Dédéleco of liever Drake Landing Solar beloond!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

par dedeleco » 28/11/11, 14:55

Pas na twee jaar gebruik “op optimale temperatuur”.
Nou, en hoeveel zijn deze echte verliezen (anders berekend?) na de twee verloren jaren ???

Onbruikbaar voor één paviljoen, mijn persoonlijke doel.

Putten boren op 10m zonder problemen thuis (zelfs Uretek en Geosec of een geologische bodemstudie), niet op een km.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 28/11/11, 15:03

Nogmaals, je hebt het helemaal mis! En uw "persoonlijke" zaak interesseert ons nauwelijks ...

Het is niet nodig om ze precies te berekenen voor deze diepten, aangezien we al weten welke temperatuur we daar zullen aantreffen (tenzij je wilt muggenziften), om de goede en eenvoudige reden dat alle materialen een voldoende isolatiecoëfficiënt hebben, het volstaat om daar voldoende dikte aan te brengen (zelfs de rots of het beton ... neem mijn eerste draden, ik geef het een tafel ...), zodat zodra zijn dikte de vereiste drempel bereikt (rekening houdend met zijn natuur ...), het doel is bereikt! En in de diepte, "Van de dikte", dat is niet wat er ontbreekt, er is alleen dat! Dus als de optimale temperatuur van de batterijlading eenmaal is bereikt, kan het ons echt niet schelen, het zal niet veel verder gaan of zeer slecht verdwijnen ...

Aan de andere kant zal uw temperatuur op -10 m niet boven 5 ° C stijgen als de oppervlaktetemperatuur 0 ° C is (we winnen zelfs 1 ° C elke 30 m zodra de stabiele temperatuurdrempel is bereikt - dat is op minder dan 30m! En komt neer op 12,5 ° C - dus uw evaluaties zijn een groot probleem)

U kunt beter een grote ketel van> 1000 liter zoeken en de isolatie van uw gebouw van binnenuit perfectioneren. Dit is het beste wat u kunt doen.

En vooral, zoals Christophe zegt, het hangt allemaal af van de aard van je kelder, je doet algemeenheden (en soms niet ...) maar het is van geval tot geval. Nee, maar waar ben je soms verstopt met de nagelvijl, dan ... : Cheesy:
Dernière édition par Obamot de 28 / 11 / 11, 15: 17, 1 keer bewerkt.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

par dedeleco » 28/11/11, 15:16

Typische zin die nogmaals een totaal verkeerd begrip van de verspreiding van warmte laat zien.
Herlees wat ik heb uitgelegd en alle wikipedia-links !!

Anders interesseert het Zwitserse me niet, want ik probeer net als 95% van de Fransen mijn verwarming thuis te verbeteren zonder een duur Zwitsers appartement te kopen, dat weinig innoveert.

Ik moet thuis eenvoudig innoveren !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 28/11/11, 15:23

dedeleco schreef:Typische zin die nogmaals een totaal verkeerd begrip van de verspreiding van warmte laat zien.


U hoeft niet meer te weten dan het feit dat u op -12,5m niet meer dan 30 ° C bereikt zeer onvoldoende voor een thermische ballon bedoeld voor EEN OUDE BOUW ... Wie 'eet' wat je hebt opgeslagen in minder dan twee en verspreidt alles via koudebruggen!

Je bent soms "benauwd thuis", ik ben bang ...

Ik zou je erop willen wijzen dat je tot dusverre vertrouwt op een vage schets van een ondergronds huis in ... Californië! Waar in de winter een gunstig microklimaat heerst bij 14 ° C ... Het heeft niets te maken met de Franse Middellandse Zeekust in de winter, of het stinkt verschrikkelijk met een lichte mistral en / of vochtige maritieme ingangen. .. (Ik begrijp dat je het koud hebt, ik ken het gebied ... ^^)

dedeleco schreef:Herlees wat ik heb uitgelegd en alle wikipedia-links !!

Nee, je bent niet "god" in persoon, en ik ga niet alles wat je ons vertelt als een evangeliewoord beschouwen ... tkt

dedeleco schreef:sns koopt een duur Zwitsers appartement, dat niet veel innoveert.

Ik moet thuis eenvoudig innoveren !!


... ik ben geen verkoper : Mrgreen: :D : Cheesy:
Dernière édition par Obamot de 28 / 11 / 11, 15: 30, 1 keer bewerkt.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

par dedeleco » 28/11/11, 15:30

Nog een zin:
U hoeft niet meer te weten dan het feit dat u op -12,5m niet meer dan 30 ° C zult bereiken, wat zeer onvoldoende is voor een thermische ballon bedoeld voor EEN OUDE BOUW ...

wat een totaal verkeerd begrip toont van de verspreiding van warmte en alleen daarvoor www.dlsc.ca verdient volledig zijn prijs, die kan worden, zal lesgeven en assimileren, de verspreiding van warmte naar afgestudeerden zoals Obamot!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 28/11/11, 15:31

... ik stop de kosten, je bent te bekrompen voor mij : Mrgreen: :D : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

par Remundo » 28/11/11, 15:35

het is interessant dit ondergrondse opslagsysteem ...

Ik zou benieuwd zijn hoe de verwarmde rotsmassa geïsoleerd is ... Omdat anders een groot deel van de verzamelde calorieën wordt verdund in de oneindige volumes van de aarde ...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow

par Napo dwerg » 28/11/11, 17:00

Remundo schreef:het is interessant dit ondergrondse opslagsysteem ...

Ik zou benieuwd zijn hoe de verwarmde rotsmassa geïsoleerd is ... Omdat anders een groot deel van de verzamelde calorieën wordt verdund in de oneindige volumes van de aarde ...


het is trollen hoop ik :schok:
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 28/11/11, 17:05

Arf ... Het is niet zo eenvoudig als Dedelco denkt! Tot nu toe wilde ik het Canadese project niet te veel aanvallen (dat nog steeds de goede kant op gaat) omdat ik niet beter te bieden had en de hernieuwbare sector niet zou schaden, maar hier heb ik mezelf laten gaan ... : Cheesy:

We moeten een toegepaste statistische analyse doen en een ruimtelijke indeling van de ondergrond vaststellen. Tegenwoordig hebben we deze tools om het te doen, we kunnen ze net zo goed gebruiken om teleurstellingen te voorkomen!

Alleen ter illustratie (en uit het geheugen)
Op ondiepe diepte, tenminste, als je een nauwkeurige berekening wilt maken (en deze nieuwe technologieën vereisen dat):
- houd rekening met de mogelijke helling van het land;
- neem wortels om de vestiging vast te stellen (zie densitometer gebruiken, als je er geen hebt, kun je een stapel maken en het zinken meten door er een gewicht op te zetten, zoals bij zandzakken);
- kijk of er “beschutte” oppervlakken zijn en begrijp wat de heterogeniteit en ruwheid van het oppervlak is (Raupach-methode);
- ken de aard ervan: weet op welke diepte "de horizon" is
klei ”, omdat regenwater er gemakkelijk doorheen sijpelt
de zand-slibachtige horizon, die de warmteoverdracht beïnvloedt en bijgevolg tot hoge verliezen leidt (er zijn nauwelijks meer dan -30m waar we stabiele gegevens hebben);
- ken de temperatuurcurves, het plaatselijke weer om zijn jaarlijkse zonneschijn en dus zijn energiepotentieel in thermische zonne-energie vast te stellen;
- en ook het vaststellen van de cumulatieve jaarlijkse waterbalans (inclusief de seizoenscomponenten, de hydrologische processen die per seizoen domineren);
- ken de afvoer (θsat en Zsable voornamelijk in de herfst, Dunne-mechanisme, enz.), aangezien het gemakkelijk zal worden begrepen dat de natuurlijke dissipatie zal worden versneld door elk effect van dit type;
- de retentie- en hydraulische geleidbaarheidscurve kennen voor alle andere seizoenen (Horton-mechanisme);
- evalueer de verdamping van de kale grond, de "zomertranspiratie", vrij sterk in het zuiden;
enz..

Het probleem is dat er verschillende berekeningsmethoden zijn! Dat het nodig is om rekening te houden met een curve die beweegt tussen dag- en nachtperiode, enz ... Het is de taak van de geoloog-ingenieur om het type berekening te kiezen dat het meest geschikt is voor het geval ... Ik geloof daarom beslist dat 'we kunnen niets generaliseren! Zeggen ex abrupto dat een oplossing 95% van de Fransen aangaat, zoals Dédé zegt, is volkomen beledigend ... Je kunt altijd een formule uit wikichose kopiëren / plakken, dat geeft je maar een deel van het probleem ...

Maar we begrijpen dat hij de opslag van warmte in de grond probeert te bevorderen, in die zin is het zeer lovenswaardig. Alleen zijn er grenzen die niet overschreden mogen worden ...

Dan kunnen we modelleren en weten wat de grond als warmte kan vasthouden ... : Cheesy:

We kunnen ons inderdaad niet alleen een energiebalans veroorloven onder "potentiële omstandigheden", en dat doen zonder de efficiëntie van verdamping, "echte" exfiltratie van water, enz. Te kennen en te zeggen dat het is het wondermiddel, het is pipeau ...

Ja, naast dergelijke benaderingen serieus genomen, en niet met een slogan op de achterkant van de lepel als een toewijding die het Canadese project aan ons prijst, is het gewoon goede marketing ... : Mrgreen: :D : Cheesy:
Dernière édition par Obamot de 28 / 11 / 11, 17: 11, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

par olifant » 28/11/11, 17:07

Helemaal niet trollsque.

Het is niet geïsoleerd.

We creëren een "warmtebel", die langzaam diffundeert en zijn eigen isolatie creëert. (de delta T met de aangrenzende bodem is beduidend lager dan de delta T met de buitenlucht, wind, straling, convectie)

Het is verre van perfect, maar het is goedkoop, met gratis stroom.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 219-gasten