Het ergste van het komende financiële crisis?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 12/10/08, 12:41

boubka schreef:Eindelijk...recessie= minder productie, minder vervuiling. Neen?

niet op... totale stopzetting van investeringen, ook in ecologie,
geen belastingkrediet meer om duurzame energieën te promoten, bevraging van de aankoopprijzen van elektriciteit voor windenergie, een sterke comeback van fossiele energieën, vrijheid van vervuiling voor elk bedrijf dat nog in de race is, enz...

het risico bestaat dat de grenelle van het milieu de prioriteit van de crisisverplichtingen versplintert

eindelijk hoop ik alles te hebben wat nodig is ... maar er is een risico


Beeldmediteren :? :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 12/10/08, 15:22

de Europese boot tot zinken brengen in de hoop het Chinese vliegdekschip in zijn kielzog mee te slepen.
.... en een enorme interne stap kan zonder probleem worden verhoogd


Misschien... Ik zeg niets.
Als de groei in China echter afneemt, wordt de ondergrens van 8% groei overschreden. Hoe zal het erin slagen om de miljoenen Chinezen die het platteland verlaten op te vangen?
Wat zullen miljoenen Chinezen op de vloer doen?

totale stop van investeringen, ook in ecologie

Het is heel goed mogelijk. Tenzij de 22 miljard worden gebruikt om de machine opnieuw op te starten met grote werken in de ecologie... Mogen we dromen? Neen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16133
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245




par Remundo » 12/10/08, 15:55

Hallo allemaal,

En als we niet resoluut naar een volledig ecologische industrie evolueren, zal de crisis die we nu doormaken ons over 20 of 30 jaar een amuse lijken... : Idee:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 13/10/08, 18:22

0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 14/10/08, 16:41

Vanmorgen per mail ontvangen, vond ik uitstekend!!! : Lol: : Mrgreen: Beeld
Ik bel mijn bankier...
Wie heeft er nooit van gedroomd om op een dag zijn bankier te kunnen bellen om hem te vertellen zonder enige andere vorm van beleefdheid, u bent ontmaskerd, mijnheer, het is tijd om iets te doen...

Stelt u zich eens voor met meneer BNP, of mevrouw Caisse d'Epargne, of mevrouw Banque Postale, of meneer Crédit Agricole, of zelfs meneer LCL... Wat een geluk, nietwaar?

Sinds een paar dagen kan het... Onze lieve bankiers staan ​​rood. Natuurlijk geen 300 euro, nee, 40 miljard euro voor het steunfonds alleen voor Frankrijk... Aarzel dus niet langer, bel het telefoonnummer van je bank en geniet ervan... Niet vergeten voordat je ophangt om in te fluisteren zijn oor dat u, als belastingbetaler, uit eenvoudige menselijkheid hem veel, veel zult helpen ...
Lettraso
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16133
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245




par Remundo » 15/03/09, 22:02

Toen ik onlangs naar RMC luisterde, vond ik een andere Christophe die veel op de aardappel heeft... Het uittreksel is hier beschikbaar:
http://www.dailymotion.com/video/x8npaq ... monte_news
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 15/03/09, 22:44

Het komt uit het hart. En ik ben het met hem eens.

In het bedrijf waar ik zit werken zo'n 90 mensen, waarvan zo'n 50 vaste medewerkers en zo'n veertig uitzendkrachten. Deze maand hebben we afscheid genomen van interims en volgende maand?

Ik beantwoord mijn eigen vraag:
Hoe zal het erin slagen om de miljoenen Chinezen die het platteland verlaten op te vangen?


Het investeert in sociale en infrastructuur.
ongeveer 2 biljoen dollar) in 640, zei de State Development and Reform Commission donderdag in Peking.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6982
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2907




par gegyx » 15/03/09, 23:00

toto65 schreef:Ik beantwoord mijn eigen vraag:
Hoe zal het erin slagen om de miljoenen Chinezen die het platteland verlaten op te vangen?


Het investeert in sociale en infrastructuur.

China begint halverwege.
Wij zullen de andere helft doen om ze te ontmoeten...
: Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 15/03/09, 23:08

Remundo schreef:Toen ik onlangs naar RMC luisterde, vond ik een andere Christophe die veel op de aardappel heeft... Het uittreksel is hier beschikbaar:
http://www.dailymotion.com/video/x8npaq ... monte_news


Sorry Remundo, maar ik kan deze "Christophe" niet uitstaan, dit is wat ik op Dailymotion schreef in de commentaren:

Christophe op Dailymotion schreef:Zelfs als er enige waarheid zit in wat hij zegt... hij is een stomme klootzak! Een monsterlijke grote mond en bovendien slecht gepoetst...

Om op zijn niveau te spreken: hoeveel Fransen hebben de vastgoedontwikkelaars met Robien genaaid? Ze hebben zich de afgelopen 15 jaar goed gevuld met de BANKERS als ACCOMPLIES die de Fransen hebben verarmd! Maar hier zijn nu hun handlangers, de bankiers hebben de kraan dichtgedraaid, dus dubbelcijferige vastgoedgroei is niet langer mogelijk...

Dat is wat Christophe het meest dwars zit...vind je ook niet?
Dernière édition par Christophe de 16 / 03 / 09, 00: 10, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16133
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5245




par Remundo » 16/03/09, 00:01

Ah, moet zeggen dat de taal bloemrijk is : Cheesy:

inderdaad, hij is misschien een beetje teleurgesteld dat de bankiers stoppen met het voeden van de speculatieve vastgoedzeepbel door te lenen van gedupeerden (variabele rente, 30 jaar, verzekering, terugname van woningen in geval van onvoorziene omstandigheden met meerwaarden voor de bank ...) aan jonge mensen die nog niet goed ingeburgerd zijn in het professionele leven en zichzelf iets te vroeg als eigenaar zien...

En hij maakt een economische fout door te denken dat we de banken moeten laten "barsten". Hoe weerzinwekkend ze ook zijn, ze houden de reële economie overeind, die zonder hen als een kaartenhuis in elkaar stort.

We moeten ze dus nog steunen, de stropdassen met de zijden onderbroek : Mrgreen: ... Maar als sommigen nog twijfelden, weten we nu wat hun acties waard zijn :?
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 177-gasten