uitgereikt; maar voor de Canadezen !!

Ten slotte is er in het begin geen lobby over deze methode.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow

par Napo dwerg » 28/11/11, 23:20

daar weer denk ik dat we afdwalen er is geen oplossing (helemaal geen theorie)
De oplossing van dedeleco moet de basis zijn en als dit niet haalbaar is, overweeg dan andere oplossingen zoals die van de Zwitser
maar wat me stoort is dat als de tank barst, we behoorlijk in de poep ^^ zitten, maar wat nog belangrijker is, een oplossing die heel moeilijk toe te passen is op het al gebouwde erfgoed: s

maar hier is na passief bouwen met een aangrenzende serre op het zuiden die in een rollentunnel zwaait om de batterij van het VMC DF geclassificeerd passiefhuis in te zwaaien (vanwege een zeer goede prestatie) hier voeg je een muur toe, driedubbele beglazing naar het oosten, westen en noorden van dubbele zuid
een kleine houtkachel het is goed dat je stil bent
voor het SWW daar ... zonnepaneel als we voor 100% van de behoeften dimensioneren, overmaats we voor de zomer het eeuwige probleem


oplossingen, er zijn er veel, je moet weten hoe je het compromis moet sluiten dat goed gaat, maar ik vind dat voor het creëren van een woonwijk de oplossing van de Canadezen de verdienste heeft dat het verbruik van fossiel gas wordt geëlimineerd, wat op zichzelf weer gaat in de gezonde zin nadat de overmaat van de ketel is misbruikt, maak nog een paar gaten en bedek met meer sensor (omdat het heeft bewezen dat het werkt) bijna 99% van de behoeften is speelbaar, vooral omdat de hele winter de lucht is in het voorjaar niet bewolkt en in het najaar hebben we nog steeds mooie zonnige dagen die het mogelijk maken om twee dagen te verwarmen met BBC of passiefhuizen (afhankelijk van de grootte van de buffertank is dat vanzelfsprekend ^^

blijft het tapwatergas, hout, ... elek : Mrgreen:
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 214-gasten