De val van de Berlijnse muur, een mooie zwendel

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/11/09, 14:31

En een andere voormalige collega van Poolse afkomst, toen hij een kind was, zag hij een Russische soldaat zijn huis binnenstormen en zijn moeder voor zijn ogen neerschieten.... ............ ....

Deze Russische soldaat heeft mij ook een beetje vermoord, want toen ik je antwoord las, dacht ik bij mezelf en shit, hoe is dit mogelijk?
Economistische politiek is altijd explosief geweest, uit het geheugen : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 07/11/09, 15:48

lejustemilieu schreef:
En een andere voormalige collega van Poolse afkomst, toen hij een kind was, zag hij een Russische soldaat zijn huis binnenstormen en zijn moeder voor zijn ogen neerschieten.... ............ ....

Deze Russische soldaat heeft mij ook een beetje vermoord, want toen ik je antwoord las, dacht ik bij mezelf en shit, hoe is dit mogelijk?
Economistische politiek is altijd explosief geweest, uit het geheugen : Cheesy:


Ik ben geen historicus en ik kan je de datum niet vertellen, maar het was inderdaad een Russische soldaat, voor de plaats is de collega van Poolse afkomst maar ik weet niet meer waar het gebeurde (naam om buiten te slapen : Mrgreen: ).

Ik ging naar deze intelligente, bekwame en discrete collega die ik erg leuk vond en die niet iemand was die onzin praatte, om een ​​duister verhaal van papierwerk bij te werken. De collega had zware verantwoordelijkheden en had andere dingen te doen dan zich bezig te houden met "bullshit" papierwerk.

We praatten een tijdje, en uiteindelijk vertelde hij me zijn verhaal in een paar goed gevoelde, geleefde woorden... om zijn antwoord te illustreren. Er waren niet meer dan 2 of 3 regels voor nodig om te begrijpen dat de visie van de essentiële dingen in het leven niet voor iedereen dezelfde betekenis heeft ....... en dat het leven geen lange kalme rivier is!

Bij zijn antwoord viel ik uit de kast, ik pakte discreet mijn kleine dossierstront in en ik kon niet fatsoenlijk om meer details vragen ...., Ik vertrok om ergens anders te spelen, buitengewoon ongemakkelijk voor mij en voor hem voor het terugbrengen van deze herinneringen die roer je darmen...
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/11/09, 16:20

Nog niet zo lang geleden reageerde ik op een kop met..."oplichterij".

We mogen niet hetzelfde woordenboek hebben! Voor mij is een oplichter een man op Ebay die je een Ipod verkoopt en als je hem ontvangt, is het geen Ipod, maar een bleke kopie gemaakt in China...

Dat de val van de Berlijnse muur het einde is van een lange evolutie moge duidelijk zijn.

Of OOK geopolitiek natuurlijk (of anders moet je naïef zijn!).

Dat het alleen dat is, zou belachelijk reductief zijn. Dit is ook de ontwikkeling die tijdens de Praagse Lente is ingezet. Het is het uitkomen van een zaadje dat zijn kiem vindt in de dood van Jan Pallach. Het is, of we het nu leuk vinden of niet, een Gobatchew die begreep dat hij een bankroet systeem met soldaten niet eindeloos kon vasthouden. En voor hem de Hongaarse premier wiens naam ik niet kan vinden. En het is zelfs een monumentale puinhoop van ietwat armoedige politici (de Duitse Chabowki las live het persbericht dat hij niet had gelezen en "improviseerde" als antwoord op een vraag een "ja, vanaf nu" zonder te beseffen wat hij zei) . En dat omdat er "gefermenteerde" volksdruk was in de (protestantse) kerken, gekatalyseerd door Gorbatsjov... Dit alles ondanks een achterblijvend Frankrijk...

Ik geef Gorbatsjov misschien een prominente plaats, maar ik denk niet dat dit met Stalin zo zou zijn gebeurd... zelfs als het systeem zo bankroet was geweest...

Ik denk echter dat het niet zo georkestreerd was, dat het streven van mensen om vrijer te leven reëel was en niet op afstand gecontroleerd, dat de Stasi, ze waren het zat...

Mijn overtuiging, maar ik ben geen historicus, is dat de Duitse hereniging (gesymboliseerd door de val van de muur) aan het begin van de gebeurtenissen helemaal niet was voorzien in die tijd! Daar is het meer een gok van Kohl...

Kortom, ik heb er persoonlijk moeite mee om dit onder een titel als "oplichterij" te plaatsen!!! Ook uit respect voor bijvoorbeeld de ruim 300 doden bij mislukte pogingen om over de muur te komen.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/11/09, 17:39

Anders wist ik niet dat we een ex-agent van de kgb op de been hadden forums!


Dus waar is de middenweg op de muur? Cheesy grijns Cheesy grijns

Ik kan deze woorden niet accepteren, zelfs niet met humor.
Kurva!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/11/09, 18:06

Definitie

zwendel, vrouwelijk zelfstandig naamwoord
Betekenis Fraude, bedrog [Bekend]. Synoniem van fraude
Ga naar de betekenis van het woord zwendel en je vindt de definitie hierboven!
67 gedaan!
Het is inderdaad oplichterij.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/11/09, 18:35

Oké, kom op, ik respecteer je overtuiging.

Voor mij is het een complex historisch proces. Met, ik zal niet herhalen, geopolitiek, volksbewegingen, strijd, bedrog (eigenlijk), het zielige ook...

Dit past niet in de definitie van "vals spelen" (wat voor mij iets eenvoudigs, mechanisch, oorzaak en gevolg heeft: als ik oplicht of iemand bedrieg, doe ik dat in principe bewust... Anders heb ik een "blunder", ik "heb het verkeerd", ik zeg niet "oplichterij"). Misschien heb ik het fout..

Maar goed, het maakt niet uit.

Ik blijf erbij, ik persoonlijk, met deze opvatting van bedrog, van zwendel, het schokt me... Respecteer mijn gevoelens...

En daar laat ik het bij. Gaan we oorlog voeren??? EN ik kan toegeven dat ik ongelijk heb (zelfs als ik het niet zie).
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/11/09, 19:12

En daar laat ik het bij. Gaan we oorlog voeren??? EN ik kan toegeven dat ik ongelijk heb (zelfs als ik het niet zie).

Maak je geen zorgen, ik heb een slecht geheugen als het om haat gaat.
Maar de politiek walgt me steeds meer.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/11/09, 20:22

Sorry Christoffel,
Ik werd meegesleept, en ik begreep gewoon waarom,
Ik ben een "halve Pool", en Polen haten Russen.
Dus toen ik de KGB zag, kookte mijn bloed.
21 jaar geleden zag ik Russische tanks op het Poolse platteland.
En het was niet prettig.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 09/11/09, 21:28

Ik verafschuw de viering van grote evenementen; niet dat ik de herinnering aan het verleden afkeur, die nodig is voor ons begrip van het heden, maar omdat het meestal als een scherm dient: het gaat er niet zozeer om het verleden te herinneren, maar om er een retrospectief spektakel van te maken dat waarschijnlijk afleidt van de huidige problemen , om gerechtigheid uit het verleden te eren om huidige onrechtvaardigheid beter te negeren.

Hierin kunnen we in ieder geval spreken van oplichterij: wie zal de brutaliteit hebben om bij het oproepen van deze ontroerende gebeurtenissen eraan te herinneren dat er sindsdien andere muren zijn opgetrokken die niet klaar zijn om te worden afgebroken?
De zeer reële die Palestijnen en Israëli's scheidt; de ene, minder zichtbaar maar net zo concreet, die Fort Europa omringt; tot slot het belangrijkste omdat het alle andere samenvat en verklaart en dat het zelfs opkomt binnen de naties die van vrijheid hun fundament hebben gemaakt, ik bedoel de zilveren muur.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
recyclinage
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1596
Inschrijving: 06/08/07, 19:21
Plaats: kunstenaar land




par recyclinage » 09/11/09, 21:43

topictitels, ik zeg:

Wat is het verschil tussen vroeger en nu?
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 172-gasten