De olieproductie blijft stabiel!

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/12/05, 16:21

Nog een laatste punt om uw zekerheden te kwalificeren nadat ik stop (omdat ik het toch vrijwel met u eens ben).

De cijfers van de Aspo zijn met de huidige technologieën en berekeningen van winstgevendheid. Duurdere olie en de evolutie van extractietechnologie kunnen winstgevend (opnieuw) maken en dus exploiteerbaar:

- tientallen jaren verlaten putten: we hebben er een paar maanden geleden over gesproken over een put in Texas die in de jaren 1910 of 20 is verlaten en in 2004 weer in gebruik is genomen, geloof ik

- Ontdekte afzettingen die niet zijn opgenomen in de huidige grondstofcijfers omdat ze niet als winstgevend of exploiteerbaar worden beschouwd.

- afzettingen die nog niet zijn ontdekt...vooral in de poolgebieden (Alaska, Antarctica en het Canadese Verre Noorden) waarvan de ontdekking en vooral de exploitatie zal worden bevorderd door de opwarming van de aarde...

En dan heb ik het nog niet eens over de exploitatie van methaanhydraat... die alleen oliemaatschappijen kunnen overwegen...

Dit, samen met de cijfers van 35% van het huidige extractiepercentage van Jancovici, doet me denken dat we binnen 100 jaar nog steeds olie hebben... en nog veel meer gas. Dat is alles ... en het is jammer voor de planeet, we zullen het hebben gezocht!

ps: nee, als je me daar geen punt voor geeft, ban ik je!! : Twisted:
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 13/12/05, 18:10

econoom zegt: - putten die al tientallen jaren zijn verlaten: we hadden het er een paar maanden geleden over een put in Texas die in de jaren 1910 of 20 was verlaten en in 2004 weer in gebruik werd genomen, geloof ik


dankzij nieuwe extractieprocessen door injectie van kooldioxide, water of oplosmiddel. De injectie van water maakt een grotere dagelijkse extractie mogelijk, maar een veel snellere opdroging. Het meest in het oog springende voorbeeld van vandaag is het gawar-olieveld in Saoedi-Arabië, dat zichtbaar achteruitgaat


- afzettingen die nog niet zijn ontdekt...vooral in de poolgebieden (Alaska, Antarctica en het Canadese Verre Noorden) waarvan de ontdekking en vooral de exploitatie zal worden bevorderd door de opwarming van de aarde...


deze afzettingen zouden van slechte kwaliteit zijn: onder andere teer, asfalt, extra zware oliën.

Dit, samen met de cijfers van 35% van het huidige extractiepercentage van Jancovici, doet me denken dat we nog ruim binnen 100 jaar olie


Allemaal deskundigen onafhankelijk zijn minder optimistisch dan jij.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 13/12/05, 18:27

lau schreef:Allemaal deskundigen onafhankelijk zijn minder optimistisch dan jij.


Ik ga het punt nog eens duidelijk maken, maar geen enkele expert kan dit inschatten zonder direct of indirect, dichtbij of ver weg, met oliemaatschappijen te werken...

Dus zichzelf onafhankelijk verklaren is een beetje makkelijk... Een goed concreet voorbeeld is de IFP, zie http://www.ifp.fr

Je citeren:

"Het French Petroleum Institute (IFP) is een onafhankelijk centrum voor onderzoek en industriële ontwikkeling, training en informatie op het gebied van aardolie, aardgas en de auto-industrie, wiens activiteiten de hele koolwaterstofketen bestrijken: exploratie, productie, raffinage, petrochemie, motoren en het gebruik van aardolieproducten.
IFP's roeping is om te innoveren en technologieën te ontwikkelen die de gemeenschap en de koolwaterstof- en auto-industrie in staat zullen stellen om duurzame groei te realiseren die het milieu respecteert."


Maar ja, we geloven er heilig in...

Goed stop nu ... start me alsjeblieft niet opnieuw op :)
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 14/12/05, 13:01

Ik snap niet eens waarom je ruzie maakt.

Hoe dan ook, oliemaatschappijen zijn klootzakken, op dit punt kunnen we het nog steeds eens zijn.

Het is ook moeilijk om te weten wat er aan de hand is, aangezien de oliesector zo transparant is als een plakje ham. :).

Kortom, dat alles om te zeggen dat het geen zin heeft om ruzie te maken, aangezien we er niet veel van weten, vooral niet op het gebied van verkenning, aangezien ik de indruk heb dat ondanks de kennis het is zoeken naar een speld in een hooiberg . Ze is ergens maar waar??
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 14/12/05, 13:08

freddau schreef:
Hoe dan ook, oliemaatschappijen zijn klootzakken, op dit punt kunnen we het nog steeds eens zijn.

Het is ook moeilijk om te weten wat er aan de hand is, aangezien de oliesector zo transparant is als een plakje ham. :).


Nou, dat is precies wat ik Rulian probeer te vertellen (hem vertellen dat de jongens van Aspo niet noodzakelijkerwijs onpartijdig zijn) maar hij vertrouwt ze met zijn ogen dicht... Goed stop de controverse!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Olieproductie blijft stabiel!




par Christophe » 11/03/16, 14:22

Heeft iemand een update van de (te?) beroemde Hubert-curve?

oliekromme-van-hubert-pic82.jpg.png
petroleum-courbe-de-hubert-pic82.jpg.png (51.59 KiB) 2278 keer bekeken
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Olieproductie blijft stabiel!




par izentrop » 11/03/16, 14:33

Het zal niet gemakkelijk zijn om deze curve te bereiken, we weten er te veel van : Mrgreen:
Stephan Silvestre: "Het stenen tijdperk eindigde niet met een gebrek aan stenen. Het olietijdperk zal niet eindigen met een gebrek aan olie." had Sjeik Yamani geprofeteerd, Saudische minister van Olie van 1962 tot 1986.
Lees meer op http://www.atlantico.fr/decryptage/nouv ... HrfPgBE.99
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Olieproductie blijft stabiel!




par Christophe » 11/03/16, 14:36

Evolutie van de vraag naar olie per regio van de wereld tussen 2004 en 2030 (daarom geschat "vóór" de crises)

evolutie-van-de-energievraag-pic261.jpg
evolution-de-la-demande-energetique-pic261.jpg (39.09 KiB) 2276 keer bekeken


Rare cijfers voor 2004 omdat ik dacht dat we wereldwijd rond de 90 miljoen vaten/dag zaten??

Voorbeeld van wat er (minstens) over is in Noorwegen:
situatie-in-noorwegen-pic266.jpg
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Olieproductie blijft stabiel!




par Christophe » 11/03/16, 14:46

izentrop schreef:Het zal niet gemakkelijk zijn om deze curve te bereiken, we weten er te veel van : Mrgreen:


Mooi artikel...maar dit argument in de inleiding doet me zachtjes glimlachen:

De reden: de sterke groei van de verkoop van elektrische voertuigen.


Praten over sterke groei, als je van bijna nul begint, heeft geen zin...behalve speculatief!
Verder helemaal eens over de inhoud van dit mini-interview...

Aan de andere kant kan dergelijke goedkope olie op korte termijn zeer gevaarlijk zijn voor de wereldeconomie!

Laat het me uitleggen:

Oliemaatschappijen maken, zoals alle grote bedrijven, systematisch gebruik van bankleningen (belastingoptimalisatie omdat ze nog liquiditeit hebben...) Maar met zulke lage prijzen: de olieschuld kon niet meer worden terugbetaald!

De chagrijnige bankiers hebben, net als in 2008 (of liever gezegd "altijd") derivaten op de olieschuld gecreëerd... gewoon om een ​​maximum aan kleine klanten te roken...

Dit zou daarom binnenkort de trigger kunnen zijn van de ernstigste financiële crisis die de mensheid kent...velen weten het en anticiperen erop...Poetin is momenteel niet voor niets in oorlog...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 251-gasten