De voordelen van biologisch voedsel, ondervraagd

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
pb2487
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 03/08/09, 23:44




par pb2487 » 10/08/09, 14:06

Christophe schreef:Houthakker, volgens de titel, gissen en als ik me niet vergis, spreekt dit rapport over vervuiling door nitraten uit de intensieve conventionele landbouw (vooral de varkenshouderij): http://tf1.lci.fr/infos/sciences/enviro ... ages-.html
Maar Bretonse groene algen, afgezien van de Bretons van de getroffen kusten: wie is er geïnteresseerd?
En ik wed dat we er biobrandstoffen van kunnen maken : Cheesy:


Bedankt Christophe dat je een beetje in mijn richting bent gegaan.
Dus om door te gaan:
Maar natuurlijk!! dat de media vooral met ons praten over de schadelijke effecten van conventioneel en de voordelen van biologisch. Je hoeft alleen maar het nieuws een beetje te volgen (alle media gecombineerd).

En ik ben geïnteresseerd in Bretonse algen en ik ben niet de enige.
Houthakker leest mijn argumenten niet, hij verwerpt ze en bloc en slaat me op (oh !!! het lelijke gejank zoals hij zou zeggen ...), dat is alles. gratis voor hem maar wie verdraait de woorden van de ander ...?

hier zijn in ieder geval de feiten zoals hij ze beweert en als hij de moeite neemt om geïnteresseerd te zijn:

De media zijn grotendeels voorstander van 'organisch' en waarom niet.
Het kostte me 5 minuten om het te verifiëren. Ik kan verder gaan in de analyse als je wilt.
Ik ken niemand die ongevoelig en niet geïnformeerd is over de schade van conventionele en de voordelen van biologisch.
Zelfs de overheid publiceert peilingen (zie post Gébé) die het bewijzen, tenzij hij zichzelf in de voet schiet.
Naar mijn mening is er naar mijn mening geen reden tot protest of ophef over een artikel dat "zogenaamd" tegen organisch zou zijn, anders is het desinformatie. Dit is geen uitzondering die deze regel die lange tijd is ingevoerd, zou veranderen, zoals Gébé zegt.
Waarom zou ik anders denken?
0 x
Gebe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 361
Inschrijving: 08/08/09, 20:02
x 65




par Gebe » 10/08/09, 22:26

Houthakker schreef:
Nu 2 vragen:
- wordt dit soort steun niet ook verleend aan de conventionele landbouw?
- laten de genoemde documenten ons toe om te zeggen dat "biologisch wordt meer gesubsidieerd dan de rest ..."aangezien het uit deze zin is dat ik tussenbeide kwam, op dit specifieke punt van subsidiëring?


De hulpmiddelen die ik noemde, zijn gereserveerd voor biologische landbouw en zijn cumulatief met die voor conventionele landbouw (pac).
Biologisch wordt dus + gesubsidieerd en dat is goed.

Houthakker schreef:
pb2487 schreef:[...] Je hebt gelijk, verspil geen tijd aan het controleren van wat ik zeg, het is waarschijnlijk verkeerd. :?
Als u uw links voor mij classificeert en er enkele vindt die, in een prime-time tv-krant, duidelijk, met wetenschappelijke studies ter ondersteuning, de schadelijke effecten van conventionele landbouw in vergelijking met biologische landbouw op een van de gebieden die ik geciteerd (zie hierboven), dus ja ik zou gaan kijken ...

Wat geef je me in vredesnaam 15 links naast de plaat (dat wil zeggen die ik me net herinnerde in duidelijk hierboven)! :frons:


eh ... daar Houthakker, je zou jezelf niet hebben laten gaan voor een beetje kwade trouw? : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 12/08/09, 11:19

Christophe schreef:Houthakker, volgens de titel, gissen en als ik me niet vergis, spreekt dit rapport over vervuiling door nitraten uit de intensieve conventionele landbouw (vooral de varkenshouderij): http://tf1.lci.fr/infos/sciences/enviro ... ages-.html

Maar Bretonse groene algen, afgezien van de Bretons van de getroffen kusten: wie is er geïnteresseerd?

En ik wed dat we er biobrandstoffen van kunnen maken : Cheesy:
Zelfs jij Chris, begrijp je het niet? : Cry:

Maakt dit rapport (dat ik niet heb bekeken) ooit de vergelijking met wat er organisch zou kunnen worden gedaan?


Ik heb nooit gezegd:
- dat de tv niet goed sprak over biologische landbouw,
- dat de tv niet slecht sprak over conventionele landbouw ...


Maar aan de andere kant, wetenschappelijke studies zoals die welke dienen als basis voor deze post (die inmiddels controversieel is geworden) die de COMPARE voordelen van biologisch / conventioneel aantonen, zijn er niet veel en / of ze worden niet echt gepubliceerd. ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 12/08/09, 11:25

pb2487 schreef:[...]
Maar natuurlijk!! dat de media vooral met ons praten over de schadelijke effecten van conventioneel en de voordelen van biologisch. Je hoeft alleen maar het nieuws een beetje te volgen (alle media gecombineerd). [...]
Zei ik het tegenovergestelde? NEEN !


pb2487 schreef:[...] Lumberjack leest mijn argumenten niet, hij verwerpt ze en bloc en slaat me erop (oh !!! het lelijke huilbaby zoals hij zou zeggen ...), dat is alles. vrij voor hem maar wie verdraait de woorden van de ander ...?
Stop met klagen !!! :frons:
Ik heb uw argumenten niet "afgewezen", omdat ze dat niet zijn!
Dit is een lijst met videoverslagen die niet op mijn punt reageren, die ik in mijn bericht hierboven heb opgenomen.



pb2487 schreef:[...] als hij de moeite neemt om er interesse in te tonen:
Ik zal geïnteresseerd zijn als het interessant wordt!


pb2487 schreef:[...] Het kostte me 5 minuten om het te verifiëren. Ik kan verder gaan in de analyse als je wilt.
Ga verder in de analyse in de zin dat ik je al eerder heb gevraagd, opgenomen in de post hierboven ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 12/08/09, 11:27

GEBE schreef:[...]
De hulpmiddelen die ik noemde, zijn gereserveerd voor biologische landbouw en zijn cumulatief met die voor conventionele landbouw (pac).
Biologisch wordt dus + gesubsidieerd en dat is goed.
Het is perfect en ik ben erg blij!

GEBE schreef:[...] uh .... daar Houthakker, je zou jezelf niet hebben laten gaan voor een beetje kwade trouw? : Wink:
Neen.
Ik ben hier vanaf het begin heel duidelijk over, zie mijn bericht hierboven ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/08/09, 11:31

Houthakker schreef:Zelfs jij Chris, begrijp je het niet? : Cry:


Hé, ik heb de doordrenkte kennis niet! Ik heb ook het recht om fouten te maken :D

Houthakker schreef:Maakt dit rapport (dat ik niet heb bekeken) ooit de vergelijking met wat er organisch zou kunnen worden gedaan?


Ik heb er ook niet naar gekeken, maar ik kan me voorstellen, ik hoop, dat dit document zegt dat het komt door TE intensieve landbouw dat we bij deze overproductie van groene algen terechtkomen ... en daarom indirect gezegd dat de minder intensieve beter zou zijn ...

Houthakker schreef:Maar aan de andere kant, wetenschappelijke studies zoals die welke dienen als basis voor deze post (die inmiddels controversieel is geworden) die de COMPARE voordelen van biologisch / conventioneel aantonen, zijn er niet veel en / of ze worden niet echt gepubliceerd. ...


Voordelen in welke zin?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 12/08/09, 13:27

Christophe schreef:[...]
Voordelen in welke zin?
Houthakker schreef:[...]
Wat we van eten vragen is:
- dat het ons voedt (normaal, toch? : Mrgreen: )
- dat het goed is (+ 1 voor biologisch)
- dat het ons niet vergiftigt (+1 voor biologisch)
- dat het de bodem niet vernietigt (+1 voor biologisch)
- dat het het water niet vervuilt (+1 voor biologisch)
- dat het de omgeving van de plaatsen van culturen niet vernietigt (+1 voor biologisch) [...]
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/08/09, 13:37

Nou, het document over algen betreft in ieder geval:

- dat het de bodem niet vernietigt (+1 voor biologisch)
- dat het het water niet vervuilt (+1 voor biologisch)


en waarschijnlijk
- dat het de omgeving van de plaatsen van culturen niet vernietigt (+1 voor biologisch) [...]


Misschien moeten we ernaar kijken, vind je niet? : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 12/08/09, 14:48

Christophe schreef:[...] Moet nu misschien naar hem kijken, vind je niet? : Lol:
Het is gedaan.

Sommige gedachten:
- hoe was het op tv? Ik LEES net een nieuwsbericht, waar we het eerder over hadden Tv-uitzending van de resultaten van een wetenschappelijke studie ...
- geen vergelijking met biologische landbouw,
- een enkele verwijzing naar landbouw: "...gekoppeld aan waterverontreiniging door intensieve landbouw."

Conclusie: ik heb mijn tijd verspild met het lezen van dit document!

Dus ik begin opnieuw (maar ik ben er echt ziek van !!! :onheil: ) mijn tekstuitleg vanaf het begin ...

Op 06 aug. 06 om 11:36:01
Houthakker schreef:
pb2487 schreef:Maar het is waar, biologisch heeft geen betere voedingswaarden dan de rest, er is geen studie die het tegendeel bewijst op uitzonderingen na.
Maar wat moeten we zeggen dat biologisch qua voedingswaarde beter is dan intensief? :onheil:

Wat we van eten vragen is:
- dat het ons voedt (normaal, toch? : Mrgreen: )
- dat het goed is (+ 1 voor biologisch)
- dat het ons niet vergiftigt (+1 voor biologisch)
- dat het de bodem niet vernietigt (+1 voor biologisch)
- dat het het water niet vervuilt (+1 voor biologisch)
- dat het de omgeving van de plaatsen van culturen niet vernietigt (+1 voor biologisch)


Op 08 aug om 20:23:26
Houthakker schreef:[...]
Als u nu de moeite zou nemen om de woorden van uw gesprekspartners te lezen in plaats van te doen alsof ze niet bestonden, zou u al lang hebben begrepen dat niemand hier de gegevens van het artikel in kwestie in twijfel trekt, maar de hype eromheen en de interesse van het onderwerp zelf ...

IHet zou buitengewoon interessanter zijn geweest om een ​​artikel te schrijven waarin biologisch en conventioneel werd vergeleken op het gebied van:
- residuen van bestrijdingsmiddelen in de productie,
- bodemkwaliteit (microbieel leven, microfauna-leven, bodemstructuur, samenstelling, gehalte aan complexe organische zuren, gehalte aan gewasinputresiduen - diverse biociden - enz.),
- smaakkwaliteit van de producties,
- biodiversiteit in de omgeving en op de percelen,

- ...

Maar daar zou er zo'n verschil zijn in het voordeel van biologisch dat dit type studie kan niet worden gewijzigd in het dagboek van 20 uur ...

Zoals wijlen Coluche zei: "Op tv kun je de waarheid niet vertellen: er kijken te veel mensen naar ..."


Op 10 aug om 12:59:14
Houthakker schreef:
pb2487 schreef:[...] Je hebt gelijk, verspil geen tijd aan het controleren van wat ik zeg, het is waarschijnlijk verkeerd. :?
Als u uw links voor mij rangschikt en er enkele vindt die in een prime-time tv-krant duidelijk zeggen: wetenschappelijke studies ter ondersteuning van de schadelijke effecten van conventionele landbouw in vergelijking met biologische landbouw in een van de gebieden die ik noemde (zie hierboven), dan zou ik gaan kijken ... [...]


Dus om samen te vatten, heb je in je verschillende databases links naar video's die aan deze drie criteria voldoen:
- gegevens van biologische / conventionele vergelijkende wetenschappelijke studies,
- onderwerp = een van de hierboven genoemde velden,
- overschakelen naar een krant van 20 uur.

Dan ben ik een koper, bij voorbaat dank! : Cheesy:

Anders ga je weg ... :frons:
BeeldBeeldBeeld
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/08/09, 14:53

Ik heb geen! : Mrgreen:

Ik wil vooral je werktuigen niet voelen!
Dernière édition par Christophe de 12 / 08 / 09, 17: 04, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 186-gasten