Het ergste van het komende financiële crisis?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 10/10/08, 19:17

Nou, ja, wapens verkopen komt ten goede aan de armen .............rijken

:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 10/10/08, 20:11

"Het is beter om beurzen in actie te hebben dan beurzen." Beeld
Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 10/10/08, 20:28

In de tijden die lopen : Cheesy:

Wanneer zetten we echte waarden op de beurs?

Het werk van Bijen bijvoorbeeld, we zouden de potten honing kunnen bewaren om ze te belonen.......

Goedenavond :P door Lietseu natuurlijk :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 10/10/08, 20:53

lejustemilieu schreef:"Het is beter om beurzen in actie te hebben dan beurzen." Beeld
Beeld


Heel goed die, ik zal hem vervangen!

En wat meer is, het is zo indirect, nietwaar, Jacques-Henry en Charles-Edouard mijn lieverds, hoe Jacques kool, je bent wat souuu kwijtgeraakt! Hemel... ik bel mijn bankier, ik moet wat "raaaab" hebben (ik ben aan het slumpen, hoo!) hoe lieverds... maar weet je, het spaargeld dat papa heeft opgeborgen voor de crunchies, voor mijn "face-lift" " (de facelift zei: ontsla je vader...)

Bravo Beeld
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 10/10/08, 20:58

PINPON, PINPON, PINPON, PINPON, PINPON, PINPON....

Ding Dong, goedenavond heren, oude dame? Ja, je zult haar daarboven vinden, geef haar alsjeblieft een kleine injectie, ze is helemaal doorgeslagen : Cheesy:


Wordt vervolgd ...
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 12/10/08, 08:47

bham schreef:
Christophe schreef:...Het zou kunnen beginnen als:
Ik heb geen aandelen of beleggingsfondsen of ik weet niet wat! Dus er is geen sprake van dat ik betaal voor de speculatie van anderen die rijker zijn dan ik...Er zijn grenzen aan sociaal!

Oké, sorry, ik kan er niets aan doen.
Christophe schreef: Welnu, de wet van de sterkste wordt de wet van de rijksten in ons systeem ...
Er is echter niets schokkends (in de logische zin)?

HM hm : Lol:
Anders zou ik niet kieskeurig willen zijn, maar op dit niveau is het niet langer sociaal ! : Mrgreen:


Christophe schreef: Goed gezien maar er zit een nuance tussen deze 2 woorden mijn beste Bham...

Sorry voor het late antwoord Christophe; voor mij is het juist de wet van de sterkste/+rijkste die op anderen van toepassing is via staatsbesluiten waarvan jij de fiscale gevolgen betwist (en ik ook) want juist hun overheersing over de financiële macht brengt de economie in gevaar.
Zo logisch, dat de wet van de rijksten zichzelf als norm oplegt kan worden aanvaard, mits respect voor de rechten van de minder rijken; maar waar het schokkend wordt is wat jij aan de kaak stelt, dat de minder rijken betalen voor de speculatie van de + rijken. Dus in dit geval denk ik dat er een tegenstrijdigheid is.

Christophe schreef:Als het sociaal is, wat de betekenis van de hulp ook is, het is toch sociaal?

De betekenis van de sociale term is zeer gevarieerd http://fr.wikipedia.org/wiki/Social maar in het algemeen, als ik het over sociaal heb, denk ik eerder aan een maatregel die bedoeld is om kansarme mensen te helpen en dit is de betekenis die we het vaakst in de media vinden; we zullen bijvoorbeeld zeggen "maatschappelijk werk doen". Ik Capello, alsjeblieft Beeld 8)

Om uw verzoek te beantwoorden en te ondersteunen, denk ik dat het nodig zou zijn om geld/staatssteun in verband te brengen om de banken/het financiële systeem te redden met de betaling van de staatsschuld; Aangezien dit door de staat aan de banken verschuldigd is en de staat hen te hulp komt, zou het normaal zijn dat de overheidsschuld wordt kwijtgescholden.
Anders zal de staat van de banken het geld lenen dat nodig is om het banksysteem opnieuw op te starten, d.w.z. het zal aan bank B het geld lenen dat het zojuist van bank A heeft geleend, waarbij banken A en B weigeren aan elkaar te lenen; het banksysteem, eenmaal gered door de leningen die het aan de staat verstrekt, betaalt de rente, waardoor de schuld toeneemt. Hoewel de rente op de lening logischerwijs door bank B aan bank A zou moeten worden betaald, waarbij de staat slechts als tussenpersoon optreedt; maar waarom wordt ons dan verteld dat we het risico lopen het met onze belastingen te betalen?
Sterker nog, ik weet niet zeker of de staat het geld bij de banken zal vinden om het banksysteem te redden, wat ik weet is dat de banken elkaar geen geld meer willen lenen vanwege een vertrouwenscrisis. zeg maar) en wat leidt tot een economische crisis; maar de banken zullen waarschijnlijk niet weigeren om aan de staat te lenen, aangezien de staat niet failliet kan gaan. Dus als we de redenering wat verder doortrekken, hebben de banken er geen probleem mee om deze inzinking uit te lokken om de staatsschuld te verhogen; de staat neemt een deel van de bankmacht over, maar laat de belastingbetaler er ook voor betalen; het is nog steeds niet helemaal duidelijk in mijn hoofd maar het ruikt naar oplichterij.
Wat zeg jij?

PS: ik wil een bericht achterlaten op het antwoordapparaat van Mermet, en misschien reclame maken voor de forum (Publieke schuld,....)
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 12/10/08, 10:46

:? Zonder een expert te zijn, is dit wat ik in gedachten heb..
maar waar het schokkend wordt, is wat u aan de kaak stelt, dat de minder rijken betalen voor de speculatie van de + rijken.

Aan het begin van deze ernstige crisis wilde Angela Merkel de banken niet helpen. Ze vond het beschamend om de rijke profiteurs te helpen die er een puinhoop van maakten.
Eindelijk... is ze verplicht hen te helpen, als ik het goed begrepen heb.
Tweede punt, iedereen zal deze steun moeten terugbetalen.
Voor de rijken geen probleem.
Voor de anderen... is het zo, geen keus.

Derde punt: recessie gedurende twee of drie jaar = werkloosheid, lijden, stakingen, demonstraties.
Ten vierde praten regeringen over het feit dat het huidige financiële systeem onhoudbaar is; willen ze het veranderen? waarin? : Cheesy:
Eindelijk...recessie= minder productie, minder vervuiling. Neen?
Voor mij is deze crisis een kleinigheid vergeleken met een ander veel ernstiger probleem, namelijk; hoe zeg je; "de biologische dood van de planeet door onze schuld".
Ik ben niet negatief, gewoon realistisch, en ik kijk arte, of tv5, in plaats van betaalzenders :D
Op deze kanalen is er geen "sterrenacademie", of kolanta, slopende .. :? er is echt leven...
Het laatste bericht dat ik zag was in Haity, de armen eten pannenkoeken van klei vermengd met zout. ze hebben niets anders te eten...
Je moet weten hoe je nee moet zeggen : Cheesy: of leer nee zeggen...
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
toto65
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 490
Inschrijving: 30/11/06, 20:01




par toto65 » 12/10/08, 11:35

Hallo lejuste
Eindelijk...recessie= minder productie, minder vervuiling. Neen?

Daar ben ik het mee eens. Bovendien, als we denken dat olie vanaf 2012, d.w.z. over 4 jaar, dat de opkomst van China gebaseerd is op de groei van Europa en Noord-Amerika, zeldzamer zal worden, dan is deze recessie een zachte landing voor de economie en een manier om de Chinese economie erg moeilijk.


Leidt recessie tot inflatie? Hoe?
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 12/10/08, 12:12

een manier om de Chinese economie keihard aan te pakken.???

grappige manier van aanpakken: de Europese boot tot zinken brengen in de hoop het Chinese vliegdekschip in zijn kielzog mee te slepen.
deze reus, die nog steeds een sterke groei kent en een enorme interne markt heeft, zou zonder problemen kunnen herstellen, terwijl europa zijn wonden nog vele jaren dreigt te helen.

Zou dit niet een formidabele springplank zijn om de westerse economie te vernietigen?
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 12/10/08, 12:35

Eindelijk...recessie= minder productie, minder vervuiling. Neen?

niet op... totale stopzetting van investeringen, ook in ecologie,
geen belastingkrediet meer om duurzame energieën te promoten, bevraging van de aankoopprijzen van elektriciteit voor windenergie, een sterke comeback van fossiele energieën, vrijheid van vervuiling voor elk bedrijf dat nog in de race is, enz...

het risico bestaat dat de grenelle van het milieu de prioriteit van de crisisverplichtingen versplintert

eindelijk hoop ik alles te hebben wat nodig is ... maar er is een risico
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten