De leeftijd van de Low-Tech - Philippe Bihouix

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14953
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4359

Re: The Age of Low-Tech - Philippe Bihouix




par GuyGadeboisTheBack » 09/11/21, 13:52

ABC2019 schreef:het minste wat je zou kunnen doen, is dit cijfer te vergelijken met dat van zelfmoorden vóór GGO's, maar dit soort overweging gaat je natuurlijk te boven...

We wachten dan ook, nieuwsgierig en ongeduldig, tot u deze aan ons verstrekt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: The Age of Low-Tech - Philippe Bihouix




par Obamot » 09/11/21, 13:55

ABC2019: adresseer uw opmerkingen rechtstreeks”vol empathie” aan de auteurs van de artikelen over:
— Mediadeel;
— TerreNet

En "overigens" aan de weduwen van genoemde boeren om je standpunt te gaan verdedigen (hoewel je het risico loopt neergeschoten te worden)

En zo heb ik nog een verklaring, die perfect past bij wat ik hier schreef samenleving-en-filosofie/een-ex-samenzweerder-beleeft-sinds-ze-uitkwam-t17015-40.html#p473316

Je realiseerde je toen, veel te laat, je enorme blunder, dat wat je net had gepost onbegrijpelijk was, raakte in paniek, je antwoordde onzin en je zakte nog een beetje verder weg. Omdat wat je zojuist hebt voortgebracht onmenselijk, ongehoord, schandalig, weerzinwekkend, verachtelijk, krankzinnig is, zelfs voor iemand die orthotechnisch geïnfecteerd is
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: The Age of Low-Tech - Philippe Bihouix




par Ahmed » 09/11/21, 22:36

Deze ongelukkige boeren staan ​​helemaal onderaan de 'voedselketen' van de economie en moeten daarom de predatie van alle 'carnivoren' boven hen doorstaan. Het kwaad dat hen overweldigt, is daarom talrijk, aangezien ze het spel zijn van een commerciële logica waartegen ze geen controle hebben, om nog maar te zwijgen van de gevaren die eigen zijn aan hun toestand. GGO's zijn in feite slechts het meest zichtbare deel, in de media, wat ze geenszins duidelijk maakt, aangezien het een globale strategie waarvan ze slechts de laatste steen (graf?) zijn.
1 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: The Age of Low-Tech - Philippe Bihouix




par yves35 » 10/11/21, 04:05

hello,

Ahmed schreef:Deze ongelukkige boeren staan ​​helemaal onderaan de 'voedselketen' van de economie en moeten daarom de predatie van alle 'carnivoren' boven hen doorstaan. Het kwaad dat hen overweldigt, is daarom talrijk, aangezien ze het spel zijn van een commerciële logica waartegen ze geen controle hebben, om nog maar te zwijgen van de gevaren die eigen zijn aan hun toestand. GGO's zijn in feite slechts het meest zichtbare deel, in de media, wat ze geenszins duidelijk maakt, aangezien het een globale strategie waarvan ze slechts de laatste steen (graf?) zijn.


Ik had de volgende verklaring in gedachten: ze worden gewurgd door hallucinerende woekertarieven. Ze lenen een eerste keer van een slechte oogst om bijvoorbeeld een meisje te begiftigen om te trouwen. Problemen hebben met terugbetalen, opnieuw lenen enz. Het is meer een onopgelost probleem van maximale woeker en maatschappelijke praktijken die "misdaad stimuleren" (in feite, zoals in China, abortus als vrouwelijke foetus komt vaak voor omdat het een financiële vloek is). GGO's zijn niet de belangrijkste oorzaak.

yves
0 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: The Age of Low-Tech - Philippe Bihouix




par humus » 10/11/21, 07:36

GuyGadeboisLeRetour schreef:
ABC2019 schreef:het minste wat je zou kunnen doen, is dit cijfer te vergelijken met dat van zelfmoorden vóór GGO's, maar dit soort overweging gaat je natuurlijk te boven...

We wachten dan ook, nieuwsgierig en ongeduldig, tot u deze aan ons verstrekt.


Vooral omdat er mensen zijn die zelfmoord plegen door pesticiden in te slikken, GGO's of niet, want met de aankoop van al deze producten kunnen ze het niet meer.

Er zijn verschillende redenen gegeven voor zelfmoorden onder boeren in India, waaronder: overstromingen, droogte, schuldenlast, gebruik van genetisch gemodificeerde zaden, volksgezondheid, opbrengstdaling veroorzaakt door het gebruik van minder pesticiden als gevolg van lagere investeringen. Er bestaat geen consensus over de belangrijkste oorzaken, maar studies tonen aan dat slachtoffers van zelfmoord worden gemotiveerd door meer dan één oorzaak, gemiddeld drie of meer oorzaken van zelfmoord, de belangrijkste reden is het onvermogen om de leningen terug te betalen. Volgens Panagariya, een econoom bij de Wereldbank, "wordt zelfmoord ongeveer 25% van de tijd gemotiveerd door landbouwgerelateerde redenen" en "laten studies consequent een grotere schuldenlast en een grotere afhankelijkheid van informele kredietbronnen zien" onder boeren die zelfmoord plegen.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Suicides_ ... ns_en_Inde
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: The Age of Low-Tech - Philippe Bihouix




par humus » 10/11/21, 07:39

yves35 schreef:
Ik had de volgende verklaring in gedachten: ze worden gewurgd door hallucinerende woekertarieven. Ze lenen een eerste keer van een slechte oogst om bijvoorbeeld een meisje te begiftigen om te trouwen. Problemen hebben met terugbetalen, opnieuw lenen enz. Het is meer een onopgelost probleem van maximale woeker en maatschappelijke praktijken die "misdaad stimuleren" (in feite, zoals in China, abortus als vrouwelijke foetus komt vaak voor omdat het een financiële vloek is). GGO's zijn niet de belangrijkste oorzaak.

Ja, bij Bio gaan ze in ieder geval niet in de schulden om te werken.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: The Age of Low-Tech - Philippe Bihouix




par ABC2019 » 10/11/21, 08:00

Er is een wikipedia-artikel over dit onderwerp.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Suicides_ ... ns_en_Inde

waarin onder meer wordt vermeld dat het zelfmoordcijfer onder boeren in India eigenlijk lager is dan dat van de rest van de bevolking.
En de curve laat geen gevalexplosie zien. We moeten de cijfers nog terugbrengen naar de bevolking van meer dan een miljard inwoners, voornamelijk nog landelijk...

Ik ben niet ver van te denken dat het uitbreken van zelfmoorden een stedelijke legende is, zoals de verdwijning van ijsberen... : Roll:
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: The Age of Low-Tech - Philippe Bihouix




par humus » 10/11/21, 09:10

ABC2019 schreef:Er is een wikipedia-artikel over dit onderwerp.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Suicides_ ... ns_en_Inde

Geen grapje? posting.php?mode=quote&f=52&t=13439&p=473638#pr473635

ABC2019 schreef:waarin onder meer wordt vermeld dat het zelfmoordcijfer onder boeren in India eigenlijk lager is dan dat van de rest van de bevolking.

Dus Indiase boeren plegen zelfmoord in de marge, of plegen bij uitbreiding geen zelfmoord.
Phyto-producten die duur zijn, het is geen probleem want het geeft goede oogsten (of niet : Mrgreen: ) en we weten zeker dat het goed is voor de natuur. (ja, zoals suiker, asbest, tabak, olie, dat is allemaal nikkel, anders zouden we het horen!)
GGO's zijn nog beter omdat ze meer kosten en we zijn gebonden aan de leverancier voor de zaden en we kunnen ook nog meer gewasbeschermingsmiddelen gebruiken, het is resistent, het is geweldig!
Dit alles zorgt ervoor dat de agribusiness van fytoproducten en GGO-zaden werkt, het is zelfs nog briljanter!
Wat een wonderlijke wereld ! 8)

Mensen die organisch deze prachtige deugdzame cirkel doorbreken, zijn vijanden van het systeem, ze moeten worden uitgeschakeld.
Het is jammer dat ze geen phyto-producten hebben om zichzelf te doden, eindelijk zouden ze er gratis wat van moeten krijgen omdat het slechte burgers zijn, ze kopen niets bedorvens en bovendien respecteren ze de aarde, de klootzakken!

Ik zou graag een wetenschapper zijn zoals jij en denken zoals jij. Naar welke school moet ik gaan? : Mrgreen:
Aan de andere kant weet ik niet of ik het instapniveau zou hebben : Roll:

PS: De populatie ijsberen "neemt toe" als we kijken naar het dieptepunt van de jaren '70 toen ze werden gedecimeerd.
Anders zijn er in vergelijking met "vroeger" veel minder.
Herinner me aan je school, zodat ik me kan verheugen zoals jij.
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: The Age of Low-Tech - Philippe Bihouix




par ABC2019 » 10/11/21, 09:42

humus schreef:
ABC2019 schreef:Er is een wikipedia-artikel over dit onderwerp.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Suicides_ ... ns_en_Inde

Geen grapje? posting.php?mode=quote&f=52&t=13439&p=473638#pr473635

ABC2019 schreef:waarin onder meer wordt vermeld dat het zelfmoordcijfer onder boeren in India eigenlijk lager is dan dat van de rest van de bevolking.

Dus Indiase boeren plegen zelfmoord in de marge, of plegen bij uitbreiding geen zelfmoord.


Lees het rustig....
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13712
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Re: The Age of Low-Tech - Philippe Bihouix




par izentrop » 10/11/21, 11:02

"Grappig" dat deze stadslegende bedacht door Vandana Shiva en versterkt door anti-ggo-activisten nog steeds bestaat..
... deze vraag is in het "Westen" gepopulariseerd door de anti-ggo-beweging, die de verzinsels van de Indiase activiste Vandana Shiva oppakt en verspreidt...
...het verhaal van de introductie van GGO (Bt)katoen in India - wat gebeurde op verzoek van kleine boeren en tegen de overheid in -, en dat ook de totale afwezigheid van een verband met de kwestie zelfmoorden aantoont. De auteur laat duidelijk zien hoe, door op rituele en uitzinnige wijze te wijzen op de verantwoordelijkheid van de grote Satan Monsanto, de anti-ggo's in feite diegenen vrijpleiten die werkelijk verantwoordelijk zijn voor de moeilijkheden van de boeren, namelijk vooral de Indiase bankiers en de overheid in hun dienst... https://blogs.mediapart.fr/yann-kindo/b ... de-nouveau
Trouwens, er zijn monsterdemonstraties geweest van boeren tegen hun regering over dit onderwerp, maar het kan de activisten niet schelen, ze willen koste wat het kost hun intuïtie opleggen op basis van roddeljournalistiek.

Ik had het al gepost: https://www.bunkerd.fr/vandana-shiva/

Natuurlijk verwacht ik de stroom aan beledigingen van onze dienstdoende antroposoof. : Twisted:
0 x

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 241-gasten