De val van de Berlijnse muur, een mooie zwendel

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

De val van de Berlijnse muur, een mooie zwendel




par lejustemilieu » 07/11/09, 09:10

Hallo,
De dag dat de muur viel, was ik in Oost-Duitsland.
Ik kwam terug uit Polen.. :?
Het was indrukwekkend, al die trabans, al die mensen die hun auto duwden om benzine te besparen in de kilometerslange files. Die honderden trabans die zich als schildpadden voortbewogen op de snelwegen van West-Duitsland.
De angst op de gezichten van mensen toen ze 20 meter van de grenspost waren.
Ik zal nooit vergeten.
Maar vanmorgen zei ik tegen mezelf dat de bevrijding van bepaalde landen door Rusland gewoon een financiële herstructurering van een groot bedrijf is.
We ontslaan de onrendabele landen, en we houden de anderen, terwijl we doen alsof het de wil van het volk is dat heeft gewonnen.
Waarom heeft Rusland het communisme laten vallen? simpelweg om bepaalde mensen "legaal" en heel snel rijk te laten worden.
Voor mij was alles van tevoren goed gepland... : Cheesy:
Maintenant quand je vois les médias nous rappeler le courage de ces gens de l'est pour gagner leur liberté, je rigole...On a simplement ouvert la cage aux petits oiseaux, Il n'y a pas eu d'affrontement... niets
Leuke zwendel, dat is mijn overtuiging. :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: De val van de Berlijnse muur, een mooie zwendel




par bham » 07/11/09, 09:47

lejustemilieu schreef:Hallo,
De dag dat de muur viel, was ik in Oost-Duitsland.

En ik in West-Berlijn : Cheesy:
Een zwendel ja en nee; voor de bevolking onder het Sovjetjuk is het geen oplichterij, ze hebben een zekere sociale zekerheid ingeruild voor vrijheid van denken, van komen en gaan. L'Ostalgie laat zien dat het kapitalistische systeem ook niet bij hen past, de politieke oplossing zal misschien komen van deze bevolkingsgroepen die vrijheid willen, maar niet via ons individualisme.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/11/09, 09:56

Ik heb het over psychologische zwendel; er was geen sprake van om ze te zeggen, kom op, je bent vrij, we hebben je niet meer nodig.
Ze werden wijsgemaakt dat ze hun vrijheid hadden gewonnen.
Het meest serieuze, we blijven deze leugen tegen ons allemaal proppen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 07/11/09, 13:33

Euh, ik deel je mening niet al te zeer, de zwendel komt voornamelijk van de communisten die gelijkheid en welvaart voor iedereen beloofden en wiens systeem vooral het bankroet (economisch en mentaal) van vele volkeren heeft gemaakt... ook al is er nee niet alleen nadelen aan het communisme!

Maar het harde communisme KAN NIET WERKEN met de mens. Punt! Het is aangeboren...

Misschien over een paar duizend jaar, maar "wij" zijn nog niet klaar...

Ik zou graag willen weten hoe de Russische media deze verjaardag behandelen. Ik denk dat onze media te trots zijn op de zogenaamde "mooie winnaars" (ons) en te veel verwarren met de val van de USSR... nog...

Anders wist ik niet dat we een ex-agent van de kgb op de been hadden forums!
Beeld

Dus waar is de middenweg op de muur? : Cheesy: : Cheesy:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/11/09, 13:47

Maar het harde communisme KAN NIET WERKEN met de mens. Punt! Het is aangeboren.

Mijn liefste Loulou, daar heb ik het niet over!
Ik heb het over hoe ze dingen verbergen.
Ik heb het niet over communisme of het goed is of niet.
Lees goed wat ik eerder schreef.
Mijn Poolse vrouw die Russisch gas had ervaren (met twee kinderen in haar armen), begreep mijn boodschap
En ik, ik zag de douanebeambten uit Oost-Duitsland (met lange puntige palen) in de tanks van de vrachtwagens prikken, om de emigranten te zien en te doden... mogelijk verborgen.....
Ik zeg ho Koerdisch (groot Pools woord) lees aandachtig wat ik aan het begin van de post schreef
JA?, ik heb meerdere levens, ik heb veel geleefd; Ik zag zelfs twee Zaïrese agenten mijn vader en mijn broer meenemen om ze op te hangen! :schok: Ik heb veel dingen in het leven gezien, en ik heb ze niet gedroomd.. :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 07/11/09, 13:59

Juist uw boodschap begrijpen wij (ik) niet echt... aangezien het begrip winstgevendheid niet "inbegrepen" is in de communistische doctrine...

Alleen wat ze vergaten is dat wat in de natuur niet winstgevend is, niet overleeft... het is niet alleen economische winstgevendheid. Energiezuinigheid bijvoorbeeld!

Wat zeker is, is dat de muur nooit zou zijn gevallen als de USSR niet zo dicht bij het bankroet was (juist vanwege het gebrek aan het zoeken naar winstgevendheid)... het einde naderde en de muur zou nooit zijn gevallen "door wil van de mensen" in het midden van de jaren zeventig bijvoorbeeld... en er zou bloedvergieten zijn geweest!

De oorlog in Afghanistan heeft daar in belangrijke mate toe bijgedragen.

Zie over dit onderwerp de film The War Volgens Charlie Wilson: http://www.lemonde.fr/cinema/article/20 ... _3476.html
of hoe de CIA de mujaidines hielp tegen de Russen... je kent de rest 20 jaar later : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/11/09, 14:18

Hallo Lejuste

Er zijn dingen die onbeschrijfelijk zijn, zoals bullshit en menselijke wreedheid en het leed dat het kan veroorzaken.......................... ..... ..........

Het doet me denken aan het verhaal van mijn vriend Ty, die Cambodjaans is. De "aardige" communisten namen zijn ouders en 6 of 7 van zijn broers en zussen weg. Hij moet het alleen hebben overleefd omdat hij op dat moment een student in Frankrijk was........

En een andere voormalige collega van Poolse afkomst, toen hij een kind was, zag hij een Russische soldaat zijn huis binnenstormen en zijn moeder voor zijn ogen neerschieten.... ............ ....

:schok: :schok: :schok: :schok: :schok: :schok: :schok: :schok: :schok: :schok: :schok: :schok: :schok: :schok:

:onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 07/11/09, 14:22

Hé ja Flytox... Extreem links en rechts hebben exact dezelfde manier van denken en doen...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/11/09, 14:25

Wat zeker is, is dat de muur nooit zou zijn gevallen als de USSR niet zo dicht bij het bankroet was (juist vanwege het gebrek aan het zoeken naar winstgevendheid)... het einde naderde en de muur zou nooit zijn gevallen "door wil van de mensen" in het midden van de jaren zeventig bijvoorbeeld... en er zou bloedvergieten zijn geweest!

Ja, de Sovjet-Unie had het bij het verkeerde eind, ik zeg niet anders, wat ik bedoel is dat ze de nederlaag niet wilden toegeven en deze hele fout wilden veranderen in een nieuwe "officiële" Russische maffia-onderneming, door vals te spelen verlieten ze de mensen die ze hadden geïndoctrineerd.
Voor mij is alles lang geleden georkestreerd! Ik heb het over de kans op de verkiezing van een Poolse paus (die de Polen moed gaf), op een kleine bijeenkomst bij de douane Oost-Duitsland West-Duitsland die de deur opendeed.
En voor mij was deze zwendel geprogrammeerd met instemming van mensen uit het westen!
Dit is een verborgen Jalta!wij regelen uw communistische nederlaag tegen uw gas en uw olie...
De Sovjet-Unie maakte van de gelegenheid gebruik om op te ruimen, onrendabele landen te verwijderen en de andere (oliehoudende, of strategisch belangrijke voor pline-leidingen!)
Het einde van het communisme is een verborgen yalta, dat is mijn boodschap
Dat maakt me ziek
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/11/09, 14:29

Christophe schreef:Hé ja Flytox... Extreem links en rechts hebben exact dezelfde manier van denken en doen...

Daar ben ik het 100% mee eens
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 293-gasten